Oon ihan hukassa, mikä nyt ois lapselle parasta ravintoa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="allukka";27246624]Kyllä se on ihan faktaa ja perustuu ravitsemussuosituksiin. Sä oot vaan hurahtanu tohon omaan ruokavalios ja kyllä se aikuiselle sopiikin jos haluaa painoa pudottaa mutta lapsi tarvitsee täysjyväviljaa, johan sen ihan järkevä aikuinen tajuaa.

Sä et nyt vaan halua ymmärtää tätä asiaa kun eka lapsi kyseessä ja hänkin vasta noin pieni.

Kysy neuvolasta tai ravitsemusterapeutilta. Vai onko nekin ihan väärässä?[/QUOTE]

Niinpä niin, se on sitä "faktaa" ;) Kyllä nekin on väärässä koska neuvovat ravitsemussuositusten mukaan.

Harmi että tähän ketjuun tulivat kuitenkin vastaamaan ravitsemussuositusten kannattajat, jotka uskovat sokeasti niihin suosituksiin. Vaikka varta vasten pyysin olemaan heitä vastaamatta.

Eik ole kovin vaikea googlettaa mihin hiilareita tarvitaan. Lisäksi esim. diabetes-sivujen hiilaritaulukosta ilmenee, että 1 siivu ruisleipää sisältää saman määrän hiilareita kuin 1 peruna.

http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/ruoka/tietoa_elintarvikkeista/hiilihydraattitaulukko

[QUOTE="a p";27246663]Niinpä niin, se on sitä "faktaa" ;) Kyllä nekin on väärässä koska neuvovat ravitsemussuositusten mukaan.

[/QUOTE]

Eli sun jostain epämääräisiltä nettisivuilta poimima "fakta" on sitä oikeaa faktaa?

[QUOTE="hmmm";27246661]perunassa on myös paljon c-vitamiinia, miksi peruna on huonompi kuin täysjyväleipä? miksi sokeria voi laittaa marjojen päälle, mutta jossain toisessa yhteydessä se sama sokerimäärä on pahaksi?[/QUOTE]

Perunaa parempi vaihtoehto on muut kasvikset monipuolisesti. Niistäkin saa C-vitamiinia ja lisäksi paljon muuta hyvää. Leipä on sitten ihan eri aterialla, erikseen ruoasta.

Marjojen päälle voi laittaa sokeria siksi, että niitä tulisi syötyä enemmän. Marjan hyödyt voittavat sokerin haitat.

[QUOTE="a p";27246663]Niinpä niin, se on sitä "faktaa" ;) Kyllä nekin on väärässä koska neuvovat ravitsemussuositusten mukaan.

Harmi että tähän ketjuun tulivat kuitenkin vastaamaan ravitsemussuositusten kannattajat, jotka uskovat sokeasti niihin suosituksiin. Vaikka varta vasten pyysin olemaan heitä vastaamatta.[/QUOTE]

Kyyä se vaan on faktaa.

Miksi ihmeessä sä tunnustat jo heti otsikossa olevasi ihan hukassa lapsen ruokavalion kanssa (ja sen huomaa) ja kyselet neuvoja, jos et kestä sitä että joku on eri mieltä kanssasi?

[QUOTE="hmmm";27246688]Eli sun jostain epämääräisiltä nettisivuilta poimima "fakta" on sitä oikeaa faktaa?[/QUOTE]

Tottakai, ainahan se tieto mikä itselle sattuu sopimaan on sitä oikeaa FAKTAtietoa ja muut ihan tieteelliset tutkimuksetkin kumotaan kun ne on niiiiin sitä ja tätä. :D

[QUOTE="hmmm";27246688]Eli sun jostain epämääräisiltä nettisivuilta poimima "fakta" on sitä oikeaa faktaa?[/QUOTE]

Olen tässä parin vuoden ajan etsinyt tietoa näistä asioista useista eri lähteistä. Aloitussivulla näet yhteenvedon näistä "tutkimuksistani". Lähdeviittauksia ei ole koska olen vain omaa perhettäni varten selvittänyt asiaa.

[QUOTE="a p";27246564]Mihin tietosi perustuu? Jos se perustuu suosituksiin eli ikivanhoihin "tutkimuksiin" niin höpöhöpö, mutta jos viestissäsi on jotain perää niin mielelläni kuulisin lisää? Haluan nimittäin juurikin parasta ruokaa tarjota, ja jos se vaatii hiilareita niin sitten tarjoan niitäkin. Mutta faktaa haluan kuulla.[/QUOTE]

Eli haluat faktaa, mutta mitkään tutkimukset ja suositukset eivät kelpaa? Mikä ihme on mielestäsi faktaa? Kenen siis toivot vastaavan? Mistä kenelläkään voi olla minkäänlaista tietoa näistä asioista, jos suositukset ovat ***seestä? Eikö kaikki asiaan liittyvä tieto ole myös jonkinlaista suositusta?

[QUOTE="a p";27246720]Olen tässä parin vuoden ajan etsinyt tietoa näistä asioista useista eri lähteistä. Aloitussivulla näet yhteenvedon näistä "tutkimuksistani". Lähdeviittauksia ei ole koska olen vain omaa perhettäni varten selvittänyt asiaa.[/QUOTE]

Tiesitkö että ne ravitsemussuositukset perustuu ihan oikeisiin tutkimuksiin eikä mihinkään googlailuihin? Siis että on ihan oikeasti kartoitettu eri tavoin syöviä ihmisiä ja tehty ruuasta ja sairauksista tilastoja.

Eli ap käy netissä lukemassa "tutkimuksia" ja pitää niitä faktoina ja teilaa täysin kaikki ravitsemissuositukset koska jossain "tutkimuksessa" väitettiin ihan muuta.

Voi voi :D

[QUOTE="allukka";27246698]Kyyä se vaan on faktaa.

Miksi ihmeessä sä tunnustat jo heti otsikossa olevasi ihan hukassa lapsen ruokavalion kanssa (ja sen huomaa) ja kyselet neuvoja, jos et kestä sitä että joku on eri mieltä kanssasi?[/QUOTE]

Siis otsikko liittyi noihin listaamiini epäselviin asioihin. Mutta täällä hyökättiinkin noita minulle selviä asioita vastaan. Ja kaikki väittävät olevansa oikeassa vaikka selvästi suurin osa uskoo suosituksia, ilman että tietävät mihin ne perustuvat.

Monet syyttävät että olen hukassa mutta eivät kerro miten asia on. Oikein kypsää käytöstä :)

En voi ymmärtää miksi minua syytetään siitä kun haluan lapselleni parasta ravintoa.

[QUOTE="a p";27246750]Siis otsikko liittyi noihin listaamiini epäselviin asioihin. Mutta täällä hyökättiinkin noita minulle selviä asioita vastaan. Ja kaikki väittävät olevansa oikeassa vaikka selvästi suurin osa uskoo suosituksia, ilman että tietävät mihin ne perustuvat.

Monet syyttävät että olen hukassa mutta eivät kerro miten asia on. Oikein kypsää käytöstä :)

En voi ymmärtää miksi minua syytetään siitä kun haluan lapselleni parasta ravintoa.[/QUOTE]

"Eivät kerro miten asia on"
Eikö? Itse et suostu ottamaan MITÄÄN eroavaa mielipidettä vastaan ilman vähättelyjä. Suosittelen katsomaan peiliin.

[QUOTE="allukka";27246749]Eli ap käy netissä lukemassa "tutkimuksia" ja pitää niitä faktoina ja teilaa täysin kaikki ravitsemissuositukset koska jossain "tutkimuksessa" väitettiin ihan muuta.

Voi voi :D[/QUOTE]

Ei voi olla totta, kuinka nää jotkut voi olla niin pimennossa eläneitä :D

[QUOTE="mhm";27246758]"Eivät kerro miten asia on"
Eikö? Itse et suostu ottamaan MITÄÄN eroavaa mielipidettä vastaan ilman vähättelyjä. Suosittelen katsomaan peiliin.[/QUOTE]

Sanoin jo aloitusviestissä että en halua vastauksia suosituksia palvovilta. Kaiken muun tiedon otan mielelläni vastaan.

Jos luet ketjua, niin huomaat että olen kysellyt lisätietoa joiltain jotka ovat olleet eri mieltä.

Alkaa tylsiä jo tää aloitus, kun ap ei keksi mitään uutta. Lähdetään lapsen kanssa kirjastoon! Ap ei varmaan kirjaston kirjoja lue, kun ne voivat olla ties mitä huuhaata.

[QUOTE="vieras";27246769]Ap, kuinka sinä nyt tuolle linjalle lähdit, etkö toivonut asiallista keskustelua?[/QUOTE]

Tiedän... En vain saanut hillittyä itseäni kun tuntemattomat tulevat haukkumaan minua äitinä. Oikeasti jos joku osaa sanoa palstan jossa voisin saada aloitukseen asiallisia vastauksia niin menen heti sinne?

[QUOTE="a p";27246782]Tiedän... En vain saanut hillittyä itseäni kun tuntemattomat tulevat haukkumaan minua äitinä. Oikeasti jos joku osaa sanoa palstan jossa voisin saada aloitukseen asiallisia vastauksia niin menen heti sinne?[/QUOTE]

Älähän nyt, onhan tässä paljon asiallistakin tässä keskustelussa. Ota herne pois nenästä ja jatka asiallisesti itsekin, niin muutkin jatkaa :)

Mä en ole mikään suositusten palvoja, mä ajattelen nämäkin asiat maalaisjärjellä.
Rakennan ateriakokonaisuuksia, sopivasti hiilareita, protskuja, rasvoja, kuituja, vitamiineja.. Kohtuudella kaikenlaista, monipuolista ruokaa. Joskus jopa herkkupäiviä pidämme.

Lapsikin saapi syödä kyllä normaaleja juttuja, vältellään näitä lisäainehirviöitä mutta muita ruokia kyllä syödään koko perhe.

Yhteistyössä