Oon paska äiti jo ennen kuin lapsi on kerernnyt syntyä :-(

  • Viestiketjun aloittaja Tosi paska mutsi...
  • Ensimmäinen viesti
Tosi paska mutsi...
Taas mä tein sen, söin puoli litraa jäätelöä ja vielä lakritsa sellaista. Mulla on raskausdiabetes. Helvetti, mutta kun mun ainoa keino saada edes hieman parempi mieli on syödä jotain hyvää... On aina ollut. Nyt kun lopun vaivat rupeaa vaivaamaan ja joka paikkaa särkee ja liikkuminen rajoituu sängystä vessaa niin hermo menee. Flunssakin iski taas tuntuu että oon niin yksin kun mies kaikki päivät töissä ja minä täällä kotona vankina.

Kyllä on taas syyllinen ja pahaolo :-(
 
Mä voin sanoa että tiedän miltä susta tuntuu :hug:
Itse lopetin tupakan polttamisen kun tulin raskaaksi. Se ei ollut helppoa, eikä onnistunut kerralla. Korvasin sen sokerilla ja syömisellä.
Sitten jäi liikunta pois, kaikkien vaivojen takia joita on ollut jo lukemattomia...Taas sokeria lisää. Ja paino nousee. Sitten todettiin myös raskausdiabetes, joka oli pommi vasten kasvoja. En meinaa millään uskoa että juuri minulla on sekin?!! Eihän minun pitänyt ikinä sairastua diabetekseen...
Nyt meni ilo syömisestäkin...
Olo on todella kamala tällä hetkellä, tunteet heittelee laidasta laitaan. Ei se yksi repsahdus tee mitään, mulle neuvolassa sanottiin että yhtenä päivänä viikossa voi herkutella, ei toki ylenmäärin mutta...Parempi tuo on kuin alkoholi tai tupakka. Itse repsahdin tupakkaan, poltin yhden kun sain tämän diagnoosin..Mutta s jäi siihen yhteen. Ja yhtälailla kamala syyllisyys....:/
 
"Teija"
No se seikka et jäätelö oli lakritsaa on ihan mitätön, ihan sama se mitä makua se on. Jos lakritsaa ajatellaan verenpaineen nostattajana niin ei se kyllä jäätelöä syömällä nouse vaan oikeaa kunnon lakritsaa ja salmiakkia ja paljon ja usein. Ja toinen asia niin eihän jäätelö ole edes mitenkään kovin epäterveellistä, vauvasikin sai siitä maidosta mukavasti kalsiumia luustolleen :)

Älä syyllistä itseäsi mitättömien asioiden takia. Relaa hieman niin se on tilanteeseesi paras lääke, auttaa kummasti kaikkiin vaivoihin, kun et koko ajan stressaa. Mieli postitiivisena ja katse tulevaan eli vauvan syntymään. Onnea ja voimia loppu odotukseen! :)
 
"huoh"
paljonpa lohduttaa, että kerran viikossa saa herkutella.
Itsellä on nyt niin surkea olo kaikkien näitten vaivojen ja liikkumattomuuden kanssa, että enpä tiedä miten jaksaisin jos pitäisi vielä alkaa syömisiä vahtimaan.
Ai niin, minäkin olen paska äiti oman äitini mielestä, kun mahavauvakin pelkää kuollakseen kun huudan kuulemma esikoiselle päivät pitkät kotona... Kyllä äiti tietää, vaikkei käy edes meillä kylässä.
 
Tosi paska mutsi...
Mä voin sanoa että tiedän miltä susta tuntuu :hug:
Itse lopetin tupakan polttamisen kun tulin raskaaksi. Se ei ollut helppoa, eikä onnistunut kerralla. Korvasin sen sokerilla ja syömisellä.
Sitten jäi liikunta pois, kaikkien vaivojen takia joita on ollut jo lukemattomia...Taas sokeria lisää. Ja paino nousee. Sitten todettiin myös raskausdiabetes, joka oli pommi vasten kasvoja. En meinaa millään uskoa että juuri minulla on sekin?!! Eihän minun pitänyt ikinä sairastua diabetekseen...
Nyt meni ilo syömisestäkin...
Olo on todella kamala tällä hetkellä, tunteet heittelee laidasta laitaan. Ei se yksi repsahdus tee mitään, mulle neuvolassa sanottiin että yhtenä päivänä viikossa voi herkutella, ei toki ylenmäärin mutta...Parempi tuo on kuin alkoholi tai tupakka. Itse repsahdin tupakkaan, poltin yhden kun sain tämän diagnoosin..Mutta s jäi siihen yhteen. Ja yhtälailla kamala syyllisyys....:/
Kiitos halauksesta! Mulla onneksi paino on ihan ok, itseasiassa painoa tasan sen verran tällä hetkellä kuin sitä oli ennen raskautta. Aluksi voin niin pahoin, että lähti noin 7 kg ja nyt se on sitten pikkuhiljaa tullut takaisin raskauden edetessä. Tosin mun alotus paino oli jo kolminumeroinen :-(
Mun herkuttelut ei ikävä kyllä jää siihen yhteen kertaan viikko... en vain pysty hillitseen itseäni. Tuntuu etten pysy järjisssäni ellen jostain saa hyvää oloa (eli siitä syömisestä). Tosin, yleensä ei mun arvot hetku siitä vaikka vedän mehua ja paljon hedelmiä tai grilliruokaa, ne heittää sitten syön kiltisti vain kasviksia, lihaa ja fun laittia :-O Onneksi vauva on kasvanut normaalisti ja eikä ole mitenkään isokokoinen.

Kumpa jo pääsisi synnyttämään....
 
"vieras"
hei, kun vauva syntyy, niin huono omatunto on ihan joka asiasta! Äidit on sellaisia. Joten älä nyt ittees ruoski herkuttelusta. ja jos vauva ok kokoinen vielä, niin ei se jäden syönti maata kaada. Maailmassa on pahempiakin äitejä kun sinä tuolla tarinalla. Halaus!
 
Tosi paska mutsi....
[QUOTE="Teija";22188003]No se seikka et jäätelö oli lakritsaa on ihan mitätön, ihan sama se mitä makua se on. Jos lakritsaa ajatellaan verenpaineen nostattajana niin ei se kyllä jäätelöä syömällä nouse vaan oikeaa kunnon lakritsaa ja salmiakkia ja paljon ja usein. Ja toinen asia niin eihän jäätelö ole edes mitenkään kovin epäterveellistä, vauvasikin sai siitä maidosta mukavasti kalsiumia luustolleen :)

Älä syyllistä itseäsi mitättömien asioiden takia. Relaa hieman niin se on tilanteeseesi paras lääke, auttaa kummasti kaikkiin vaivoihin, kun et koko ajan stressaa. Mieli postitiivisena ja katse tulevaan eli vauvan syntymään. Onnea ja voimia loppu odotukseen! :)[/QUOTE]

Ihanan positiivista ajattelua, kunpa pystyisin tuohon itsekkin :)
 
täälä kans yks rd repsahtelija. En usko et vahingoitan vauvaani jos välillä herkuttelen ja en syö kauheita määriä kerralla makeaa.
rv35 tulee huomenna täyteen.

Luovuin tupakasta ja alkoholista sit tuli vielä rd diagnoosi niin ei se paljo naurattanu... sit alko supistelut hermostuttamaan ( eivät ole paikkoihin vaikuttaneet vielä ) ja seksielämäki hiipunut melko minimiin ku ei oikeen uskalla... tässä vaihees kyllä jo vauva selviää vaik syntyiskin =) Eli ei auta ku herkutella välillä mieli paremmaksi, näin se vaan menee. Niin ja mulla vauva on ihan keskikäyrillä ja mun paino ei oo noussu paljo yhtään vielä ( ylipainoa oli jo ennestään jonkun verran.. ) .

Koitetaan jaksaa tämä loppuaika vielä ja herkutellaan sit senki eestä ku vauva maailmassa =)
 
"jaa-a"
No joo, ihan oikeasti toi jäätelö ei kyllä taida olla mitenkään kauhean paha asia. Jos sillä saat makeanhimosi tyydytettyä, syö ihmeessä. Paljon pahempi ois vedellä sitten hädissään jotain karkkipusseja sen takia, ettei uskaltanut syödä sitä jäätelöä. Ens kerralla vaan vähän pienempi annos!
 
Jos tekee mieli herkutella, osta tummaa suklaata (jotakin 80 prosenttista). Siinä on maltillisemmin hiilareita, joten ei nosta verensokeria niin korkealla kuin tavallinen suklaa, sokerikarkit tai vehnäleivonnaiset. Olen välillä syönyt jopa joka päivä pari palaa tummaa suklaata, siltikään ei ole sokereissa tullut edes yhtään yli 6,0 arvoa.

Tuota jäätelöä en minäkään pitäisi kaikista pahimpana.
 
Syö sorbettia
[QUOTE="jaa-a";22188173]No joo, ihan oikeasti toi jäätelö ei kyllä taida olla mitenkään kauhean paha asia. Jos sillä saat makeanhimosi tyydytettyä, syö ihmeessä. Paljon pahempi ois vedellä sitten hädissään jotain karkkipusseja sen takia, ettei uskaltanut syödä sitä jäätelöä. Ens kerralla vaan vähän pienempi annos![/QUOTE]

No ei tuo jäätelön vetäminenkään kovin fiksua ole. Sama kun vetäisi purkista suoraan kermaa naamaansa + vielä päälle saa melko suuren sokerimäärän.
 
mievaan
Ei taida kukaan viettää yhdeksää kuukautta täysin oikeaoppisesti. Toinen repsahtelee makean kanssa, toinen jonkin muun. Joku lihoo liikaa, vaikka söisi terveellisesti. Toinen pysyy hoikkana, kun polttaa tupakkaa...

Söin juuri hetki sitten ravintolassa maittavan kylmäsavulohipastan. Eikä kiinnosta yhtään, tuliko kala ravintolaan vakuumissa vai ei...
 
monski
Hesen tai Mäkkärin hampurilaisateriassa tai jossain pizzassa on varmaan enemmän kaloreita kuin tuossa jäätelössä. Ja maitotuotteethan on hyviä kalsiuminlähteitä odotusaikana. Raskauskin on jo niin pitkällä, ettei kerkeä enää kovin valtavaksi kasvaa, vaikka söisit välillä herkkujakin. Tsemppiä! Teet vaikka pikkuisen kävelylenkin tai syöt vähän kevyemmän iltapalan.
 
[QUOTE="huoh";22188025]paljonpa lohduttaa, että kerran viikossa saa herkutella.
Itsellä on nyt niin surkea olo kaikkien näitten vaivojen ja liikkumattomuuden kanssa, että enpä tiedä miten jaksaisin jos pitäisi vielä alkaa syömisiä vahtimaan.
Ai niin, minäkin olen paska äiti oman äitini mielestä, kun mahavauvakin pelkää kuollakseen kun huudan kuulemma esikoiselle päivät pitkät kotona... Kyllä äiti tietää, vaikkei käy edes meillä kylässä.[/QUOTE]

Se taitaa iskeä aika monelle mummille tuo :"Sinä olet kamala äiti" tauti.. Muistan kyllä hyvin miten meillä huudettiin välillä niin että katot kohoili, tukkapöllyä tuli jos oikein innostui riehumaan ja muutenkin säännöt oli tiukat ja kuria pidettiin.. Mutta auta armias jos korotan pojalle ääntäni tai laitan herran arestiin.. Mummi vetää herneen nenään, ja syvälle. Esim jouluna kun taisteltiin herran kanssa nukkumaan menosta ihanainen äitini muisti sanoa että "Älä koskaan sitten toista lasta tee kun et kerran tuota ensimmäistäkään rakasta." Ah, nuo ihanat äidit...
 

Yhteistyössä