Onnistuuko seinäjoella..

  • Viestiketjun aloittaja maalisvauva
  • Ensimmäinen viesti
Hei!!

Kolmonen syntyi 2005 keskiviikkona klo 16.
Lastenhoitajat olisivat pukanneet meidät kotiin perjantaina.Vaikka olimme molemmat loisto kunnossa en vain varmuuren vuoksi halunnut kotiin kuin vasta lauantaina.
Kait sieltä mahrollista on pois päästä omalla vastuulla???
 
ekan kanssa ei kovin äkkiä päästetä..ja imetysasiat on sielä tärkeitä kanssa.Mutta jos osaat hoitaa vauvan ja imetyksen,niin sitte pääset. Mä olin itte kolmosesta leikkauspäivästä vajaa 3päivää sairaalassa...
 
maalisvauva
Kiitos vastauksista!
Itellä on kolmas raskaus meneillään!Imetykset on mennyt paremmin kuin loistavasti jo synnytyssaleissa..sekä muutenkin vauvan hoito on mennyt oikein hienosti näitten kahden ensimmäisen kohdalla!Siksi tätä kyselin,koska nii kovasti toivoisin pääseväni kotiin hyvinkin pian synnytyksen jälkeen..Oisko ollut kohtalotovereita..jotka päässeet jo toisena päivänä pois!?Sekä äidin että vauvsn hyvien vointien yms ansiosta!Mikäli tämä kolmas menee kuin edelliset.. :) Ei synnytys tai mikään muukaan tunnu nii pahalta kuin sairaalassa olo..kauheeta!Ekasta kerrasta jäi nyvin paha mieli.. :/ Mutta jos joku päässyt jo aikaisemmin nii mielelläni luen lisää... :) :flower:
 
xxx
hei,
tyttöni syntyi sjoella -99, kolmantena päivänä lastenlääkäri tutki ja kuultiin sivuääni sydämestä mitä ei aiemmin kuulunut -meille selitettiin että nämä sivuäänet alkavat jostain syystä kuulumaan vasta kolmantena päivänä -ehkä on mahdollista käydä lastenlääkärillä kotoakin päin jos tarpeen?
ps. myöhemmässä ultrassa todettiin että sivuääni on viaton eikä tarv.seurantaa. Ehkäpä siksi usein kolmas pv on mahdollinen kotiutuspäivä`?
 
minä synnytin 2005 joulukuussa seinäjoella esikoiseni ja kun kotiinlähdöstä puhuttiin niin sanottiin et aikasintaan kun vauva on 3vrk:n ikäinen että lastenlääkäri tarkistaa ja päästää kotiin. itse olisin ollut valmis kotiin jo ennemminkin kun tuntui et imetystäkin mielummin ite harjottelen. vauva kyl hyvin imi et ei ongelmia. mut mä ymmärsin et vauvan takia pitää olla se 3vrk sielä. todella ällöttävää kyl sairaalas olla!! nytkin kauhulla odotan kevättä....ja sitä sairaalas oloa :kieh:
 
tokan synnytyksen jälkeen kovan väännön jälkeen pääsin kotiutumaan vauvan olessa 2vrk.helppoa se ei ollut ja molemmilla piti asiat olla täysin kunnossa.omalla vastuullahan sitä oikeestaan sitten lähdetään.

kolmannella kerralla koituduin kun vauva oli liki 2vrk,sokeriarvoissa oli heittoa aluksi mutta tasaantui siihen mennessä,ja tiesin kuinka toimia kotona tästä syystä kun kaikilla muksuilla ollut sama juttu,muuten en olisi päässyt niin nopeesti kotiin..
 
Meillä tämän kolmas syntyi tiistaina iltapäivällä ja kotiin päästiin torstaina puolenpäivän jälkeen.Asiasta kun kysyin,niin aluksi olivat nihkeitä kotiinlähdön kanssa..mutta kun tajusivat että kotona jo kaksi lasta on,minä voin erinomaisesti ja samoin vauva..niin saimme luvan kotiinlähtöön.Lastenlääkäristä se kuulemma on kiinni,jotkut eivät suostu edes tarkastamaan kuulemma alle 3pvän ikäisiä vauvoja.

 
mamma maalta
Minäkin toivon seinäjoelta pikaista kotiin pääsyä... Toki nyt pikaista pääsyä sinne kun la aika on jo ylittynyt =)
Minulle ainakin neuvolassa kun asiasta tidustelin sanoivat että pitäisi päästä heti kotiin jos kaikki on kunnossa ja itse tätä kovasti toivonki kun en ole mikään sairaalassa viihtyvä tyyppi.. :)
Ekan kanssa sai ihan tarpeeksi kun ensin oltiin 4 päivää käynnistyksellä ja sitten 3 päivää vauvan kanssa... Nyt toivon tosiaan aivan toisen laista synnytystä :)
 

Yhteistyössä