Oolannin pakasteperunasose

Seuraavaksi olisi tarkoitus kokeilla tytölle 9 kk Oolannin pakasteperunasosetta lääkärin ehdotuksesta. Kuinka olette sitä vauvoillenne kypsentäneet ja tarjonneet? Pakkauksen mukaan sosetta on joko keitettävä tai mikrossa kypsennettävä. Kannaattaako koko pakkaus keittää ja sitten laittaa sopiviin annosrasioihin vai pitäisikö joka kerta ottaa tarvittava määrä pakkauksesta ja kypsentää erikseen? Meillä vauva syö vielä sen verran vähän, että koko pussi riittää (jos vain sopii...) varmasti ainakin viikoksi. Kysymys on vähän tyhmä, mutta rupesin vain tässä pähkäilemään :snotty:
 
Amaryllis
Minä tein aluksi pussin ohjeen mukaisen pienimmän annoksen kerralla ja säilytin sen jääkaapissa, siitä oli helppo lämmittää seuraavilla kerroilla. (Oletan, että teet aluksi vesimuussia joka säilyy kulhossa kelmulla peitettynä oikein hyvin muutaman päivän.) Alun maistiaisannoksia varten puolikaskin annos kyllä riittää useamalle päivälle.

Oikeastaan on ihan sama tekeekö mikrossa vai kattilassa. Mikrossa himpun verran nopeampaa, ja kätevää tehdä kerta-annos, mutta ei kattilassakaan tarvitse kuin kiehauttaa vesi ja siihen lisätä hiutaleet ja antaa hautua minuutin verran kannen alla.

Toivottavasti teillä sopii, on niin helppoa ja kätevää valmistaa ja ihan hyvän makuistakin :)
 
Meilläkin kokeiltiin juuri. Sitä on siinä pussissa NIIN pieni määrä etten edes itse tulisi siitä täyteen (ja hirveän hintanen, mutta se on tietysti pääsaia että se sopisi), mutta yhden päivän annos siitä tuli kokonaisuudessaan ja jauhelihaa lisänä, vai tuliko edes sitä...

Teen yleensä kulhollisen kerralla jossa sitten soseutan samalla mitä sitten soseutankin, koko mössön. =)
Mutta en itse laittaisi annospurkkeihin, niin vähän ainakin yhdessä pussissa oli. Meillä otetaan lautaselle suuremmasta kulhosta sen verran kuin kulloinkin syödään.
 

Yhteistyössä