Oon niin väsyny... et en jaksa muuta kuin itkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KIITOS ku sain kertoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KIITOS ku sain kertoa

Vieras
tähän kaikkeen. Mies ensin sairasti 3vk (ja tiedättehän kun miehet sairastaa). siitä ajasta suurimman osan makas ja valitti. Oli se oikeestikki alkuun kippee, mut silti... nyt ku on tokentunu ni on aamusta iltaan pellolla ja arvatkaa kuka taas hoitaa kaiken.

Tänään piti olla koti päivä. Niin oliko, ei... piti lähteä miehen asioita toimittaan ja ottaa kiukkuavat lapset mukaan. Kyllä mä tän meidän vauvan kans pärjään, mut oikeesti mun äidin rakkaus tuota meidän reilu 2v:tä kohtaan alkaa loppuun. Oon niin väsyny kaikkiin loputtomiin yhteen ottoihin, säännöistä kiinni pitämisiin jne. Tekis mieli antaa tytön tehä ihan mitä huvittaa, pääsis paljon helpommalla.. Ovet lukkoon, ikkunat tukkoon ja puukot ylähyllylle. Kyllä se syötävää ja levitettävää näkyy löytävän. Nukkukoon sitten ku uni tulee.

Miks kukaan ei kysy miten mä jaksan. Oon tän kuukauden aikana niin monta kertaa saanu vastata kysymykseen "miten mies jakselee".. mut entä minä ja lapset... viime yönä tulin siihen tulokseen et nukutaan sitte haudassa.
Kummankaan isovanhempia ei kiinnosta ja mitä se hyövää et ne tulee tänne, mun pitää hulluna puunata niin sisällä ku ulkonaki et ne voi päästää tänne. Ku alkaa ihan olemattomista asioista naputtaminen.

Mitä enempi mukavia juttuja lapsille keksin, yhteistä tekemistä.. kaveri vierailuja.. sitä enempi ne tuntuu kiukkuavan ja pistävän hanttiin. Eilen illalla sanoinki miehelle kun olin tunnin tyttöä nukuttanu, et "tässä se on kiitos"..

meil ei jäähy toimi, tytöstä se on vain mukavaa.. varsinki jos "pääsee sängystä sen takia pois" ja rangaistukset ei vielä riitä.. ihan turha sanoa, ettet saa koko päivänä esim. jäätelöä..

nytki kumpiki reikkuu sylissä.. oisin askarellu (ts. piirtäny sormiväreillä), mut se loppu siihen ku neiti kippas värit pöydälle. Miten vain saan äidin suuttumaan..

voi tuo on niin tuttua vaikka paljon raskaammalta sun elo kuulostaa.mä sekoan kohta 7vuotiaan tytön kanssa joka vaa valittaa joka asiasta,kahen muun kans jotenki selviän.mä oon nii kyllästyny lasten tappeluun.en jaksa ees siivota ,ne sotkee kuitenki samantien uudestaan ja ei kukaan ees huomaa jos oon jotaki täällä tehny.mä oon vaa joku kotiorja,kiitosta en saa mistään.ja kokemusta on myös miehen sairastelusta.n.puoli vuotta oli huonossa jamassa eikä pystyny tehä paljoo mitään.ei kukaa kysyny kuinka mä jaksan,ainoastaa kuinka mies jaksaa.voimia sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä..:
voi tuo on niin tuttua vaikka paljon raskaammalta sun elo kuulostaa.mä sekoan kohta 7vuotiaan tytön kanssa joka vaa valittaa joka asiasta,kahen muun kans jotenki selviän.mä oon nii kyllästyny lasten tappeluun.en jaksa ees siivota ,ne sotkee kuitenki samantien uudestaan ja ei kukaan ees huomaa jos oon jotaki täällä tehny.mä oon vaa joku kotiorja,kiitosta en saa mistään.ja kokemusta on myös miehen sairastelusta.n.puoli vuotta oli huonossa jamassa eikä pystyny tehä paljoo mitään.ei kukaa kysyny kuinka mä jaksan,ainoastaa kuinka mies jaksaa.voimia sulle.

kiitos!!!

enpä osaa kuin antaa virtuaalihalin. Jollain tapaa ollaan samassa veneessä. Mä hoidan kodin ja lapset ja miehellä jostain syystä "automaattinen erivapaus" ottaa omaa aikaa ja multa ei kukaan kysy mitään. eilen olin tosi väsynyt kaikkeen ja mietin ihan ääneen että miks mä oon äiti, en jaksa. Tänään kysyin mieheltä et miks se oon aina mä joka jään kotiin, niin lohdutukseksi tuli et ni pääsethän sä viikon päästä. Sekin meno on kaukaa jo suunniteltu, puolen vuoden takaa :/ ei sillä ootan sitä ja oon iloinen et pääsen johkin "huilaan" mut anyway...

mies eilen huomautti ku apukeittiössä oli pyykkejä viikkaamatta, "et voisit nuillekki tehä jotain"... en todellakaan tee, kun on näin kaunis ilma, nyt ulkoillaan. Kuulemma tytön kiukkuilu ja uhma johtuu siitä kun "on ollu liikaa auringossa"... hoh hoh hoijaa

Avauduin Ke miehelle siitä, et ku oli Ti ja Ke työmiehiä syömässä ni 6:sta miehestä 1 + omani kiitti ruuasta.. 3 jätti likaiset astiat pöytään. Teki mieli huutaa perään, et KIITOS UNOHTUI!!

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mihin aikaan mies tulee pellolta? Lähe silloin.
Juoko nuorempi korviketta? Jos ei, niin ota nuorempi mukaan ja jätä mies hoitamaan hankalampaa tapausta.

Eilen illalla tuli klo 22 ja aamulla lähtee 6:ksi navettaan ja sieltä pellolle, käy syömässä ja kahvilla sisällä.. muuten ei näy ennen ku kevät hommat on tehty

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
enpä osaa kuin antaa virtuaalihalin. Jollain tapaa ollaan samassa veneessä. Mä hoidan kodin ja lapset ja miehellä jostain syystä "automaattinen erivapaus" ottaa omaa aikaa ja multa ei kukaan kysy mitään. eilen olin tosi väsynyt kaikkeen ja mietin ihan ääneen että miks mä oon äiti, en jaksa. Tänään kysyin mieheltä et miks se oon aina mä joka jään kotiin, niin lohdutukseksi tuli et ni pääsethän sä viikon päästä. Sekin meno on kaukaa jo suunniteltu, puolen vuoden takaa :/ ei sillä ootan sitä ja oon iloinen et pääsen johkin "huilaan" mut anyway...

tuo on niin ärsyttävää... pääsethän sä sit joskus (jos otat nuorimman mukaan).

KIITOS! KUIN MYÖS SINULLE VOIMA HALI!!Mä kyl jo sanoin, et saa mies alkaa opetteleen oleen kotona (siis sunnuntaina) näitten kahen kans. Nuorempi ottaa tarvittaessa korviketta ja mul menee n. 6h reissussa.

Mut seki on niin ärsyttävää, ku meiltä normi kauppareissu menee matkoineen n. 1½-2h ja ku mies on kotona ni varmasti tulee lähtiissä sanat "käy sit äkkiä, elä jää suustas kiinni, ala mennä jo"...

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mihin aikaan mies tulee pellolta? Lähe silloin.
Juoko nuorempi korviketta? Jos ei, niin ota nuorempi mukaan ja jätä mies hoitamaan hankalampaa tapausta.

ja sehän se ärsyttävää onki, ku ei tuo 2v kokeile yhtään niin paljon isän hermoja mitä mun hermoja pitää kokeilla.

missä sä asut?mä tuun päiväks sinne hoitamaa kodin ja lapset ni saat vapaapäivän ;) jokainen äiti ansaitsis vapaapäivän sillon tällön,jaksaa taas paremmin!

Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä:
missä sä asut?mä tuun päiväks sinne hoitamaa kodin ja lapset ni saat vapaapäivän ;) jokainen äiti ansaitsis vapaapäivän sillon tällön,jaksaa taas paremmin!

kiitos kultainen ajatus!! Tuo on niin totta, että jokainen äiti tarvii välistä huilia... :D

nytki ku hetken huilaan tässä koneella,7 v huutaa tuossa et äiti tuu jo antaa sitä tai tätä,sä et ikinä tee mitään,oot vaa laiska.kyl tekis mieli sanoa pari valittua sanaa sille........mä oon niin loman tarpeessa nyt!!

Alkuperäinen kirjoittaja lui:
Onko toi maalaistalonemännän homma sulle uutta? Noinhan se aina ennenki meni, mies pellolla ja nainen kotona lasten kanssa??

no ei ole uutta... mut kait mä silti saan sanoa, että nyt väsyttää! Ei mua niinkään väsytä tämä yleinen kodin hoito (teen sen yleensäkki), mut tuo jatkuva 2v:n kans yteen ottaminen väsyttää sekä 5kk ikäinen + uusi raskaus

nytki ku hetken huilaan tässä koneella,7 v huutaa tuossa et äiti tuu jo antaa sitä tai tätä,sä et ikinä tee mitään,oot vaa laiska.kyl tekis mieli sanoa pari valittua sanaa sille........mä oon niin loman tarpeessa nyt!!

huh huh huh.. niin ärsyttävää. Mul toinen kitisee sylissä ja toinen potkii lattialla ja laulaa omiaan. Sinänsä hyvä et on hetken paikallaan. Mut miks tuo ei voi leikkiä.. joka paikka täynnä leikkikaluja, mut ei ne kiinnosta. Sama ku veisin loputki varastoon. Osan sinne jo vein

onko sitä ukkoa pakko katella, mä en kattelis päivääkään! maailma on TÄYNNÄ, ihania NYKYAIKAISIA miehiä joten mö lhtisin muksuineni lompsiin ja jättäisin ukon sinne pellolle. kuulostaa toooosi juntilta tapaukselta, just sellaselta kunnon suomalaiselta takakylien juntilta, ei varmaan edes matkustele missään tai tee muutakaan epätakakylämäistä...

Alkuperäinen kirjoittaja sssh:
onko sitä ukkoa pakko katella, mä en kattelis päivääkään! maailma on TÄYNNÄ, ihania NYKYAIKAISIA miehiä joten mö lhtisin muksuineni lompsiin ja jättäisin ukon sinne pellolle. kuulostaa toooosi juntilta tapaukselta, just sellaselta kunnon suomalaiselta takakylien juntilta, ei varmaan edes matkustele missään tai tee muutakaan epätakakylämäistä...

ei matkusta ei.. mut en mä siihen usko, et ruoho ois aidantoisella puolella sen vihreämpää. Rakkaudesta tähän on tultu ja rakkaudessa tässä pysytään. Mut rakkaushan on sitäkin että siihen mahtuu juuriki näitä harmaitakin päiviä.. Mut kyl mä kaipaan lomailuja ja yhteistä lomaa.. mut miten lähet. Eläimet on hoidettava ja ne harvat lomapäivät mitä on ni ei niitä kovin monen päivän lomiin ole.

no ei oo ihme että oot väsyny jos viel raskaanaki oot,ja noi pienet lapset.meillekki on neljäs tuloillaan jos ny päästään alkua pidemmälle.oon kyl voinu tosi hyvin,säästyny pahoinvoinnilta.sitä jos ois ollu ni oisin kyl ihan loppu..niin sullakos ei isovanhemmista ollu apua lasten hoidossa?

no ei oo ihme että oot väsyny jos viel raskaanaki oot,ja noi pienet lapset.meillekki on neljäs tuloillaan jos ny päästään alkua pidemmälle.oon kyl voinu tosi hyvin,säästyny pahoinvoinnilta.sitä jos ois ollu ni oisin kyl ihan loppu..niin sullakos ei isovanhemmista ollu apua lasten hoidossa?

eipä juuri.. mun vanhemmat asuu 70 km päässä ja ovat työelämässä vielä ja miehen vanhemmille on tittelit tärkeämpiä. Niiltä en kehtaa pyytää apua (asuvat 50km päässä). Eivät mielellään tule tänne vaan lapset pitäisi viedä sinne. Asuvat silleen et eivät ole minnekkään matkan varrella.
No oli mul lapset omilla vanhemmilla viime La ku kävin pari tuntia kauppoja kiertään ja nukuin tunnin päikkärit :D

tää raskaus tuli aika yllätyksenä sikäli et nämä kaks ei ole olleet mitenkään ns. helposti tärpänneitä. Viikkoja on jotain 9+, et kuhan nyt päästäs vauvan kans ruokailussa sille tasolle et voi yö syötöt jättää pois lopetetaan tissittely kokonaan

Yhteistyössä