Oonko julma kun käsken lasten kaverit pihalle odottamaan?

  • Viestiketjun aloittaja Julmuri
  • Ensimmäinen viesti
Julmuri
Siis jos tulevat hakemaan niin kuin äsken naapurin likka 7v, ja meidän tyttö niinikään 7v on välipalalla, niin naapuri olis halunnut tulla eteiseen odottamaan mutta sanoin että mee vaan pihalle ja tää tulee kun on välipalansa syönyt.

Aurinko paistaa ja +3 näyttää mittari, että kylmä ei pitäis tulla. Pihalle tuli siis meidän lasta pyytämään. Mietin vaan olenko kauheen julma kun näin teen, pitäskö antaa eteisessä odotella...

Miten te teette?
 
"Aloittaja"
No tää likka ois halunnut leikkiä koiranpennun kanssa siinä eteisessä. Joskus on joku kaveri odotellut eteisessä ja sit menee kyllä välipalan syöntikin jatkuvaksi vahtimiseksi, kun eksyvät juttelemaan keskenään.
 
"vieras"
[QUOTE="...";25874447]Parempi ulkona raikkaassa ilmassa odotella kuin kuuma takki päällä eteisessä seistä.[/QUOTE]

Peesi. Ja oma lapsi hoitaa syömiset ja pukemiset reippaasti, kun tietää kaverin oottavan pihalla.
 
"..."
[QUOTE="Aloittaja";25874459]No tää likka ois halunnut leikkiä koiranpennun kanssa siinä eteisessä. Joskus on joku kaveri odotellut eteisessä ja sit menee kyllä välipalan syöntikin jatkuvaksi vahtimiseksi, kun eksyvät juttelemaan keskenään.[/QUOTE]

Eli ihan oikein teit ;)
 
ihan oikein
Minäkään en mielellään ruoka-aikaan päästä oottelemaan sisälle, kun tahtoo tulla sitten norkoilemaan että mitä te syötte. Pahimmassa tapauksessa tulee pöytään istumaan.
 
"Jenis"
Mä käsken kaverit pihalle, muuten ei tuu syömisestä mitään, ja kaverille tulee eteisessä kuuma. Plus että jos kamppeet on lumiset, lumi ehtii sulaa ja kamppeet kastua.
 
"mä"
Minä kanssa käsken pihalle odottamaan. Poika ei pysty keskittymään, jos kavereita on ympärillä ja esim. pukemiseen saattaa kulua normaalin 5min sijasta helpostikin 40min, jos on häiriötekijöitä.
 
"Aloittaja"
Koiranpentu takuulla tykkäis leikkiä, mutta noinkohan se meidän 7v malttais istua pöydässä välipalan ääressä kun kaveri riekuttaa pentua ;) Ja itsehän siinä pitää olla vahtimassa myös, en vierasta lasta jätä kyllä pennun kanssa yksikseen.
 
"vieras"
No voi jestas. Odottakoot eteisessä tai menkööt ulos, ihan miten tahtovat. Ei me meinaan eteisessä syödä, ettäkö niin paljon häiritsis jonkun olemassaolo. Ja mun mielestä lapsen pitää oppia syömään/pukeutumaan/ riisumaan jne, vaikka oliskin häiriötekijöitä ympärillä. Ja osaan avata suuni jos oma lapsi ei syö tai naapurin lapsi tunkee ulkovaatteet päällä ruokapöytään (?!) Meilläkin kaksi koiraa ja mielellään niille saa vähän palloa heittää.

Mutta eipä sillä, jokainen tekee miten tykkää.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";25874764]Ja mun mielestä lapsen pitää oppia syömään/pukeutumaan/ riisumaan jne, vaikka oliskin häiriötekijöitä ympärillä.[/QUOTE]

Miksi esim. keskittymisvaikeuksista kärsivän lapsen pitäisi tässäkin asiassa koko ajan harjoitella? Eikö riitä, että harjoittelee osan päivästä ja osan ajasta saa toimia ilman häiriötekijöitä? Jaksatko itse koko ajan keskittyä normaalia enemmän asioihin etkä koskaan halua toimia rauhassa? En usko.
 
"vieras"
[QUOTE="mä";25874823]Miksi esim. keskittymisvaikeuksista kärsivän lapsen pitäisi tässäkin asiassa koko ajan harjoitella? Eikö riitä, että harjoittelee osan päivästä ja osan ajasta saa toimia ilman häiriötekijöitä? Jaksatko itse koko ajan keskittyä normaalia enemmän asioihin etkä koskaan halua toimia rauhassa? En usko.[/QUOTE]

Puhuttiinko tässä keskittymisvaikeuksista kärsivistä lapsista? mä ainakin nyt puhun ihan normaaleista lapsista. Muut asiat sitten erikseen. Vai otanko tekstissäni vastedes aina erikseen huomioon myös kehitysvammaiset lapset, 1-vuotiaat ja kuurosokeat?

Ja edelleen, jokainen tekee miten tykkää ja jokainen nyt tajuaa että on liioittelua sanoa tuon olevan "julmaa". Pah. Mutta meillä toimitaan näin.
 
"Aloittaja"
No enkö mä ja muutkin tossa yllä ihan hyvin listaillut niitä syitä miksi parempi odotella ulkona, etkö niitäkään ymmärtänyt?

Ei haittaa yhtään olla pelottava äiti, tottelevatpa kun komennan :)
 
ei ymmärrä
[QUOTE="Aloittaja";25874887]No enkö mä ja muutkin tossa yllä ihan hyvin listaillut niitä syitä miksi parempi odotella ulkona, etkö niitäkään ymmärtänyt?

Ei haittaa yhtään olla pelottava äiti, tottelevatpa kun komennan :)[/QUOTE]

Ilman pelkoakin saa lapset tottelemaan. Mutta jokainen tavallaan. Minä itse antaisin olla leikkimässä koiran kanssa. On muuten pitkä aika lapselle odottaa ulkona yksin. Saattapi lähteä kotiin.
 
"Aloittaja"
No ei meitin muksut seuraa niin kipeästi kaipaa että pitäis norkoilla kaverin perässä joka ei jaksa 5-10 minsan välipalaa odotella :) Ja osaa tämä meidän neiti lähteä etsimään jos kaveri on kadonnut.
 

Yhteistyössä