[QUOTE="Sirkkeli";29084666]Minäkin olen lähäri, ja nähnyt sitä elämää vuodeosastolla.
Itsestäni on parempi, että edes robotit tuomassa hyvää oloa. Eihän se dementikko läheskään aina tunnista niitä lapsiaaan tai lapsenlapsiaan. ja sen takia niillä sukulaisilla on niin kova paikka mennä sinne moikkaamaan. Ja monella ei ole edes sukulaisia.
Eri asia sitten ne, jotka eivät ole dementikkoja. Mutta minusta se on surullisempaa, että Suomessa ei olla sillä tavalla sukurakkaita, että huolehdittaisiin itse suvuttain omaisistamme. Eikä yhteiskunta tähän kovasti anna mahdollisuuttakaan.[/QUOTE]
Tätä tavallaan juuri tarkoitan, että kun ei ole muutakaan niin edes robotit. Yleensä kun luovutetaan niin paluuta ei ole.. No, myönnän olevani vähän idealisti.
Mielestäni kuitenkin asiaa voisi kehittää myös erinäkökulmista. Esim.enemmän lapsia vanhainkoteihin vierailemaan päiväkodeista ja kouluista, esittämän lauluesityksiään jne. Jonkin verranhan tätä onkin ja taatusti hyödyllistä puolin ja toisin. Vapaaehtoisten käytön mahdollistaminen paremmin jne..
Tuntuu, että haetaan vaan helppoa ratkasua. Ja heti on tietenkin hurraamassa kun tekee rahaa noilla roboteilla, ovat muuten törkeen arvokkaita.
Mutta joo, nää on vaan mun ajatuksia