Oon oksennustaudis, mitä mä pystyn syödä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla mansikkakeitto oli eka mikä tuntu et menee alas. Sit teki mieli makaroonia, voilla ja suolalla höystettynä. Metvursti ja letut oli seuraava mikä maistu. Mä söisin ihan mitä vain mikä tuntuu et maistuu. Mut silloin ku tauti oli päällä ei menny ku vesi ja fanta. Sit pari päivää oksujen jälkeen oli tuota et oli jotain mikä maistu. Suurin osa ruoista vain ällötti.
 
Silloin kun vielä oksennusvaihe päällä, ei kannata syödä mitään kiinteää. Mutta juoda kannattaa. Tällöin oksentaminen on mahdollisimman helppoa. Sitten kun ei enää tule ylös, kannattaa aloittaa kevyesti ja mielellään sosemaisilla tai ainakin pehmeillä ruuilla. Vatsa on herkkänä eikä ehkä pihvi tule ekana mieleen...
 

Yhteistyössä