onnistuuko?

Te, joilla on kokemusta tällaisesta tilanteesta: Mies muuttamassa työn perässä toiselle paikkakunnalle n.350km päähän. Meillä 7kk vanha lapsi, enkä tahdo ainakaan vielä muuttaa nuin kauas pois, kun ei tuttuja ja mies jatkuvasti työssä. Elikkä jäisin vauvan kanssa tänne kotikulmillemme ja mies lähtisi pois, kävisi aina viikonloppuisin kotona. Kysynkin että onnistuukohan teidän mielestä tällainen? Ja miten lapsi, alkaakohan se sit vierastaan isäänsä?
 
yks äiti vaan
Minulla itsellä ei tuosta ole sellaista kokemusta että mies olisi "reissuhommissa" ,mutta on sellaista kokemusta että isä on ollut. Lapsen kannalta tilanne ei todellakaan ole mikään ihanteellinen itsestä ainakin tuntui kurjalta kun isä lähti joka sunnuntai kauas pois ja taas meni viikko ettei sitä nähnyt. vanhemmiten sitä tietysti alkoi jo tottua siihen ettei isä siinä ollut silloin kun sitä olisi tarvinnut, mutta silti aina se kurjalta tuntui. En tietenkään tiedä mikä tilanteenne on onko miehelläsi uusi vaki paikka siellä vai onko se vaan väliaikaista. Eikä tietenkään varmasti vielä haittaa kun lapsi on noin pieni mutta jos kestää monta vuotta niin että tilanne on tuo on se omien kokemuksien mukaan lapselle kurjaa. Kaikkihan me olemme erilaisia ja ihmiset sopeutuvat tilanteisiin eri tavalla. Itse olen miehelleni sanonut etten pitäisi siitä että hän olisi ns. viikonloppuisä. :hug:
 
redpepper
Kyllä meillä suhde eron kestäisi. Toisaalta, helpompi on sattua jotain tilanteeseen vaikuttavaa, kun pyörii eri kuvioissa. Mutta mieheni ei kyllä missään tapauksessa lähtisi työn perään noin kauas. Meilläkin pieni 8,5 kk ja molemmille nro 1, josta erossa ei voisi olla noin kauan. Ja kyllä kun mies on ollut joskus paljon poissa, alkaa muksu olla heti enempi äidin perään ja saattaa ensin ihmetellä kotiin palaavaa isää.
 

Yhteistyössä