Onnistuuko hampaiden harjaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marza1970
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marza1970

Aktiivinen jäsen
22.04.2005
1 196
2
38
Koria
Siis meillä poika 1v3kk ja on todella hankala tapaus kun hampaita pestään.Ei meinaa antaa millään pestä hampaita ja saa aina pikku pätkiä pikaseen söhäistyä.
Hoh hoijaa kun on oikeen rankkaa kun tietää että taas on aika hampaiden pesun.
Kyllä ite pitää mielellään harjaa ja *pureksii* sitä. mutta auta armias jos aikuinen alkaa harjaamaan hampaita :/
On kokeiltu lasten mietoja makutahnojakin, mutta ne imetään vaan harjasta.Ei meinaa onnistuu, varmaan ollaan ainoita tai onko ketään kohtalotovereita jotka kamppailee pesun kanssa?
Pojalla nyt 7 hammasta ja poskihampaita jo näkyy terävinä ;)

meillä tyttö kanssa laittaa vastaan aika lailla mut vielä on huudon kera saatu harjattua.välillä jopa pitää suuta auki mutta kyllä yleisesti ottaen hankalaa on....

Meillä esikoinen ei anna harjata etuhampaita ollenkaan...
Mie sitten keinoja käytin ja löysin ylen nettisivulta sen pikkukakkosen tunnunsjutskan jota näytän samalla ku harjataan... Sen aikana onnistuu vähän paremmin harjaus.

Meilläkin poika 1 v 3 kk ja hampaita suussa 12 kappaletta. Kyllähän se pesu aikamoista taistelua on, mutta iltaisin pestään niin, että poika on lattialla hoitoalustan päällä selällään (iltapisun, pesun ja yöpuvun laittamisen jälkeen), annan hänelle käsiin jotain räpellettävää- toisen hammasharjan esimerkiksi tai lelun ja sitten vaan pesen vaikka rimpuilua tahtoo olla ilmassa- joskus menee paremmin ja joskus huonommin. Olen kuitenkin päättänyt, että hampaat pestään kaikesta huolimatta!

Toivon, että pikkuhiljaa tottuu toimenpiteeseen ja lopulta se menee vaivattomasti.

Meillä toimii se, kun poika saa käsiinsä jotain mielenkiintoista väkerrettävää. Viimeaikoina olen antanut käteen hammastikkupurkin, jonka saa hetkessä auki, mutta vielä ei ole onneksi satuttanu itseään tikuilla ja olen onneksi itse niin likellä poikaa että saan tikut pois jos pahalta näyttää.

Hammasharjaa puree silti välillä ja kovaa, mutta ei voi mitään.

meillä myös hampaiden pesu välillä hankalaa. Toisena iltana antaa harjata ihan hyvin, seuraavana taas ei. Jos näyttää siltä ettei edes huoli koko harjaa suuhunsa, olen suosiolla muutaman yrityskerran jälkeen luovuttanut. Ettei jäisi mitään hampaanharjauskammoa joka sitten vaikeuttaisi myöhemmin harjausta.

Meillä on taisteltu hammaspesusta monta kuukautta. Onneks yleensä suostuu ite pureksimaan harjaa, joten eiköhän edes pikkasen saa jotain puhtaaksi. En ala väkisin pestä, ettei lopeta itse "harjaamista".

Ei onnistu harjaus. Välillä antaa vähän pestä, mutta työntää kielensä kivasti ettei saa kunnolla pestyä oikeastaan mistään. Toisinaan jätetään homma silleen, pesee sitten kun on isompi. 13 kk.

Poitsu 1v 4kk ja hienosti onnistuu harjaus aamuinilloin. Annetaan hammasharjatuubi käteen niin johan riemu repeää ja antaa kiltisti pestä hampaat :)

Huvinsa kullakin :D

Poika 1v 1kk ja hampaiden harjaus on yhtä taistelua. Kun alettiin harjata hampaita joskus 9kk:n ikäsenä se oli tosi hauskaa ja antoi hienosti harjata 2 hammasta. Mutta nyt se on pari kuukautta ollu taistelua. Ei auta vaikka mitä antaa käteen, vaikka ite yrittää näyttää mallia. Itse puree harjaa ja saa irti siitä niitä harjaksia...
Mutta joka ilta YRITETÄÄN pestä hampaita, jos se joskus menis helpommin...

Meillä kans välillä aika show tuo hampien harjaus 1v9kk pojun kanssa. Välillä antaa tosi hyvin harjata, varsinkin jos saa toisella harjalla "harjata" esim. unipupun tms. "hampaat" ;) Joskus menee ihan huudoksi mut miekin oon pyrkinyt siihen, että hampaat illalla pestään.

Jos ei oo hoppu aamulla, annan tai iskä antaa hällekin harjan aamupesun aikana. Sillon yleensä pureskelee harjaa mut välillä ihan harjaakin =)

Eipä taida muu kuin aika parantaa tilannetta. Toivotaan, että jossain vaiheessa helpottaa ja oppii pitämään toimenpiteen osana iltarutiineja :whistle:

Ukkis ja poju 1v9kk ja masukki rv15+6

meillä neiti on TODELLA itsepäinen tapaus... Ikää hänellä jo 2v1kk ja pidempään on ollut hampaidenharjaus kauheeta tappelua :(
Häntä kun ei saisi auttaa missään ja hän haluaisi vaan ITSE harjata, mutta eipä 2v osaa kunnolla harjata ja siksi JOKA ILTA on kauheeta tappelua harjauksen kanssa.
Aamuisin annan neidin itse harjata, kun ei ole kiva aloittaa aamua tappelulla :/

Onneksi me ei ollakaan ainoita, joilla tuo hammaspesu ihan kauheaa taistelua. Hammas kerrallaan meillä edetään, purraan harjaa, huudetaan, työnnetään kieli ulos, huudetaan taas jne.

Mut ehkä se joskus rauhoittuu, ku toi esikoinenkin rauhoittui :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 11:18 -hatsepsut- kirjoitti:
Poika täyttää ensi kuussa 2v ja on aina antanut kiltisti harjata hampaansa :)
Yleensä harjaan ensin hampaat puhtaaksi, sitten poika saa harjoitella hampin pesua.

Mie peesaan tätä! =) :wave: Paitti et meijä mies on jo 2v 2kk. :heart: Mini mieskin (9kk) antaa harjata iha ok kaikki ihanat 6hammastaan. :heart: Joskus meinaa vastaan eka pistää, mut tietää jo et ne pestään ja sit saa ite "harjailla" :)

Meillä myös poika rientää oitis "pää kolmantena jalkana" hampi-pesulle, kun sattuu vain mainitsemaan, että nyt olis aika... nostan hänet pesukoneen päälle (pesuallas vieressä) ja annan katsella peilikaapin ovesta, kun harjaan hampaat. Siinä menee ihmetellessä & ihastellessa hyvin koko touhu. Kehunut olen aina miten hienot hampaat ym. Hyvin on hommaan höynähtänyt... :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 16:42 Kalissa kirjoitti:
Onneksi me ei ollakaan ainoita, joilla tuo hammaspesu ihan kauheaa taistelua. Hammas kerrallaan meillä edetään, purraan harjaa, huudetaan, työnnetään kieli ulos, huudetaan taas jne.

Mut ehkä se joskus rauhoittuu, ku toi esikoinenkin rauhoittui :D

Voi jösses :D tää on kuin meiltä :D
onneks ei tosiaankaan olla ainoita, voinkin ajatella tätä, kun taas seuraavaksi hammasharja otetaan esille :whistle:
ei auta isoveikan, äidin tai isin mallit... taisteltava on....

Meillä onnistuu harjaus 1v 1kk tytöllä paremmin jos antaa hänen harjata äitin tai isin hampaita (siis äitin/isin harjalla) ja samalla harjataan hänen hampaat.

Yhteistyössä