Oon tässä miettiny masennusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
et se on varmaan aika karseaa sairastaa...

Ite oon energinen ja iloinen ihminen, aina touhuamassaja nyt oon viikon ollu flunssa ja tähän päälle sain vatsataudin...oon niinkö viikon maannu ja ollu sisällä lasten kanssa, nyt on veto aivan poissa koska en ooo syöny. Välillä oon siivoillu ukon kanssa tässä kun olo helpotellu, mut ku ei huvita, tiedän et tää vatsatauti kiertää meijät kaikki ja joulu sairastetaan joka tapauksessa. Noh joka tapauksessa, inhottaa kun mulla on olo et ei vois vähempää kiinnostaa joulu ja sen laittaminen, vaik tykkään joulusta tosi paljon. Ja kun tää olo on ihan tööt, ei huvita, ei jaksa, ei oo voimia...eilenkin ajattelin et jospa sitten huomenna jaksan ja voin paremmin :D Nniin ni tuli sit vaan mieleen et tuntuukohan masentuneilta tältä (en kyllä luokita itseäni tämän perusteella masentuneeksi) et jos mä masentuisin ni ois varman ihan kamalaa, ajatella ja voida näin (tietty ilman yrjöömistä ja ripulia ja joulustressiä) et ei vaan saa mitään aikaseks...

Mieti kun ei ole voimia aamulla nousta ylös,ei laittaa ruokaa,ei siivota,ei pyykätä,ei mennä edes ruokakauppaan.Ja se kun ei mene ohi muutamassa päivässä.Ei ole voimia kun raahautua jotenkuten päivästä toiseen,ei ole häävi sairaus.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mieti kun ei ole voimia aamulla nousta ylös,ei laittaa ruokaa,ei siivota,ei pyykätä,ei mennä edes ruokakauppaan.Ja se kun ei mene ohi muutamassa päivässä.Ei ole voimia kun raahautua jotenkuten päivästä toiseen,ei ole häävi sairaus.

niimpä, tätä mä just mietin. Et minä tiedän tän menevän ohi... Mistä tollanen masennuskin vvoi saada alkunsa? Auttaako siihen lääkitys?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

niimpä, tätä mä just mietin. Et minä tiedän tän menevän ohi... Mistä tollanen masennuskin vvoi saada alkunsa? Auttaako siihen lääkitys?

Mistä tahansa voi saada alkunsa...
Lääkitys auttaa mutta harvoin pelkästään se, keskusteluapua kaipaa tueksi...

Mulla oli esikoisen jälkeen synnytyksen jälkeinen masennus, joka sitten eteni niin pahaksi etten pystynyt edes vaippaa vaihtamaan. Itkin vaan ja pelkäsin että lapselle sattuu jotain. Ei ne pelkät lääkkeet oikein tahdo auttaa, tai autto ne sen verran että pystyi toimimaan, mutta oli kuin robotti ja teki vaan kaiken siksi koska piti tehdä. Mulla meni vuosia että täysin toivuin, ja on se kyllä sen luokan tauti etten pahimmalle vihamiehellekkään toivoisi.

Yhteistyössä