Oonko ihan kauhee äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laiska

Vieras
Kun en taaskaan jaksa järjestää synttäreitä (3-v) lapselle.....?

Ne on inhottavasti 1,5vk ennen joulua ja just tässä marraskuusta asti on töissä aina ihan kauhee stressi niin ei enää kiviäkään kiinnosta järjestää juhlia kun lapsi varsinkin on vielä siinä iässä ettei se niitä osaa vaatia...

Toki oman perheen kesken teen kakun, mut vieraita en jaksa kutsua.

jos ns. kaverisynttäreitä tarkotat ni ei tieten tarvi jos lasta kiinnosta :hug: jos oikein muistan ni meilä ovat eskarista pyytäneet kaverisynttäreille lapsia. serkut jne tulee sit siinä 'oman perheen' juhlassa meilä

Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
jos ns. kaverisynttäreitä tarkotat ni ei tieten tarvi jos lasta kiinnosta :hug: jos oikein muistan ni meilä ovat eskarista pyytäneet kaverisynttäreille lapsia. serkut jne tulee sit siinä 'oman perheen' juhlassa meilä

No eikai nyt mistään kaverisynttäreistä oo kyse 3-vuotiaalla....!
Tarkotin synttäreitä ihan yleensä etten vieraita kutsu. Perheellä tarkotin meitä kolmea, eli lapsi, isä ja minä...

Alkuperäinen kirjoittaja laiska:

Tarkotin synttäreitä ihan yleensä etten vieraita kutsu. Perheellä tarkotin meitä kolmea, eli lapsi, isä ja minä...

Ei edes isovanhempia, kummeja...? :/
(jos sellaisia on)

No kai sukulaiset ymmärtää jos tietävät että työssäsi kauhea stressi näihin aikoihin. =)

Meillä molempien lasten synttärit marraskuussa, kolmena viimeisenä lauantaina ollaan juhlittu, ensin oli kuopuksen kaverisynttärit (vieraita 10) , sitten lasten yhteiset sukulaissynttärit (vieraita 16 aikuista, 6 lasta) , eilen oli esikoisen kaverisynttärit (9 vierasta) ....Nyt saan vuoden levätä ennen seuraavaa rutistusta... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Ei edes isovanhempia, kummeja...? :/
(jos sellaisia on)

Ei, ei ollu viime vuonnakaan. On niin stressaavaa tämä aika näköjään etten jaksa ajatellakaan vieraiden kutsumisia.

Kyllä mun mielestä lapselle pitäisi synttärit järjestää. Eikö teillä mummit, kummit ynnä muut yhtään ihmettele, jollei lapsen synttäreitä juhlita? Ja tarviiko sen sitten olla mitään ihmeellistä? Joku pieni kakku, vähän keksejä ja kahvia? Vie pari tuntia kestitä vieraat. Ehkä pienestä juhlasta saisi jopa lisää virtaa, kun saisi välillä keskittyä johonkin muuhun kuin työhön? Kyllä jokainen lapsi on juhlansa ansainnut...

Eikai se paljon vaadi, että edes vähän juhlistaa lapsen synttäreitä lähipiirin kanssa? Laita mies siivoamaan ja osta tarjottavat valmiina kaupasta ja kyllä luulis pari tuntia olevan kiireisellä äidilläkin aikaa lapsen synttäripäivänä?!

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Eikai se paljon vaadi, että edes vähän juhlistaa lapsen synttäreitä lähipiirin kanssa? Laita mies siivoamaan ja osta tarjottavat valmiina kaupasta ja kyllä luulis pari tuntia olevan kiireisellä äidilläkin aikaa lapsen synttäripäivänä?!

No se "lähipiiri" tarkottais sit 8 aikuista ja 3 lasta!
Ja itsessä on se(kin) vika, että jos synttärit järjestän, haluan myös tarjottavat leipoa itse. Olen mieluummin pitämättä, kuin tarjoilen kutsutuille kaupan kakkua.

Ja sulle "vieras": ei ongelma ole siinä 1,5vk ennen joulua, kun sanoin jo aloitusviestissä että marraskuusta lähtien on töissä kiire.

Ja vielä "hoya bellalle" Kyllä mulla on aikaa LAPSELLE, mutta en jaksa vieraita ja sitä stressiä mikä edellyttäisi vieraiden kutsumista.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kyllä mun mielestä lapselle pitäisi synttärit järjestää. Eikö teillä mummit, kummit ynnä muut yhtään ihmettele, jollei lapsen synttäreitä juhlita? Ja tarviiko sen sitten olla mitään ihmeellistä? Joku pieni kakku, vähän keksejä ja kahvia? Vie pari tuntia kestitä vieraat. Ehkä pienestä juhlasta saisi jopa lisää virtaa, kun saisi välillä keskittyä johonkin muuhun kuin työhön? Kyllä jokainen lapsi on juhlansa ansainnut...

Sulle käy sama vastaus kuin jos vastasin.
Ei nuo ihmetelleet viime vuonnakaan, tai ei ainakaan kukaan tullu sanomaan. Ja aivan sama mitä puhuvat selän takana.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
No kai sukulaiset ymmärtää jos tietävät että työssäsi kauhea stressi näihin aikoihin. =)

Meillä molempien lasten synttärit marraskuussa, kolmena viimeisenä lauantaina ollaan juhlittu, ensin oli kuopuksen kaverisynttärit (vieraita 10) , sitten lasten yhteiset sukulaissynttärit (vieraita 16 aikuista, 6 lasta) , eilen oli esikoisen kaverisynttärit (9 vierasta) ....Nyt saan vuoden levätä ennen seuraavaa rutistusta... :D

meillä alkaa toi rumba tammikuussa :D
ihan miellelläni kyllä kakkuja teen ja juhlia järjestän...
meillä on kyllä jo koululaisia, en muistaakseni 3-vuotiaalle vielä mitään järjestänyt, kummit, mummit ja vaarit vaan tuli kylään...

No miksi luot itselles stressin niistä? Jäätelöä ja kahvia pöytään, that's it. Mikään pakko ite mitään leipoa, ja sen nojalla sitten kun ei jaksa, niin jättää bileet pitämättä.
Kyllä meijän kolme vuotiaalle oli ainakin tosi tärkeetä kun vieraitä tuli (siis huomasi kun jälkeenpäin vaikka kuinka kauan puhu siitä).

Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Meidän tytöllä synttärin on 20.12 ja järjestettii 1 vee synttärit ja tänä vuonna 2 vee syndet :heart: Pienestä ne synttäritkin lähtee, mun mielestä. :heart:

Oli meilläkin 1-v synttärit, mutta olinkin sillon vielä kotona.
Töissä ollessa ei jaksa näinä viikkoina kotiin tultua kuin tehdä pakolliset kotityöt. Toiset on superäitejä, minä en. Ja toki saa järjestään juhlat kuka haluaa, mutta nautin nyt vielä näistä vuosista kun lapsi ei osaa vaatia itselleen juhlia, kaverisynttäreistä puhumattakaan.

Meillä vietetään synttäreitä tossa kaks päivää ennen joulua, ja ihan järjestän synttärit...
Ajattelin että siinä vaiheessa kun en synttäreitä jaksa järjestää niin mut saa passittaa jonnekki valkoseen saliin. Ne kun ei oo mun synttärit vaan lapsen... (ai joo, kuopus täyttää sillon 22. päivä siis 1v)

Meidän tytöllä synttärin on 20.12 ja järjestettii 1 vee synttärit ja tänä vuonna 2 vee syndet :heart: Pienestä ne synttäritkin lähtee, mun mielestä. :heart:

Töissä ollessa ei jaksa näinä viikkoina kotiin tultua kuin tehdä pakolliset kotityöt. Toiset on superäitejä, minä en. Ja toki saa järjestään juhlat kuka haluaa, mutta nautin nyt vielä näistä vuosista kun lapsi ei osaa vaatia itselleen juhlia, kaverisynttäreistä puhumattakaan.

En oo kyllä ikinä ajatellut et lapsen synttäripäivän järjestäminen tekis kenestäkään superäidin. Jotenkin vaan tuntuu et lapselle kuuluu järjestää synttärit, se on lapsen päivä, ei meidän muiden.

Minä nyt en koe itteeni superäitinä, jos YHTENÄ iltana tulee 8 ihmistä (ja lapset) kahville?! Lähinnä toisin päin. Silloinhan sitä voi istua perällään ja jutella tuttujen kanssa. JA luuletko ettei ne tarhassa puhu lapselle synttäreistä? Kysele lahjoista ja juhlista? Kyllä siinäkin voi tulla orpo olo, kun tajuaa ettei mitään ole järkättykään

Alkuperäinen kirjoittaja mieti vielä:
Ja siis mun mielestä kyllä on aika kauheeta. Sitähän kysyit

Kiitos rehellisestä mielipiteestäsi ja kun et alkanut ehdottelemaan miten muka saisi tosi helpot synttärit :D

Olen kauhea, mutta olen mikä olen.
Mieluummin vietetään kolmestaan kivoja synttäreitä kuin että stressaan ihan äärimmäisyyksiin itseni ja vihaan joka hetkeä synttäreistä ison vieraslauman kera (sillä 11 vierasta on mun mittakaavassa iso määrä).

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
JA luuletko ettei ne tarhassa puhu lapselle synttäreistä? Kysele lahjoista ja juhlista? Kyllä siinäkin voi tulla orpo olo, kun tajuaa ettei mitään ole järkättykään

No on pphssa eikä kyllä puhuttu viime vuonnakaan kun ei hoitajakaan hoksannu koko synttäreitä. Perästä päin kuuli.

ne isovanhemmat ees näkee muksun tai jotain? Miks tarviis järjestää mitään, kunhan käyvät kylässä. Ja en mäkään suostu kaupan kakkuihin mut sähän olet kakun joka tapauksessa tekemässä, niinhän se oli? Eli missä mättää? Miksi pitää just ne 11 ihmistä sinne kutsua, eikö isovanhemmat olis riittävästi?

mä pidän synttärit itselleni. sunnuntaina tulee siskot lapsineen ja miehineen. viikko siitä niin vanhempani ja isovanhempani. ehkä illalla kaverit saunomaan ja mahdollisesti sunnuntaina miehen sukulaiset. ja kaikki tää vain sen takia että saataisiin nuo ihmiset edes joskus meillekin käymään kun asutaan niin kaukana.... ja tiessäkin on mutkia niin vaikea löytää perille prkl

mut kyllä järjestäsin lapselle juhlat. ei tarvitse aina olla niin hyvä mut se on tärkeää pienille että heidätkin huomataan. ja voithan pyytää mummuja tai kummeja leipomaan..

Yhteistyössä