Onpahan outoa ja satuttavaakin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja welldone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

welldone

Vieras
Aviomieheni on "keksinyt" alkaa lapseni harrastuksessa olemaan "puuhamies".
Eli tekee pienempi ja isompia asioita "joukkueen eduksi".
Lapseni ei ole kuitenkaan mitenkään ymmärtänyt, että isäpuoli tekisi sitä sen takia, että haluaisi olla pojan haarastuksessa mukana tms.

Minusta näyttää enemmän siltä, että hakee vaan "omaa kivaa" tuolla osallistumisella. Joukkue on täynnä yh-äitejä joiden kanssa on kiva "jutskata" jne. Tuossa vähän aikaa sitten mieheni alentui jopa kasvojeni alla flittailemaan yhden yh-mamman kanssa.. Todella tyylikästä.

Minua oksettaa ja olen sen miehelleni sanonutkin. Nyt tulossa on pelimatka ja mies haluaisi sinne lähteä pojan kanssa kaksin. Kysin pojalta haluaako hän minut vai isäpuolen sinne mielummin. Minusta se on pojan oma valinta (on jo yläasteella joten osaa tehdä päätöksen).

Ja taustalla miehellä siis on itsetunnon pönkittämistä nimenomaan naisten silmissä, tätä on tapahtunut niin töissä kuin vapaa-ajallakin ja alan olla vaan viimeisen päälle kypsä.

Sinua kohtaan tuollainen käytös mieheltäsi ei ole oikein. Itse en tiedä kestäisinkö vastaavanlaista käytöstä omalta mieheltäni. Varmaankin sanoisin että jos ei käytös muutu niin on valittava joko minun tai niiden muiden kiinnostavien naisten välillä...

tai ei myönnä että ymmärtäisi. Mutta systemaattisesti 10vuoden liiton aikana on ajatunut tilanteisiin joissa saa pönkitystä miehisyydelleen. + flirttailu kasvojeni alla on arkipäivää + yksi suhde työpaikalla on plakkarissa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Aika outoa.
Mutta, ei se vaihtamalla parane ja usein ojasta allikkoon joutuu...jne

minä en ole mitään mihinkään vaihtamassa, mutta on tämä suhde todella loukkaava ollut jo vuosia. Joskus mietin että pää pysyisi paremmin kunnossa ilman parisuhdettakin. Myös tuo minun jo teini-ikäinen lapseni oireilee ja välttelee mieheni seuraa ja osaan kyllä asettua hänen asemaankin..

Ymmärrän että mittasi alkaa täyttymään, kauan olet jaksanutkin. Eräs tuttavani on tuollainen naurettava typerys. Yritää jokaista naista, ystäviensä naisystäviä tai vaimoja. Kehuskeelee ja retostelee valloituksillaan. Sössi avioliittonsa, seurustelunsa ja kuvittelee olevansa todellinen ihastus, vaikka itkee jos katsoo tarpeelliseksi, saadakseen naisten huomion. Ihmettelee työkuvioissa kun kukaan ei ota tiimiin, vaikka on niin huippuammattilainen ja vielä upea kaveri.
Ei kannata hävetä tuon takia.

No onko se oikein, että tämä teini-ikäinen lapsesi nyt oireilee ja kärsii tuon miehen takia? Ilmeisesti hän on itsekin nähnyt, että isäpuoli ei joukkueen hommissa pyöri hänen takiansa. Eli on varmaan saattanut nähdä yhtä ja toista, eli liekö jo ties-kuinka-mones-suhde taas tuloillaan/menoillaan.

En minä ainakaan tollaista sietäis. Tämä mies myös häpäisee paitsi sinut, myös poikasi..ja poikasi silmien edessä hän siis häpäisee hänen äitiänsä..ei kuulosta hyvältä. Mulla lentäis pihalle, mutta oonkin paljon nuorempi ja vara valita. En katso, etteikö keski-ikäisellä olisi vara valita..mutta useimmat eivät tee näitä päätöksiä sitten kuitenkaan.

Sanot vaan ukolle, että joukkuehomma loppuu, jos se on kerta tuota. Jos ei lopu, niin..no sit se on oma asiasi haluatko että lapsesi häpäistään ja samoin sinut.

Toki voi olla, että olet ylireagoinut, mutta siihen en voi ottaa kantaa kun en tilannetta tiedä. Tuskinpa olet, jos noita suhteita on jo ollut sun aikanas.

vaistoni sanoo kuitenki selvästi että on poikani harrastuksessa mukana täysin itsekkäistä syistä ja pojan tunnelmat viestii samaa.
Meillä myös yhteinen pieni lapsi ja vaikka kuinka olen sitä mieltä, että parempi yksin kun huonossa liitossa, sydäntä särkisi tuon pienen ihmisen takia, koska hän rakastaa isäänsä täysin ilman ehtoja.

Mutta toki, itse olen hyvin väsynyt, loukkaantunut ja häpeissäni. Hän ei lähde terapiaan, itse käyn, mutta ei se meidän liittoa korjaa, enemmänkin ajaa entistä kauemmaksi toisistamme.

samalla onko muilla tai kellään ollut lähellä tällaista ihmistä. Joka tuntuu elävän vain omille itsekkäille tarpeilleen ja käyttäen meitä muita siinä hyväksi..
(siis karrikoiden sanottuna)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
samalla onko muilla tai kellään ollut lähellä tällaista ihmistä. Joka tuntuu elävän vain omille itsekkäille tarpeilleen ja käyttäen meitä muita siinä hyväksi..

Miehesi on tyypillinen narsisti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miehesi on tyypillinen narsisti.

mun terapeutti on esittänyt saman oletuksen narsismista ja toisaalta merkit sopiikin loistavasti, osin taas ei. Mutta sanon, että hänen kanssaan viimeiset 6v/( kymmenestä) on olleet äärimmäisen kuluttavia. Näivetyn vuosi vuodelta ja mieli huutaa apua.

Sanot, että esikoisesi jo oireilee tästä miehestä, mutta et voi erota, koska yhteinen lapsenne jumaloi isäänsä. Miksi toisen lapsesi onni on sinulle tärkeämpi kuin toisen? Lapset ovat onnellisia, kun vanhemmat ovat onnellisia. Yhdessä tai erikseen. Ja pysyy sillä kuopuksella isä erosta huolimatta. Itse siis lähtisin kävelemään, keskittyisin lapsiin ja kohottaisin oman itsetuntoni kohdalleen.

hieman on huvittunut isäpuolen intresseistä hänen harrastusta kohtaan. Koska hänkin on ilmeisesti huomannut, ettei isäpuoli olen HÄNEN takiaan siellä vaan tyydyttää omaa tarvettaan.
isäpuoli ei siis ole vittumainen, kurja, alistava tms. Vaan itsekäs.
Jos olisi oikeasti selvästi paskamainen tyyppi niin en kai minä miettisi eroa hetkeäkään..

hieman on huvittunut isäpuolen intresseistä hänen harrastusta kohtaan. Koska hänkin on ilmeisesti huomannut, ettei isäpuoli olen HÄNEN takiaan siellä vaan tyydyttää omaa tarvettaan.
isäpuoli ei siis ole vittumainen, kurja, alistava tms. Vaan itsekäs.
Jos olisi oikeasti selvästi paskamainen tyyppi niin en kai minä miettisi eroa hetkeäkään..

Aiemmin sai vähän sitten väärän käsityksen, että esikoinen kärsisi miehen käytöksestä. Jos tuo kerran sinua noin kovasti vaivaa, olisi asia syytä käsitellä. Puhu miehelle avoimesti asiasta ja jos hän arvostaa sinua ja suhdetta pitäsi hänenkin ymmärtää että asia pitää käsitellä jo senkin vuoksi että sinusta tuntuu pahalle, vaikkei itse pitäiskään käytöstään vääränä.

niin, että on nainen ja mies. Ja kyllä olen rakastanut tuota miestä monta vuotta. Nyt viime aikoinen toki vähemmän. En kuitenkaan ole niitä jotka lyö heti lapion maahan vaan haluan tehdä töitä. en vain tiedä mistä aloittaa koska tuntuu että miehellä on niin pahoja itsetunto-ongelmia.

antanut ymmärtää että lapseni kärsisi tilanteesta ja isäpuolen käytöksestä. Ehkä kärsii ehkä ei, mutta sen näen että on HÄMMENTYNYT. ei kannata lukea rivien välistä vaan ihan sitä mitä on kirjoitettu.

Uusimmat

Yhteistyössä