Oonko ainoa jota nolottaisi sossussa käyminen niin

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
samaara
Alkuperäinen kirjoittaja et turhaan jupisette:
Parempi se on soskusta hakea ku elää taivasaalla kodittomana. Te hienohelmat ketkä vastustatte soskua niin jaksaisitte valittaa niistä kodittomista "kirppukasoista"
Ei täällä kai kukaan soskua vastusta? Olen todellakin samaa mieltä, että parempi sossusta hakea kuin elää taivasalla. Mutta jos on varaa ostaa 400-800 eurolla kuussa pelkästään vaatteita, niin ei pitäisi edes olla vaarassa joutua taivasalle.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja et turhaan jupisette:
Parempi se on soskusta hakea ku elää taivasaalla kodittomana. Te hienohelmat ketkä vastustatte soskua niin jaksaisitte valittaa niistä kodittomista "kirppukasoista"
Joo, vähän eri asia hakea sossusta rahaa VÄLTTÄMÄTTÖMÄÄN, mut jos on varaa shoppailla 200 eurolla vaatteita viikottain, niin väittäisin ettei sossun rahoille ole tarvetta. Harvemmin työssäkäyvilläkään on varaa tollaseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja et turhaan jupisette:
Parempi se on soskusta hakea ku elää taivasaalla kodittomana. Te hienohelmat ketkä vastustatte soskua niin jaksaisitte valittaa niistä kodittomista "kirppukasoista"
Joo, vähän eri asia hakea sossusta rahaa VÄLTTÄMÄTTÖMÄÄN, mut jos on varaa shoppailla 200 eurolla vaatteita viikottain, niin väittäisin ettei sossun rahoille ole tarvetta. Harvemmin työssäkäyvilläkään on varaa tollaseen.
Eikö ne sossusta tarkista mihin rahat käytetään? Kaveri ainakin joutui toimittamaan kaikki tiliotteet sossuun parista kuukaudesta, jotta sossu näki, että rahat käytettiin oikeasti välttämättömään.

Ja varsinaiseen kysymykseen on pakko sanoa, että en kyllä itse sellaista kailottaisi missään facebookissa. Mutta taitaa se muutenkin olla joillekin ihmisille enemmänkin päiväkirja, johon voi kaikki tekemisensä pistää esille.
 
Huoh. en oo sanonu että shoppaillaa joka viikko ja toi oli vaa esimerkki. ku aina kuukauden lopussa (rahat kun saadaan kuukauden alussa paitsi lapsilisä) jää n. 200-400 egee ylimääräist joskus jopa enemmä. ja mein perhees on vaa minä, mies joka ostaa itel kuteit ehk kerran vodes ja 3kk ikäne vauva. et pienel pärjätää sen takii jää niin paljon rahaa joilla voi vaik shoppailla.
 
Noh
Facebookissa on kyllä jos jonkinmoista käyttäjää... Valitettavasti myös niitä, joiden päivityksiä lukiessa joutuu tuntemaan ihan jatkuvasti karmeeta myötähäpeän tunnetta, kun kirjottajalla ei vaan oo mitään käsitystä siitä, mitä sinne kannattais kirjottaa ja mitä jättää kirjottamatta. En ymmärrä, mut onneks ei tarvikkaan.
 
Onpa meitä joka lähtöön.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
etten kehtaisi kirjottaa facebookkiin noita päivityksiä "tänään sitten sossuun klo 10" ja selityksiä mitä tukia tuli milloinkin saatua tai mitä meinaa hakea.

Muutaman kerran oon joutunut siellä käymään tiukassa tilanteessa ja silloinkaan en kertonut siitä ku ihan lähimmille. Siks tuntuu oudolta lukea kavereiden päivityksiä missä sossussa käynnit on yhtä luontevia ku jotkut lenkillä tai kaupassa käymiset.
Juu, en ilmoittelisi todellakaan.

Minä kuulun näihin rikollisiin, jotka ovat lapsensa laittaneet äitiysloman jälkeen hoitoon ja menneet töihin, kun opintoraha ja kotihoidontuki eivät olisi riittäneet asumiseen ja ruokaan.

Sossussa ei ole käyty.

En huutelisi kylillä, mutta jos hätä tulisi, niiin toki sossujn menisin, koska tiedän että olen yrittänyt parhaani itse tienata rahani. Sossu on se viimeinen vaihtoehto jos on sairas esim

Millainen perhe huutaa koko maailmalle, että menee sossuun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
sipaliina

mut miten voit sä olla varakas kun käyt sossussa, kehuit mulle monta kerta miten nätti, varakas olet, sulla hyvät työt ja oot avaamassa oma firmaa?

miks sä valehtelet, en mä tajua?
Sori en oo koskaan sanonu että olen varakas. olen sanonu että VANHEMPANI ovat. ja kyl perustan oman firman mutta en ole sanonu että tänään, huomenna, viikon päästä. Olen vasta sunniitellemassa. ELi olen jo käyny juttelemassa asioista jne. Ja saan sen starttirahan mutta vasta syksyllä. Ja tarvis vie ettii liiketila jne. ELi joskus ensivuoden puolella sellainen tulee pystyyn. Eli en ole valehdellu mistään asioista. Enkä ole sanonu että mulla on töitä en oo missään kohtaa. Aina sanonu että olen äitiyslomalla.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
LOL... me kyl käydään sie eik hävetä sitä yhtään.. en tajuu miks sitä pitäis hävetä :,D
Siksi koska köyhäinapu on noloa.
ööh.. ei sossu oo mikään köyhäinapu.. kyl meil ainaki on varaa vaikka shoppailla kerran viikos jos niin haluttais. kaikki ihmiset jotka sossussa käy ei välttis oo kuule mitään köyhii. HUOH. et taida kuule paljo mitään sossusta tietää.
Anteeksi, mutta mitähän ihmettä te siellä sosiaaliluukulla sitten käytte nostamassa veronmaksajien rahoja jos kerran omat riittää shoppailuun kerran viikossa?
no ei asia sulle kuullu. mutta olen kato täl hetkel äitiyslomalla ja mies työtön koska hänen työpaikassaa n nyt lomautettiin melekin kaikki työntekijät. Ja tää on meil kuitnekin vaan väliaikaista. mut kyl meil silti varaa on ku saadaan rahaa kelast ja mies auttelee kaverinsa autokorjaamolla ja saa sielt hieman palkaa.
siis tekee pimeästi töitä ja sinä nostelet sossun rahoja?
 
vieras
Et ole ap ainoa... Me ei olla koskaan käyty, vaikka välillä sitkuteltiin kotihoidontuella ja opintotuella lapsen kanssa. Sitten khh:lla oleva sai töitä. Ei kerta kaikkiaan voisi kuvitella, että rakentaisi elämänsä sosiaalituen varaan. Mutta toki voi tulla ennakoimattomia yllättäviä tilanteita, joista ei sitten selviä, ymmärrän senkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
LOL... me kyl käydään sie eik hävetä sitä yhtään.. en tajuu miks sitä pitäis hävetä :,D
Siksi koska köyhäinapu on noloa.
ööh.. ei sossu oo mikään köyhäinapu.. kyl meil ainaki on varaa vaikka shoppailla kerran viikos jos niin haluttais. kaikki ihmiset jotka sossussa käy ei välttis oo kuule mitään köyhii. HUOH. et taida kuule paljo mitään sossusta tietää.
Anteeksi, mutta mitähän ihmettä te siellä sosiaaliluukulla sitten käytte nostamassa veronmaksajien rahoja jos kerran omat riittää shoppailuun kerran viikossa?
no ei asia sulle kuullu. mutta olen kato täl hetkel äitiyslomalla ja mies työtön koska hänen työpaikassaa n nyt lomautettiin melekin kaikki työntekijät. Ja tää on meil kuitnekin vaan väliaikaista. mut kyl meil silti varaa on ku saadaan rahaa kelast ja mies auttelee kaverinsa autokorjaamolla ja saa sielt hieman palkaa.
siis tekee pimeästi töitä ja sinä nostelet sossun rahoja?
Missä olen sano et pimeesti? voi vitu pässi :,,D
 
mä en tajuu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
etten kehtaisi kirjottaa facebookkiin noita päivityksiä "tänään sitten sossuun klo 10" ja selityksiä mitä tukia tuli milloinkin saatua tai mitä meinaa hakea.

Muutaman kerran oon joutunut siellä käymään tiukassa tilanteessa ja silloinkaan en kertonut siitä ku ihan lähimmille. Siks tuntuu oudolta lukea kavereiden päivityksiä missä sossussa käynnit on yhtä luontevia ku jotkut lenkillä tai kaupassa käymiset.
Se on nykyään niin normaalia, käydään soskusta rahaa. Lapset oppivat samaan elämään, töitä ei tehdä vaan haetaan soskustas vaatteet, pyörät sun muut verneet. Esimerkkinä vanhempansa. Kotihoidontuella vain ollaan vaikka mieskin ehkä työtön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä en tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
etten kehtaisi kirjottaa facebookkiin noita päivityksiä "tänään sitten sossuun klo 10" ja selityksiä mitä tukia tuli milloinkin saatua tai mitä meinaa hakea.

Muutaman kerran oon joutunut siellä käymään tiukassa tilanteessa ja silloinkaan en kertonut siitä ku ihan lähimmille. Siks tuntuu oudolta lukea kavereiden päivityksiä missä sossussa käynnit on yhtä luontevia ku jotkut lenkillä tai kaupassa käymiset.
Se on nykyään niin normaalia, käydään soskusta rahaa. Lapset oppivat samaan elämään, töitä ei tehdä vaan haetaan soskustas vaatteet, pyörät sun muut verneet. Esimerkkinä vanhempansa. Kotihoidontuella vain ollaan vaikka mieskin ehkä työtön.
No mistäs sitte saa rahaa elämiseen esim. lomautetut, väliaikaistyöttömät, yh äidit jotka on äitiyslomalla, opiskelijat? pitääkö niitten nälkään kuolla
?
 
en ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
LOL... me kyl käydään sie eik hävetä sitä yhtään.. en tajuu miks sitä pitäis hävetä :,D
Siksi koska köyhäinapu on noloa.
ööh.. ei sossu oo mikään köyhäinapu.. kyl meil ainaki on varaa vaikka shoppailla kerran viikos jos niin haluttais. kaikki ihmiset jotka sossussa käy ei välttis oo kuule mitään köyhii. HUOH. et taida kuule paljo mitään sossusta tietää.
Aha, siis siellä käy hyvin toimeentuleviakin koska kaikki siellä kävijät eivät ole köyhiä. hyvät puhelahjat vain. Ilmankos.
 
mä en tajuu
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
LOL... me kyl käydään sie eik hävetä sitä yhtään.. en tajuu miks sitä pitäis hävetä :,D
Siksi koska köyhäinapu on noloa.
ööh.. ei sossu oo mikään köyhäinapu.. kyl meil ainaki on varaa vaikka shoppailla kerran viikos jos niin haluttais. kaikki ihmiset jotka sossussa käy ei välttis oo kuule mitään köyhii. HUOH. et taida kuule paljo mitään sossusta tietää.
Aha, siis siellä käy hyvin toimeentuleviakin koska kaikki siellä kävijät eivät ole köyhiä. hyvät puhelahjat vain. Ilmankos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä en tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
LOL... me kyl käydään sie eik hävetä sitä yhtään.. en tajuu miks sitä pitäis hävetä :,D
Siksi koska köyhäinapu on noloa.
ööh.. ei sossu oo mikään köyhäinapu.. kyl meil ainaki on varaa vaikka shoppailla kerran viikos jos niin haluttais. kaikki ihmiset jotka sossussa käy ei välttis oo kuule mitään köyhii. HUOH. et taida kuule paljo mitään sossusta tietää.
Aha, siis siellä käy hyvin toimeentuleviakin koska kaikki siellä kävijät eivät ole köyhiä. hyvät puhelahjat vain. Ilmankos.
siellä voi käydä jos on esim töissä mutta pieni palkka! miten et ny tajua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja mä en tajuu:
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
LOL... me kyl käydään sie eik hävetä sitä yhtään.. en tajuu miks sitä pitäis hävetä :,D
Siksi koska köyhäinapu on noloa.
ööh.. ei sossu oo mikään köyhäinapu.. kyl meil ainaki on varaa vaikka shoppailla kerran viikos jos niin haluttais. kaikki ihmiset jotka sossussa käy ei välttis oo kuule mitään köyhii. HUOH. et taida kuule paljo mitään sossusta tietää.
Aha, siis siellä käy hyvin toimeentuleviakin koska kaikki siellä kävijät eivät ole köyhiä. hyvät puhelahjat vain. Ilmankos.
siellä voi käydä jos on esim töissä mutta pieni palkka! miten et ny tajua?
No kyllä mun käsityksen mukaan toimeentulotukea saavat todella pienituloiset ihmiset eli toisin sanoen köyhät. Mä olen ainakin likan kanssa alle köyhyysrajan vaikka saadaan toimeentulotukea.
 
Hippoliina
Miten ihmeessä kelan ja sossun rahoilla pääsee shoppaileen, kysynpähän vaan...
Meillä mies oli töissä ja mä sain kelasta rahaa, saatiin siihen päälle sit toimeentulotukea.
Ja tiukille otti silti että saatiin laskut maksettua

Ja ei siellä ollut kivaa käydä, mutta kiitollinen olen tuollaisesta mahdollisuudesta saada rahallista tukea...
Tukea saatiin n.½ vuotta
 
ihan OT
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No kyllä mun käsityksen mukaan toimeentulotukea saavat todella pienituloiset ihmiset eli toisin sanoen köyhät. Mä olen ainakin likan kanssa alle köyhyysrajan vaikka saadaan toimeentulotukea.
Paljonko köyhyysraja on nykyään?
 
Kokemustaon
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Miten ihmeessä kelan ja sossun rahoilla pääsee shoppaileen, kysynpähän vaan...
Meillä mies oli töissä ja mä sain kelasta rahaa, saatiin siihen päälle sit toimeentulotukea.
Ja tiukille otti silti että saatiin laskut maksettua

Ja ei siellä ollut kivaa käydä, mutta kiitollinen olen tuollaisesta mahdollisuudesta saada rahallista tukea...
Tukea saatiin n.½ vuotta
Me taas ollaan ihan kelan ja sossun tuilla saatu 2000e kuussa rahaa... :) ja ei oo meijän menot mitenkään suuret. Ainiin, ja sit en kertonut että mulle oli muutamia sunnuntaipalkkoja tulossa niin tuli vielä siihen päälle 500e.
 
Eve
Alkuperäinen kirjoittaja Kokemustaon:
Me taas ollaan ihan kelan ja sossun tuilla saatu 2000e kuussa rahaa... :) ja ei oo meijän menot mitenkään suuret. Ainiin, ja sit en kertonut että mulle oli muutamia sunnuntaipalkkoja tulossa niin tuli vielä siihen päälle 500e.
Ohhoh. Mä olen osa-aikatöissä, kahden lapsen yh ja saan palkka+lapsilisät+elatus n.1500?. Huonona kuukautena vähemmän.. Pärjätään ihan hyvin näin, vaan pitäisiköhän huvikseen laittaa hakemuksia kelaan ja sossuun =)
 

Yhteistyössä