onneksi vastasin tytön puhelimeen ailen illalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rantakoivu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja faktaa mutta totta:
Jos tyttö on "ihastunut" makeen, niin kyllä hänellä on numero jossain ylhäällä ja keinot ottaa häneen yhteyttä. Siinä ei äidin vihaiset lauseet asiaa estä! 13v on jo murkkuiän kynnyksellä ja hormoonit jyllää.

Peesaan tätä. Kyllä ne keinot löytyy jos on halua.

Mun mielestä äiti reagoi nyt vähän liian voimakkaasti.
Miksi edes vastaat tyttösi puhelimeen, eikö teillä kunnioiteta toisen yksityisyyttä? Luet varmaan muiden postitkin?

Juu, ole tarkkana. Olin 14 kun tapasin itseäni 6 v vanhemman miehen. Äiti ei voinut mitään kun tapailin salaa miestä. Nyt jälkeenpäin harmittaa, menetin neitsyyteni ja ison osan elämääni...=(

Alkuperäinen kirjoittaja LappIlainen:
Juu, ole tarkkana. Olin 14 kun tapasin itseäni 6 v vanhemman miehen. Äiti ei voinut mitään kun tapailin salaa miestä. Nyt jälkeenpäin harmittaa, menetin neitsyyteni ja ison osan elämääni...=(

Ja minä tapasin 14-vuotiaana itseäni 7 vuotta vanhemman miehen, joka nyt 23 vuotta myöhemmin aviopuolisoni ja lasteni isä... ;)
Kaikki ei ole niin mustavalkoista...

Onpas tääl lapsellista porukkaa. Ja kaikkihan tääl kirjottaa puhekieltä ja muutama kirjotusvirhekki saattaa hypätä tekstiin, mut ett joka saakutin lauseessa. Huoh!
No mut anteeks ku huomautin. Ja ei, en aijo jättää lukematta avauksia ja kyllä, kommentoin niihin haluamallani tavalla haluamastani aiheesta.

Minulla oli 13 vuotiaana 18 vuotias poikaystävä.... Hän tosin oli asiallinen, kohtelias jne jne.. Äitini kyllä meinasi lentää seinälle asian vuoksi. hyväksyi sittemmin. Seurusteltiin 9kk ajan hänen kanssaan, olevinaan. B)

No 14 vuotiaana tapasin sittemmin aviomiehenä ja esikoiseni isänä toimineen miehen..Hän oli tosin "vain" 16 silloin.. :whistle:

Niin ja aivan varmasti 13 vuotias keksii keinot pitää yhteyttä mieheen mikäli haluaa. Kyylääminen, kyttääminen, viestien seuraaminen ym ei auta, miltei parempi olisi päästä tyttärelle niin läheisiin väleihin että itse kertoo kaikki asiat...

Mää sain tos noin vuosi sitten puheluita. vastasin puhelimeen ja toisest pääst ei kuulunut mitään. sit lyötiin luuri kii. pari kertaa tällasta. sit soitettiin ja joku sano et onko make siel. vastasin et ei oo. lyötiin luuri kii. seuraavalla kerralla sama juttu. onks make siel. vastasin et ei tääl asu ketään makea. pikkulikka alko huutaan et v itun h uora, anna se puhelin makelle. sanoin et tääl ei asu ketään makea. Teil on väärä numero. Ja jos nää puhelut ei lopu niin ilmoitan poliisille. Noh siihen ne loppu sit. ja ei näkynyt numeroo, pelkkä puhelu.

Alkuperäinen kirjoittaja No panic:
Miksi edes vastaat tyttösi puhelimeen, eikö teillä kunnioiteta toisen yksityisyyttä? Luet varmaan muiden postitkin?

No puhelimeen vastaaminen on PIKKASEN eri asia, kun postin aukaisu.
Kyllä minäkin vastaan nuorisoni puhelimiin, jos jättävät ne käsieni ulottuville. Ei mielestäni ole mitään väärää, että vastaan tyttärieni puhelimeen esim. "Millan puhelimessa Millan äiti..."
Ja kyllä 13-vuotiaan kaveriporukasta pitää olla jäljillä, yksityisyys on ihan muita asioita...

Tottakai alaikäisen kännykkään saa ja pitää vastata illalla. Varsinkin jos on joku outo soittaja. Juu suojellaan me vaan kaikenlaisia häirikköjä sen yksityisyyden varjolla niin saavat rauhassa puuhastella teinien kanssa |O

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Mä oisin ottanut numeron ylös ja soittanut numerotiedusteluun. Selvittänyt kuka tää Make on

Mutta eikös HERNETÄTI kirjoittanut, että yritti ottaa numeroa selville, mutta oli salainen numero. Tai voihan se olla prepaid-liittymä

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Mä oisin ottanut numeron ylös ja soittanut numerotiedusteluun. Selvittänyt kuka tää Make on

Mutta eikös HERNETÄTI kirjoittanut, että yritti ottaa numeroa selville, mutta oli salainen numero. Tai voihan se olla prepaid-liittymä

Niimpä olikin, ihan lopussa tekstiä.

Alkuperäinen kirjoittaja No panic:

Kyllä se on niin että joskus kannattaa hieman tarkastella niitä lapsenkin puhelu ja viestitietoja,varsinkin kun lapsi jo menoiässä(lue murros).Sieltä saa yllättävän paljon selville lapsen touhuista jos on huolissaan tai muuten syytä epäillä jotain lapselle haitallista olevan menossa.Enkä todellakaan tarkoita mitään yletöntä kyttäämistä ja sitä että vanhemman pitäisi saada lapselle kaveritkin valita.Mutta vastuullinen vanhempi kyllä pitää lapsestaan huolta,vaikka sitten välillä vähän salaakin.Tiedän tapauksen jossa kateissa ollut tyttö on löytynyt juuri näin yksinkertaisella tavalla että vanhemmat olivat "penkoneet"lapsen huonetta.Ihan vain näille henkilöille jotka toitottavat puhelimen yksityisyydestä henkeen ja vereen:miettikää onko se "yksityisyyden varjeleminen "aina niin viisasta ?!

Emmä kyllä tajua sitä, että miten se Makea estää ottamasta yhteyttä, jos numero on poistettu tytön kännykästä. Tommoset Maket vaan villiintyy, kun "söpöläisen" äippä vähän riehaantuu.
Ja puhelimessa ei iästä kyllä voi yhtään mitään arvella, voi olla minkäikäinen hemmo tahansa. Ja kun Hernis aiko ottaa yhteyttä poliisiin, niin mitäs niille aiot sanoa? Joku Make soittelee teidän tytölle? Onko se rikos vai mitä? Varsinkin jos Make onkin joku samanikäinen poika?
Sinuna jututtaisin rakentavassa mielessä tyttöä ja kyselisin Makesta. Lisäksi kertoisin nettituttujen vaarallisuudesta ja muutenkin elämän varjopuolista noissa asioissa. Mutta jotenkin HERNETÄTIä seuranneena minusta tuntuu ettei hältä tuommoinen puhuminen onnistu...sori vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja munsta tuntuu..:
Emmä kyllä tajua sitä, että miten se Makea estää ottamasta yhteyttä, jos numero on poistettu tytön kännykästä. Tommoset Maket vaan villiintyy, kun "söpöläisen" äippä vähän riehaantuu.
Ja puhelimessa ei iästä kyllä voi yhtään mitään arvella, voi olla minkäikäinen hemmo tahansa. Ja kun Hernis aiko ottaa yhteyttä poliisiin, niin mitäs niille aiot sanoa? Joku Make soittelee teidän tytölle? Onko se rikos vai mitä? Varsinkin jos Make onkin joku samanikäinen poika?
Sinuna jututtaisin rakentavassa mielessä tyttöä ja kyselisin Makesta. Lisäksi kertoisin nettituttujen vaarallisuudesta ja muutenkin elämän varjopuolista noissa asioissa. Mutta jotenkin HERNETÄTIä seuranneena minusta tuntuu ettei hältä tuommoinen puhuminen onnistu...sori vaan.

...perusteluna tuohon viimeiseen lauseeseen se, että muistelen sitä ketjua viime talvelta, jolloin HERNETÄTI pakotti tyttönsä korvaamaan rahallisesti vahingossa pudotetun korvakorun, jonka tyttö oli saanut lahjaksi vai saiko tyttö siitä jotain arestia, en muista :| :|
Jos tuolla "tasolla" on äiti-tytär suhde, niin ei kyllä luonnistu mitkään luottamukselliset keskustelut tämmöisenkään asian puitteissa. . .meitä on moneksi.

Yhteistyössä