Onnistuneita painonpudotuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuku

Vieras
Oletteko pudottaneet painoa? Kuinka paljon ja missä ajassa? Millä tavalla? Ja jos saan pyytää niin ei vastauksia tyyliin syömällä vähemmän ja kuluttamalla enemmän vaan ihan konkreettisia tapoja, esim. muutitteko miten ruokavaliota yms.

Itse aloittelen omaa urakkaani ja vähän valoa tunnelin päähän olen hakemassa :D

Vuodessa on lähtenyt vajaa 30 kiloa, urakka jatkuu vielä ainakin 10 kilon verran.

Ja tosiaan, rupesin syömään vähemmän ja liikkumaan enemmän.

Herkut pois (yksi herkkupäivä viikossa), lautasmalli ja ruokapyramidi kunniaan. Säännöllinen ateriarytmi. Puoli kiloa päivässä hedelmiä, marjoja & kasviksia. Täysjyväpastaa ja -riisiä jne. Niin ja liikunta - kävelen päivittän (keskimääri 5 kertaa viikossa) n. 10 kilometriä, lisäksi jumppaa.

Pudotin raskauskilot nysväämällä eli laskemalla jokaisen annoksen energiamäärän. Join lähinnä vettä, koska mehuissa/maidossa on energiaa eivätkä ne vie kuitenkaan nälkää. Säästin illaksi sen verran kilojouleja, että saatoin syödä parikin kananmunaa iltapalaksi, koska niin nälkä pysyy poissa. Ei missään tapauksessa porkkanaa, se vain lisää nälkää, vaikka esittää terveellistä! (Okei, imetys varmaan auttoi mutta kuitenkin)

10kiloa pois 4kuukaudessa. Lopetin karkin syömisen kokonaan, yksi herkkupäivä viikossa ja joka päivä lenkillä. Kotiruokaa jne sen verran että nälkä lähtee ja pysyy poissa nippa nappa seuraavan ruokailuun asti.

Karppaamalla 8 kuukaudessa n. 30 kiloa. Puolentoistavuoden verran olen elellyt vhh:n mukaan. Viitisen kiloa kivunnut parhaasta tuloksesta kesän aikana takaisin kun en ole jaksanut niin kovin tiukilla pitää itseäni, mutta eiköhän se tuossa tuunaannu kun alkaa tanssitkin pyöriä täydellä vauhdilla ensikuun puolella. En osaa noista muutamasta kilosta olla niin harmissanikaan kun iho on palautunut aika kivasti nyttemmin, mutta varppeillani olen.

:flower: Tosi hienoja tuloksia teillä!! Minulla olisi sellainen noin 45 kilon pudotus edessä ja tuo määrä on vain niin lannistavan suuri. Toki otan pieniä tavoitteita, mutta se tunneli tästä painosta normaalipainoon on vain niin älyttömän pitkä että meinaa välillä lannistaa heti alkuunsa.

viime talvena 4kk:ssa -10kg. aloin syödä säännöllisesti 5x päivässä. kalorilaskurilla laskin paljon saan päivän aikana syödä.
ilta syöpöttelyn jätin kokonaan pois, vaikka vaikeeta oli. tein monta reissua keittiöön vain avatakseni jääkaapin ja toteamalla, mun ei pitäny mussuttaa. välillä sorruin ja jatkoin vaan entistä sitkeämmin.
liikuntaa en ihmeemmin harrastanu, kun tuo selkä reistailee.

mä liityin kiloklubiin(ilmainen ja netissä)...vasta pari viikkoa takana mutta silti vaaka näyttää jo pienempää lukemaa!!nyt syön säännöllisesti koko päivän eikä nälkä iske....kuten ennen!

Minulla suurin ongelma on varmaankin päästä irti tapa- ja tunnesyömisestä. Esimerkiksi lasten päiväuniaika on ollut erittäin otollinen aika mässytellä kaikkea mahdollista herkuista leipiin ja oikeaan ruokaan. Syön yleensä samaa tahtia kuin lapset eli noin viisi kertaa päivässä, mutta sitten syön myös silloin kun lapset nukkuvat. Ja tuo tunnesyöminen on ongelma myös, mulla kun on tapana syödä joka tunteeseen.

Tsemppiä sulle urakkaan. Määrä on suuri mutta jokainen kilo on kuitenkin karistettava yksitellen, oikotietä onneen ei ole. Ja tosiaan, yksi vuosi menee jälkeen päin ajateltuna todella nopeasti.

Itse pudotin 9 kuukaudessa 35 kiloa ja sitten tulin raskaaksi ja loput 6-8 kiloa jäi pudotettavaa sitten ensi kesälle. Ensimmäiset 30 kiloa pudotin syömällä terveellisesti ja sitten vasta otin liikunnan mukaan kun se alkoi tuntua mielekkäälle keventymisen jälkeen.
Sain bmi;n kuitenkin juuri ja juuri normaaliksi kun huomasin olevani raskaana. Raskaus on nyt yli puolen välin ja kiloja on tullut 3 joten ei paljon kuitenkaan.

Syömisessä säännöllisyys on kaiken a ja o. En ollut itse tiukka tai tarkka, ihan maalaisjärjellä söin. Itsekuriakaan en tarvinnut, luja päätös kantoi koko matkan.
Herkkuja pitää hieman vältää mutta muista sekin että joskus pitää ja saa mässätä oikein olan takaa. Mulla auttoi joskus jopa junnaukseen kunnon mässy päivä.

Hurjasti tsemppiä sulle, tästä se alkaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tsemppiä sulle urakkaan. Määrä on suuri mutta jokainen kilo on kuitenkin karistettava yksitellen, oikotietä onneen ei ole. Ja tosiaan, yksi vuosi menee jälkeen päin ajateltuna todella nopeasti.

Itse pudotin 9 kuukaudessa 35 kiloa ja sitten tulin raskaaksi ja loput 6-8 kiloa jäi pudotettavaa sitten ensi kesälle. Ensimmäiset 30 kiloa pudotin syömällä terveellisesti ja sitten vasta otin liikunnan mukaan kun se alkoi tuntua mielekkäälle keventymisen jälkeen.
Sain bmi;n kuitenkin juuri ja juuri normaaliksi kun huomasin olevani raskaana. Raskaus on nyt yli puolen välin ja kiloja on tullut 3 joten ei paljon kuitenkaan.

Syömisessä säännöllisyys on kaiken a ja o. En ollut itse tiukka tai tarkka, ihan maalaisjärjellä söin. Itsekuriakaan en tarvinnut, luja päätös kantoi koko matkan.
Herkkuja pitää hieman vältää mutta muista sekin että joskus pitää ja saa mässätä oikein olan takaa. Mulla auttoi joskus jopa junnaukseen kunnon mässy päivä.

Hurjasti tsemppiä sulle, tästä se alkaa =)

Tämmöiset tarinat on just hurjan rohkaisevia :) Sitä huomaa, että se painonpudottaminen on oikeasti mahdollista! Olen ajatellut että teen pieniä muutoksia aina pari kolme kerrallaa. Esim. lisään veden juontia ja kasviksia ruokavalioon. Jonkun ajan päästä vaihdan pastat täysjyvään ja lisään liikkumista. Mulle ei ole näyttänyt toimivan tapa muuttaa kerralla kaikki joten kokeilen tämmöistä hiljaa hyvä tulee meininkiä. Tosin alkuun pitäisi kyllä saada vähän tuloksia että motivaatiokin pysyy helpommin yllä :)

Yhteistyössä