Oon niin yksinäinen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Anteeksi itkuvirsi mutta tuntuu ettei tätä jaksa. Mun elämässä ei oo enää ketään muita kuin lapset, mies ja omat vanhemmat. Muutettiin vauvan syntymän vuoksi takaisin kotipaikkakunnallekin mutta mitä mieltä kun täällä ketään ystävää mulla enää ole jäljellä.

Esikoinen on jo koululainen ja nuorempi niin pieni ettei viiti vielä mihinkään kerhoihinkaan sitä raahata. Missä sitä voi tavata uusia ihmisiä? Harrastamaan en ilman lapsia pääse että sekin rajoittaa. Oon aivan maassa nykyään tän takia kun päivät menee omia ajatuksia pyöritellessä.

Pohjois-Suomesta olen ja alle 30v.

On varmasti noita perhekahviloita ym. mutta olen ajatellut että ne on sen ikäisille lapsille jotka jo jotakin saavat siitä irti. Mulla nuorempi vasta 6kk niin ei juuri kontaktia vielä ota muihin lapsiin ja tuntuu et mitä mä siellä kahvilassa sitten teen vauvan kanssa :)

Suosittelen perhakahviloita. Itse tunsin aivan samoin etenkin ollessani esikoisen vauva-aikana kotona. Silloin harvoin kun sain lähdettyä perhekahvilaan, niin päivä meni nopeammin ja minulla oli mukavaa.

Mies on töissä joten en tollaista 6kk ikäistä vielä hoitoon halua viedä. Täytyy varmaan sitten uskaltautua tuollaiseen kahvilaan jokin aamupäivä. Olen niin mökkiytynyt että ajatuskin vähän hirvittää :)

[QUOTE="vieras";23881623]Anteeksi itkuvirsi mutta tuntuu ettei tätä jaksa. Mun elämässä ei oo enää ketään muita kuin lapset, mies ja omat vanhemmat. Muutettiin vauvan syntymän vuoksi takaisin kotipaikkakunnallekin mutta mitä mieltä kun täällä ketään ystävää mulla enää ole jäljellä.

Esikoinen on jo koululainen ja nuorempi niin pieni ettei viiti vielä mihinkään kerhoihinkaan sitä raahata. Missä sitä voi tavata uusia ihmisiä? Harrastamaan en ilman lapsia pääse että sekin rajoittaa. Oon aivan maassa nykyään tän takia kun päivät menee omia ajatuksia pyöritellessä.[/QUOTE]

No joo. Yksinäinen olen minäkin. Sain lopultakin savustettua henkistä ja fyysistä väkivaltaa harrastavan ex-avomiehen ulos asunnostani. Lapsettomat kaverit ei enää "osaa" pitää yhteyttä kun mulla on tuo lapsi ja perheellisillä on ne omat puolisonsa ja onnensa, minä en kai sinkkuäitinä sovi siihen porukkaan.
Käyn siis päivät töissä ja illat hoidan lastani ja kotiani. Vähiin on jääneet sosiaaliset kontaktit sen jälkeen kun jäin äitiyslomalle puolitoista vuotta sitten. Lapsellani on nykyään vilkkaampi seuraelämä tarhassaan kuin minulla töissä (tai missään muualla).
Se on aivan ihanaa että enää ei tarvitse siivota sen kiittämättömän ja nyrkkiä heiluttavan ukon sotkuja ja tehdä sille sapuskaa.

Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin,
yksin syntynyt oot, yksin sa lähtevä oot.
Askelen kaksi sa luulet kulkevas rinnalla toisen,
mutta jo eelläs hän on taikka jo jälkehes jäi,
hetken, kaksi sa itseäs vastaan painavas luulet
ihmisen, kaltaises – vierasta lämmititkin!
- -
V.A.Koskenniemi

Yhteistyössä