oonko kamala kun en anna miehen juhlia varpajaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirttihirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en taas käsitä, että aikuista ihmistä kielletään tuolla tavalla. Ei kaikki juhli niin, että seuraava päivä menee maatessa. Ja tosiaankaan ei ole tarvinnut varpajaisia kotosalla pitää-ainakaan meillä.

Mies on viettänyt mukavan saunaillan muutaman ystävänsä kanssa ja tullut noin klo 23-24 kotiin kummallakin kertaa. Söivät omasta mielestään hyvää ruokaa ja joivat olutta ja vähän konjakkia ja puhuivat ja saunoivat. Ei paha? Tai no ainakaan minusta!

No hyvähän tuo on, ei olis meillä ongelmia. Täällä mies lähtee kuudelta illalla, palaa 02-08 kotiin, juo illan aikana korin kaljaa ja baarissa viinaa päälle. Nukkuu seuraavan päivän ja illan on kun perseeseen ammuttu karhu.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Sanot ettet anna pitää varpajaisia ja samaan hengenvetoon lisäät ettei miehesi niitä halua edes pitää? En nyt ymmärrä?
Joka tapauksessa minusta varpajaiset ovat jees, ja olen molemmilla kerroilla ollut iloinen kun mieheni on ne pitänyt.

niin siis olen sanonut miehelle jo esikoisen aikaan että minä en ymmärrä ihmisiä jotka pitävät varpajaisia. kauhistellut hänen kavereidensa toimintaa vetää perseet olalle kun vaimo makaa värkki riekaleina sairaalassa.
olen sanonut että itse en moista hyväksyisi!
mies ei ole siis koskaan sanonut että halua avarpajaiset pitää tai pohtinut että pitäisikö. eli oletan että ei halua pitää. on kyllä joskus sanonut että ei jaksaisi sen valvomisen jälkeen lähteä ryyppäämään.

Siis minä en todellakaan ymmärrä näitä varpajaisia!!! Menneiden aikojen perua, kun lapset kuuluivat vielä täysin äidin kontoille.

Siis äiti on tehnyt todella ison työn ja toipuu sairaalassa/kotona. Tuolloin isän tehtävänä on auttaa ja tukea synnytyksestä toipuvaa äitiä sen sijaan, että lähtee kylille ryyppäämään! Eiköhän sitä viinaa ehdi muulloinkin juoda, kun juuri vauvan synnyttyä ja koko tilanteen ollessa uusi ja sekava.

Eri asia sitten joskus muutaman viikon päästä, kun tilanne kotona on asettunut. Ja silloinkaan en ymmärrä mitään änkyräkänniörvellystä lapsen syntymän verukkeella.

Mutta johan sen järkikin sanoo: lapseni syntyi=lähdenpä ryyppäämään. Idioottimaista ja junttia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kans:
Äidin se pitäisi juhlimaan päästä! Äitihän siinä kovimman työn tekee koko hommassa (ainakin yleensä!!) Voi sitä lasta muutenkin juhlia kuin ryyppäämällä! Meillä miestä ei edes kiinnostanut moinen touhu, mutta enpä olis minäkään päästänyt! Minusta tuoreen isän kuuluu tehdä jotain ihan muuta kuin ryypätä! Olen varmaan tiukkapipoinen, mutta ihmetelkääpä te sitten kun miehenne on juoppoja jne. eikä kunnioita pätkääkään mitä sanotte! Eihän siinä lupaa toiselta kysytäkkään, vaan mielipidettä miltä toisesta tuntuu JOS lähtisi! Yhdessä ne pelisäännöt sovitaan! Entä ne joiden miehet ei "kysy lupaa" ne menevät vaan eivätkä kysy mitään. Onko se sitten reilua ja onko muija silloin tossun alla? HEtikö mies on tossun alla jos ajattelee myös toisen tunteita??? Ja mies on sitten heti ihan reppana jos ajattelee muutakin kun kavereita ja kaljaa!? Hohhoijaa.....

meillä ainakin keskustellaan asioista, ja kummalakin on ihan oma päätösvalta omiin menoihin, otamme kuitenkin toisemme aina huomioon.
varpajaisia mies on juhlinut kummankin lapsen syntymän jälkeen, noin viikko syntymän jälkeen.
viihdymme paljon kotona yhdessä ja muutenkin teemme paljon asioita yhdessä perheenä, suhdettamme ei häiritse kummankin pari-kolme baari-iltaa vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äidin se pitäisi juhlimaan päästä! Äitihän siinä kovimman työn tekee koko hommassa (ainakin yleensä!!) Voi sitä lasta muutenkin juhlia kuin ryyppäämällä! Meillä miestä ei edes kiinnostanut moinen touhu, mutta enpä olis minäkään päästänyt! Minusta tuoreen isän kuuluu tehdä jotain ihan muuta kuin ryypätä! Olen varmaan tiukkapipoinen, mutta ihmetelkääpä te sitten kun miehenne on juoppoja jne. eikä kunnioita pätkääkään mitä sanotte! Eihän siinä lupaa toiselta kysytäkkään, vaan mielipidettä miltä toisesta tuntuu JOS lähtisi! Yhdessä ne pelisäännöt sovitaan! Entä ne joiden miehet ei "kysy lupaa" ne menevät vaan eivätkä kysy mitään. Onko se sitten reilua ja onko muija silloin tossun alla? HEtikö mies on tossun alla jos ajattelee myös toisen tunteita??? Ja mies on sitten heti ihan reppana jos ajattelee muutakin kun kavereita ja kaljaa!? Hohhoijaa.....

Ja istenhän se parisuhde toimii! Ihmetelkää muut sitten kun tulee ero: "Se aina vaan lähti kavereittensa kaa kaljalle ja mä jäin lapsen kanssa yksin kotiin hoitamaan lasta ja tekemään kotihommat ja seuraavana aamuna sillä oli kauhee krapula jne..." Ei tartte tapella kun kerran yhdessä sovitaan menot :) Meillä menee ainakin loistavasti kun sovitaan menot yhdessä, vaikka useimmiten mennään yhdessä jos mennään. Nyt lapsen synnyttyä menty enemmän erikseen kun ei raaskita vielä laittaa lasta hoitoon. Ja juu, aina ei tartte juoda itteään huonoon kuntoon tms että voi muutenkin viettää kavereiden kanssa iltaa, MUTTA silloinkin on kohteliasta kysyä toisen mielipidettä! Eihän se äitikään ihan voi tuosta vaan lähteä kysymättä josko isi vahtisi vauvaa!

juur tätä meinaan!! ei meillä ole kukaan koskaan sanonut että et saa mennä, ei ole edes kysynyt saako mennä. jos jompanen kumpanen lähtee kavereineen viettään iltaan kysytään toiselta sopiiko jos menen. jos toinen vastaa että haluisn tänään olla sun kanssa niin toinen sanoo ok vietetään vaikka leffailta. jos toinen sanoo joo mene vaan niin sittne menee.. eli kysytään toisen mielipide asiaan.. se on mun mielestä toisen kunnioittamista.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Siis minä en todellakaan ymmärrä näitä varpajaisia!!! Menneiden aikojen perua, kun lapset kuuluivat vielä täysin äidin kontoille.

Siis äiti on tehnyt todella ison työn ja toipuu sairaalassa/kotona. Tuolloin isän tehtävänä on auttaa ja tukea synnytyksestä toipuvaa äitiä sen sijaan, että lähtee kylille ryyppäämään! Eiköhän sitä viinaa ehdi muulloinkin juoda, kun juuri vauvan synnyttyä ja koko tilanteen ollessa uusi ja sekava.

Eri asia sitten joskus muutaman viikon päästä, kun tilanne kotona on asettunut. Ja silloinkaan en ymmärrä mitään änkyräkänniörvellystä lapsen syntymän verukkeella.

Mutta johan sen järkikin sanoo: lapseni syntyi=lähdenpä ryyppäämään. Idioottimaista ja junttia.

Kukin pariskunta tekee niinkuin parhaaksi näkee, pääasia on että molemmat tyytyväisiä! Että musta varpajaiset tottakai ok, jos se ei haittaa toista osapuolta! Mun äiti meinas laittaa mun veljen järkkäämään mun miehen varpajaisia ja koitin äidilleni selittää ettei miestäni yhtään kiinnosta! Tyrkytti ja tyrkytti ja miehenikin sanoi ettei halua (taisi jännittää esikoisen syntymää niin paljon)! Aikanaan oma äitini oli ollut kauhuissaan kun isäni oli varpajaistensa jälkeen aika heikossa hapessa ja hän kipeänä sairaalassa ja nyt koitti minun miehelleni samaa!!! Mutta onneksi meillä ei olekkaan tuommosta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculocutaneus:
jos niin paljo potuttaa menkää ite joskus juhlimaan =)
tai sitten ihan vaan kavereita kylään,hyvää syömistä jne..

minä kävin leffassa juur viimeviikolla ja mies menee tänään saunomaan kaverilleen. mutta autolla liikenteessä. ei siihen aina viinaa tarvitse jos jonnekkin menee mutta sen tiedän että jos on isompi porukka niin mopo lähtee hanskasta mun miehellä.

minä kävin leffassa juur viimeviikolla ja mies menee tänään saunomaan kaverilleen. mutta autolla liikenteessä. ei siihen aina viinaa tarvitse jos jonnekkin menee mutta sen tiedän että jos on isompi porukka niin mopo lähtee hanskasta mun miehellä.

no ni nyt on sitten sen vuoro.Anna mennä ja jos et krapulaista halua katella ni pistä kaverille yöksi.hei se on vaan yks ilta =)

Varpajaiset tekevät miehestä juopon ja kunnioitus lasten äitiä kohtaan häviää?

Joo ei meilläkään pitänyt kuin kerran :kieh: Aika hemmetin vittumaista tulla kotiin vauvan kanssa, kun koko kämppä on kaaoksessa varpajaisten jäljiltä |O Ja aikaa kyllä olisi ollut, koska melkein viikko oltiin synnärillä. Kiva alkaa heti siivota niitä sotkuja...

Varpajaiset on niin keksimällä keksitty juhla. Miestä juhlitaan vaikka nainen sen raskaimman työn on tehnyt. Mutta naiset on myös sellaisia alistujia että eivät viitsi/jaksa keksiä itselleen mitään samanlaista. Ja miehethän ne jaksaa:)

Meillä mies on juhlinut kolme kertaa varpajaisia. Mutta ei koskaan ilman että ollaan kalenteri kädessä sovittu asiasta. Mitään sellaista että nainen on laitoksella vielä ja mies lähtee juhlimaan en ymmärrä ollenkaan eikä se meillä koskaan onnistuisi. Mutta muuten on kyllä saanut viettää juhlansa. Tosin olen naljaillut hänelle että jos jotain niin minua sitä pitäisi juhlia ottaen huomioon hirveät raskausajat ja synnytykset. Mutta toisaalta, jos en itse saa aikaiseksi samanmoisia juhlia naisten kesken minun kunniakseni, niin oma mokahan tuo on.

Ap:lle, olet aika itsekäs jos oikein kiellät varpajaiset ja miehesi niitä haluaisi viettää. Muuten asia kai on ok jos miestä ei edes kiinnosta.

no ni nyt on sitten sen vuoro.Anna mennä ja jos et krapulaista halua katella ni pistä kaverille yöksi.hei se on vaan yks ilta =)

joo joo mitä anna mennä?? sehän on menossa jo ja sovittu jo! ei se halua juoda!!! sanoi että haluaa mennä autolla koska muuten on huominen pilaalla!

Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
Joo ei meilläkään pitänyt kuin kerran :kieh: Aika hemmetin vittumaista tulla kotiin vauvan kanssa, kun koko kämppä on kaaoksessa varpajaisten jäljiltä |O Ja aikaa kyllä olisi ollut, koska melkein viikko oltiin synnärillä. Kiva alkaa heti siivota niitä sotkuja...

No sen ymmärrän ettei tuollaisen miehen haluakaan pitävän varpajaisia jos tulos on tuo.

tämä mua hieman ihmetyttää, että koko perinne voi olla niin perseestä tms. mutta sitten paljastuukin että esim. ap:n miehellä lähtee se mopo hanskasta viinan kanssa isommassa porukassa. Eli vika ei siis oikeastaan olekaan perinteessä vaan miehessä?

niin, kaikki miehet eivät välttämättä aina vedä övereitä.

toivon myös ap:lle että jos miehesi jonnekin lähtee niin tulee oikeasti hyvässä hapessa ajoissa takaisin.

joo joo mitä anna mennä?? sehän on menossa jo ja sovittu jo! ei se halua juoda!!! sanoi että haluaa mennä autolla koska muuten on huominen pilaalla!

mitä sä siten otsikossa kitiset?Häh

en tiedä johtuuko siitä vai mistä mutta mun mies ei edes halua juoda usein! ottaa saunakaljan tai 2 mutta ei sen enempää. pikkujouluissa ja kesällä kerran juo sitten runsaammin. ja syy varmaan se että tietää itsekkin että mopo lähtee käsistä ja on aivan idiootti kännissä. ei ilkeä tai muuta mutta todella typerä sössöttäjä:)
mun mielestä se vain on fiksu kun ei juo usein kun tiedostaa sen oman huonon viinapään.

ei tämä vauva ole vielä syntynyt!! se on mahassa vielä! ei siis mene mihinkään varpajaisiin vaan muutne vain saunomaan. meinasin vain kun joku kirjoitti että ei pääse ikinä mihinkään.

mitä sä siten otsikossa kitiset?Häh

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
niin... joillakin ne varpajaiset vaan tahtoo mennä överiksi... synnärille tullaan seuraavana päviänä silmä mustana tai vieläkin kännissä :/

No hmm... Tuohon sanosin että sit ois kannattanu alun alkaenkin miettiä millaisen miehen kanssa lapsia tekee.
Siis tuskin tuollainen käytös pelkkiin varpajaisiin sijoittuu... :/

Yhteistyössä