Onnettomuusautossa 3 aikuista ja 2lasta, eikä kellään ollut turvavöitä eikä lapsilla turvaistuimia!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Viisi ihmistä loukkaantui pahassa ulosajossa
20.1.2008 18:50, päivitetty 20.01. 18:51

Viisi ihmistä loukkaantui ulosajossa Kokemäellä Satakunnassa sunnuntai-iltapäivänä. Onnettomuudessa vakavimmin loukkaantui henkilöautoon puristuksiin jäänyt nainen, mutta muut selvisivät poliisin mukaan onnettomuudesta lievin vammoin.

Onnettomuus tapahtui hieman kello puoli kahden jälkeen valtatie 2:lla Kokemäen ja Huittisten rajalla, jossa Porin suuntaan matkalla ollut seurue oli törmätä edellä ajaneeseen henkilöautoon.

Kuljettaja ehti väistää kulkusuunnassaan vasemmalle, mutta auto suistui ojaan kovaa vauhtia. Ulosajossa auto pyöri useita kertoja ympäri sekä pituussuunnassa että katon kautta.

Kaikki autossa olleet kuljetettiin onnettomuuspaikalta hoitoon, ja ainakin autosta ulos lentänyt puolitoistavuotias lapsi jäi sairaalaan tarkkailtavaksi yön yli. Onnettomuusautossa oli kolme aikuista ja kaksi lasta, eikä kellään ollut turvavöitä eikä lapsilla turvaistuimia.

Auto romuttui ulosajossa täysin. Onnettomuuden syystä ei ole toistaiseksi tietoa.

Onnettomuuspaikalle pysähtyi pariskunta, joka oli liikkeellä punaisella Toyota Corolla -henkilöautolla. Poliisi pyytää heitä ottamaan yhteyttä Kokemäen poliisiin numeroon 071 8747 555.
IS-STT

ainakin autosta ulos lentänyt puolitoistavuotias lapsi jäi sairaalaan tarkkailtavaksi yön yli. Onnettomuusautossa oli kolme aikuista ja kaksi lasta, eikä kellään ollut turvavöitä eikä lapsilla turvaistuimia.

|O :headwall:

Lyylikki
Mä en ikinä opi ymmärtämään syytä, miksi lähdetään liikkeelle ilman turvaistuimia tai -vöitä. Eikä mun onneksi tarvitsekaan.

Syyksi ei käy se, ettei 30 vuotta sittenkään ollut, autotkin oli turvattomampia ja elossa ollaan. 30 vuotta sitten liikennettä oli vähemmän, ajonopeudet alhaisempia ja kolarin sattuessa kuoltiin varmemmin.

voi jeesus sentää
siis mulla on tuttu joka pitää vauvaansa etupenkillä kasvot meno suuntaan nii et on kytketty istumeen mut istuin ei oo kytketty auton turvavöihin kiinni!! en voi käsittää tollasta.meil on muksut vöissä ja istuimissa niin kauan kuin kuuluu olla ja sehän on 135cm se raja.ja turvavöissä sen jälkeen..

oon nähnyt töissä, että kun isä tuli hakemaan kaksi vuotiasta hoidosta, ja lapsi aikansa kinui niin isä antoi myöden ja antoi lapsen mennä farmari-auton takaosaan... sinne vaan irrallaan pyörimään, mutta jos lapsi HALUAA :headwall:
samoin hesassa ajeltiin kerran ja valoissa viereen tuli iso citymaasturi. naisella oli sylissä etupenkillä pieni vauva.... HERRANJUMALA SENTÄÄN, eikö niinkuin mitään liiku päässä tollasilla vanhemmilla!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Ulosajossa auto pyöri useita kertoja ympäri sekä pituussuunnassa että katon kautta."

Ja kuinkahan käy sen puolitoistavuotiaan joka lensi autosta pois :'(
No tuolla uutisissa luki että kaikki selvisi olosuhteisiin nähden vähällä! EI siis vakavia vammoja onneksi.

harmaana
"Ulosajossa auto pyöri useita kertoja ympäri sekä pituussuunnassa että katon kautta."

No tuon lehtijutun perusteella suht' hyvin... On TARKKAILTAVANA, ei tajuttomana. Voihan todellisuus olla toinen, mutta tuon perusteella ei kovin vakava.

Kenkku juttu ja aikuiset ihan pöllöjä. Tää muuten sattu tuossa ihan meistä muutaman kilsan päässä ja kirosin, kun koko Kokemäen kalusto ( ja vähän naapurikunnankin ) ajoi ohi just, kun sain tuon typyn nukkuun... :/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:

No tuon lehtijutun perusteella suht' hyvin... On TARKKAILTAVANA, ei tajuttomana. Voihan todellisuus olla toinen, mutta tuon perusteella ei kovin vakava.

Kenkku juttu ja aikuiset ihan pöllöjä. Tää muuten sattu tuossa ihan meistä muutaman kilsan päässä ja kirosin, kun koko Kokemäen kalusto ( ja vähän naapurikunnankin ) ajoi ohi just, kun sain tuon typyn nukkuun... :/
Joo,huomasin tuon kanssa kun uudestaan luin.Vakavammin loukkaantui puristuksiin jäänyt nainen.

todella surullista...lapsiparat :(

Itse kirosin pari päivää sitten yhtä perheen isää joka tuli minua päin melkein farmari volvollaan ja lapsi hyppi etupenkillä ilman vöitä...olisi vielä airbag lauennut kun olisikin törmännyt niin kiva kohtalo varmaan lapsella... isä ajoi kolmion takaa holtittomasti.

vieras
Viisi ihmistä loukkaantui rajussa ulosajossa
20.1.2008 16:38

Viisi ihmistä loukkaantui tänään varttia vaille kaksi iltapäivällä rajussa ulosajossa.

Onnettomuus sattui valtatie kahdella noin pari sataa metriä Vääräkosken tienhaarasta Kokemäen suuntaan.

Kolme aikuista ja kaksi lasta olivat tulossa uudehkolla henkilöautolla Kokemäen suunnasta, kun auto jostakin tuntemattomasta syystä ajautui vastaantulevien kaistan yli ojaan. Tien reunassa oli kallioleikkaus, mutta auto ei törmännyt mihinkään.

- Auto pyöri rajusti ympäri. Yksi ihminen jouduttiin irrottamaan autosta leikkaamalla katto, päivystävä palomestari Ari Joelsson Satakunnan pelastuslaitokselta kertoo.

Kaikki autossa olleet vietiin sairaalaan hoitoon. Ainakin yksi loukkaantuneista jouduttiin kuljettamaan vammojensa vuoksi Turun yliopistolliseen sairaalaan.

- En tiedä, miten vakavasti he loukkaantuivat, Joelsson sanoo.

Paikalle saapui viisi sairasautoa ja kaksi palokunnan yksikköä. Kookas Mersu romuttui ulosajossa täysin.

- Onnettomuuden syystä ei ole tietoa. Keli ja olosuhteet olivat hyvät eikä tie ollut liukas.

Iltalehti

vieras
Minuakin suututtaa liikenteessä pelleily. Fysiikanlait kun on armottomat, niiden uhmaaminen on idiotismia, onneksi tässä on lapsilla ollut onni, eikä ole käynyt vakavammin.
Minulla itsellä on tunne, jos autoon istuu ilman turvavöitä, että tästähän tippuu kyydistä. Lisäksi en ymmärrä, että miten voi istua hyvällä omallatunnolla tietäen, että pistää vielä lapsensakin kuolemanvaaraan. Luuleeko joku, että sellaisen peltipurkin ratissa istuessaan, n. 10 kertaa tarkoitettua nopeuttamme lujempaa mennessään, on jotenkin turvassa, missään tilanteessa. Oksettavaa egoilua.

Viisi ihmistä loukkaantui rajussa ulosajossa
20.1.2008 16:38

Viisi ihmistä loukkaantui tänään varttia vaille kaksi iltapäivällä rajussa ulosajossa.

Onnettomuus sattui valtatie kahdella noin pari sataa metriä Vääräkosken tienhaarasta Kokemäen suuntaan.

Kolme aikuista ja kaksi lasta olivat tulossa uudehkolla henkilöautolla Kokemäen suunnasta, kun auto jostakin tuntemattomasta syystä ajautui vastaantulevien kaistan yli ojaan. Tien reunassa oli kallioleikkaus, mutta auto ei törmännyt mihinkään.

- Auto pyöri rajusti ympäri. Yksi ihminen jouduttiin irrottamaan autosta leikkaamalla katto, päivystävä palomestari Ari Joelsson Satakunnan pelastuslaitokselta kertoo.

Kaikki autossa olleet vietiin sairaalaan hoitoon. Ainakin yksi loukkaantuneista jouduttiin kuljettamaan vammojensa vuoksi Turun yliopistolliseen sairaalaan.

- En tiedä, miten vakavasti he loukkaantuivat, Joelsson sanoo.

Paikalle saapui viisi sairasautoa ja kaksi palokunnan yksikköä. Kookas Mersu romuttui ulosajossa täysin.

- Onnettomuuden syystä ei ole tietoa. Keli ja olosuhteet olivat hyvät eikä tie ollut liukas.

Iltalehti
Ton jälkeenkin on uutta tietoa tullut!

vieras
Mun ymmärtääkseni vakuutukset ei korvaa mitään, jos kuski on ollut humalassa tai huumeissa tai lääkkeitten vaikutuksen alaisena.

Tässä tapauksessa mun mielestäni on osoitettavissa, että kuski ja kyydissä olleet aikuiset eivät ole toimineet järjellisesti. Samasta syystä tulisi jättää korvaamatta KAIKKI vahingot. Jokainen ilman turvavyötä matkustanut korvaa hoitokulunsa ym kulut täydellisesti itse ja lasten kuluista vastaa huoltajat mikäli ovat olleet kyydissä. Jos eivät, kuluista vastaa kuski. Autoa ei korvata mistään vakuutuksesta, koska autossa on matkustettu lain vastaisesti. Kaikki pelastusväen kulut korvaa edelleen kuski.

Pikku sakot ei auta yhtään mitään, täytyy purra rahallisesti mun mielestä kunnolla rangaistusten. Valistuskaan kun ei ole tulosta tuottanut.

kolmen lapsen äiti
meillä ainakin aina vyöt/istuimet käytössä.
Istuin siirretty aina tarvittaessa isovanhempien autoon.
Miten sitä vois antaa itelleen anteeksi jos lapsi ei istuimessa ja sattuis kolari ja lapsi loukkaantuis tai jopa kuolis.

Yhteistyössä