Onneksi en ottanut lapsilleni enkä itselleni sikapiikkiä!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaaja:
itse olen omien aivojeni käyttöön tyytyväinen, ja en tehnyt päätöstä rokotuksesta palstan mielipiteen mukaan-vaikka niitäkin taisi olla, kyselyjä: huomenna sikapiikille, mennäänkö?
Ymmärräthän toki, että sekin, että on rokotuttanut itsensä ja/tai lapsensa, voi olla ihan sitä, että käyttää omia aivojaan, harkitsee riskit puolin ja toisin ja tekee tietoisen päätöksen rokotuksen ottamista ja aivan ilman palstan mielipidettä?
Nimenomaan.

Itseltäni jäi ilmeisesti jotain hyvin mieltä kohahduttavaa väliin kun en silloin aikanaan noita miettiessäni osallistunut palstan väittelyyn ja loan heittoon (jossain ketjussa taisin vain todeta että otetaan rokotukset). En koe että meitä olisi missään vaiheessa painostettu suuntaan tai toiseen. Kysyttäessä tietyty tahot (työnantaja, pojun lääkäri yms) sanoivat oman mielipiteensä mutta siinäkin korostivat sitä että valinta on meidän. En edes lähisukulaisistani tiedä ketkä mahtoivat ottaa rokotteen ja ketkä eivät.

En mielestäni ollut hysteerinen silloin enkä todellakaan ole nyt. Enkä koe että minulle olisi millään palstan mielipiteillä. Varsinkaan tuollaisilla haukkumisilla ja kettuiluilla ollut tämän asian suhteen mitään vaikutusta. Se päätös mikä tehtiin, tehtiin omista lähtökohdistamme enkä sitä itke tai kadu.
 
Mimoosa harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Onko tämäkin lällätysviesti, vai puhtaasti huokaisu?
mä mielelläni huokasisin ääneen, kun viime syksynä sanoin että me ei rokotuteta, palstalla arvioitiin että perheemme kuolee ennen joulua, ja lisäksi me tartutetaan se kaikkiin sukulaisiimme-no hyvä sinänsä että meidän kaltaisemme kunniattomat paskiaiset eivät jäis tänne sikiämään. eli huoh.
Mun mielestä tää sikainfluenssa- ja rokotekeskustelu on puolin ja toisin ollut täysin asiatonta. Toisen osapuolen näkemystä haukutaan ja mitätöidään, uhkaillaan perhettä kuolemalla jne. Uskomatonta, että aikuiset ihmiset viitsivät. Jokainen kuitenkin tekee ratkaisut pitäen silmällä oman perheensä parasta sen tiedon perusteella mitä saa ja mihin henkilökohtaisesti uskoo. Minulle on henk.koht. ihan sama rokotatko vaikkapa sinä itsesi ja lapsesi vai et. Omat lapseni on rokotettu, molemmat ovat täysin terveitä, enkä heidän rokottamistaan hetkeäkään kadu.
Olen äärimmäisen samaa mieltä kanssasi. Keskustelu oli viime syksynä/talvena täysin asiatonta, ja sama jatkuu yhä vain.
 
vieras
Nyt ne joita silloin on haukuttu, nostavat päätään ja haukkuvat takaisin ja todennäköisesti ihan vääriä ihmisiä haukutte nyt. Ne jotka silloin haukkuivat teillä, tuskin ovat ottamassa vastaan. Mutta kostaminen on kivaa, aivan sama vaikka siinä sais jonkun lapsi elinikäisen sairauden, mutta tärkeintä että te saatte nyt tuntea olevanne oikeassa. Minä rokotin, enkä pelkää, enkä haukkunut teitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaaja:
itse olen omien aivojeni käyttöön tyytyväinen, ja en tehnyt päätöstä rokotuksesta palstan mielipiteen mukaan-vaikka niitäkin taisi olla, kyselyjä: huomenna sikapiikille, mennäänkö?
Ymmärräthän toki, että sekin, että on rokotuttanut itsensä ja/tai lapsensa, voi olla ihan sitä, että käyttää omia aivojaan, harkitsee riskit puolin ja toisin ja tekee tietoisen päätöksen rokotuksen ottamista ja aivan ilman palstan mielipidettä?
Nimenomaan.

Itseltäni jäi ilmeisesti jotain hyvin mieltä kohahduttavaa väliin kun en silloin aikanaan noita miettiessäni osallistunut palstan väittelyyn ja loan heittoon (jossain ketjussa taisin vain todeta että otetaan rokotukset). En koe että meitä olisi missään vaiheessa painostettu suuntaan tai toiseen. Kysyttäessä tietyty tahot (työnantaja, pojun lääkäri yms) sanoivat oman mielipiteensä mutta siinäkin korostivat sitä että valinta on meidän. En edes lähisukulaisistani tiedä ketkä mahtoivat ottaa rokotteen ja ketkä eivät.

En mielestäni ollut hysteerinen silloin enkä todellakaan ole nyt. Enkä koe että minulle olisi millään palstan mielipiteillä. Varsinkaan tuollaisilla haukkumisilla ja kettuiluilla ollut tämän asian suhteen mitään vaikutusta. Se päätös mikä tehtiin, tehtiin omista lähtökohdistamme enkä sitä itke tai kadu.
Lisään vielä että ehkä viime syksy oli elämässäni sellaista helvettiä -näin kauniisti sanottuna- että sen rinnalla nämä palstan tappelut sikapiikistä tuntuivat lähinnä naurettavilta. Yhtä naurettavilta kuin nämä huokailut "Ai kuinka olen onnellinen ja itsestäni ylpeä kun uskalsin silloin pitää oman pääni ja jättää lapset rokiottamatta!" :D
 
Mimoosa harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mitähän seuraavaksi? Pelotellaan kansa superbakteerilla ja sitten aloitetaan rokotus sitä vastaan?
Jeps. Paitsi se kuuluu suunnitelmaan, tämä kaikki siis. Että nyt rokotus paljastuukin hurjaksi tappajamurhaajarokotteeksi, ja tarkoituksena on saada ihmiset jättämään rokotus ottamatta tappavan bagteerin iskiessä.

Huoh sentään.. Joku tolkku ny.
 
MIETTIKÄÄS
jokasella on oikeus vastustaa/ kannattaa rokotusta, MIKSI IHMEESSÄ EDES SIITÄ PISTETÄÄN JOTAIN KESKUSTELUN TYNKÄÄ PYSTÖÖN JOS TIEDETÄÄN ETTEI TOISEN MIELIPITEEN YLI EIKÄ ALI PÄÄSE?! OOTTE TE KYLLÄ VÄHÄN VAJAITA..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Onko tämäkin lällätysviesti, vai puhtaasti huokaisu?
mä mielelläni huokasisin ääneen, kun viime syksynä sanoin että me ei rokotuteta, palstalla arvioitiin että perheemme kuolee ennen joulua, ja lisäksi me tartutetaan se kaikkiin sukulaisiimme-no hyvä sinänsä että meidän kaltaisemme kunniattomat paskiaiset eivät jäis tänne sikiämään. eli huoh.
Mun mielestä tää sikainfluenssa- ja rokotekeskustelu on puolin ja toisin ollut täysin asiatonta. Toisen osapuolen näkemystä haukutaan ja mitätöidään, uhkaillaan perhettä kuolemalla jne. Uskomatonta, että aikuiset ihmiset viitsivät. Jokainen kuitenkin tekee ratkaisut pitäen silmällä oman perheensä parasta sen tiedon perusteella mitä saa ja mihin henkilökohtaisesti uskoo. Minulle on henk.koht. ihan sama rokotatko vaikkapa sinä itsesi ja lapsesi vai et. Omat lapseni on rokotettu, molemmat ovat täysin terveitä, enkä heidän rokottamistaan hetkeäkään kadu.
Niin, vielä et kadu. Toivottavasti ei tarvitse katua myöhemminkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Onko tämäkin lällätysviesti, vai puhtaasti huokaisu?
mä mielelläni huokasisin ääneen, kun viime syksynä sanoin että me ei rokotuteta, palstalla arvioitiin että perheemme kuolee ennen joulua, ja lisäksi me tartutetaan se kaikkiin sukulaisiimme-no hyvä sinänsä että meidän kaltaisemme kunniattomat paskiaiset eivät jäis tänne sikiämään. eli huoh.
Mun mielestä tää sikainfluenssa- ja rokotekeskustelu on puolin ja toisin ollut täysin asiatonta. Toisen osapuolen näkemystä haukutaan ja mitätöidään, uhkaillaan perhettä kuolemalla jne. Uskomatonta, että aikuiset ihmiset viitsivät. Jokainen kuitenkin tekee ratkaisut pitäen silmällä oman perheensä parasta sen tiedon perusteella mitä saa ja mihin henkilökohtaisesti uskoo. Minulle on henk.koht. ihan sama rokotatko vaikkapa sinä itsesi ja lapsesi vai et. Omat lapseni on rokotettu, molemmat ovat täysin terveitä, enkä heidän rokottamistaan hetkeäkään kadu.
Tosi surullista. Huomaa miten vähän välitetään toisen mielipiteestä. Olin yhdessä vaiheessa sitä mieltä etten raskaanaollessa ota piikkiä ja sain P**aa niskaan, kun sitten päätin sen ottaa niin sama taas... :headwall:
Ei mulle tullu mieleenkään sanoa toiselle noin. Tässäkin tapauksessa "oikea" ratkaisu olisi voinut olla kumpi vaan ja meilkein arvalla piti mennä... :(
totta. kukaan ei voinut tietää mikä on paras vaihtoehto eikä voi tietää vieläkään. kukaan ei osaa sanoa kuinka asiat olisivat nyt jos suomessa ei olisi rokotettu ketään, olisiko tauti ollut pahempi, olisiko siihen kuollut useampi..
jokaisella vanhemmalla oli velvollisuus ottaa asiasta selvää ja sen pohjalta tehdä ratkaisu mikä on omalle perheelle parhaaksi.
meillä minä olin asiaan erehtynyt, mies ei niinkään ja mies antoi mun päättää lapsen rokottamisesta. minä otin raskaana ollessani rokotteen, esikoisemme rokotettiin myös eikä yhtään kaduta koska se tuntui ainoalta oikealta vaihtoehdolta siinä tilanteessa. kukaan ei voinut sanoa toiselle mikä on oikein eikä ottaa vastuuta siitä että joku muuttaa mielensä suuntaan tai toiseen. joakisen oli se asia itse mietittävä ja päätettävä
 
Teki niin tai näin, niin aina väärinpäin...

(Eikä muuten otettu rokotetta, kyllähän sitä sai selitellä. Jopa toinen koululainen koulussa. Kaverit oli sanonu, että sehän on PAKKO ottaa. Me ainakin selitettiin lapsille, että saa ottaa tai ei ja se on jokaisen oma valinta.
Ei tullut mieleenkään sanoa lapsille jotenkin niin että tyhmiä ne jotka ottaa jne).
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Minä muistan myös hyvin miten täällä 90% haukkui meidät jotka eivät rokota.
Pääsyyllinen tähän kaikkeen on THL joka ensin pelottelee kansalaiset sikainfluenssalla ja sitten äkkiä tuo markkinoille rokotteen mitä ei ole testattu kunnolla ja mikä ei esim. USAan kelvannut juuri tuon turvallisuuden takia. Mitähän seuraavaksi? Pelotellaan kansa superbakteerilla ja sitten aloitetaan rokotus sitä vastaan?
Muistan myös ettei meitä rokotusvastaisia hörhöjä hirveesti suvaittu. Tämä on kyllä varsinainen soppa, mihin ihmiset enää pystyy luottamaan muuta kuin omaan järkeensä ja vaistoonsa.
Kaiken huipuksi lekurit on salanneet kuukausien ajan haittoja mitä on ilmennyt ja kansa on edelleen rokottanut turvallisin mielin. Tää on jotenkin niin törkeetä ettei tiedä mitä sanois.
En silti toivo kellekään rokotteen ottaneelle mitään pahaa. Toivon että tämä nyt menisi kuitenkin vähällä ohi, vaikka ei yksikään turha narkolepsiatapaus ole vähä :(
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Teki niin tai näin, niin aina väärinpäin...

(Eikä muuten otettu rokotetta, kyllähän sitä sai selitellä. Jopa toinen koululainen koulussa. Kaverit oli sanonu, että sehän on PAKKO ottaa. Me ainakin selitettiin lapsille, että saa ottaa tai ei ja se on jokaisen oma valinta.
Ei tullut mieleenkään sanoa lapsille jotenkin niin että tyhmiä ne jotka ottaa jne).
Veit sanat suustani. Meillä ei ollut töissäkään kovin ( = sairaalassa ) montaa hoitajaa kuka ei olisi ottanut rokotetta.
Molempien lasten luokalla meidän lapset taisivat olla ainoat joita ei piikitetty -selitellä sai.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta kostaminen on kivaa, aivan sama vaikka siinä sais jonkun lapsi elinikäisen sairauden, mutta tärkeintä että te saatte nyt tuntea olevanne oikeassa.
Tämä on jo törkeää! Ei kukaan toivo kenenkään lapselle mitään pahaa! Miksi me emme saa olla tyytyväisiä, kun koemme tehneemme oikean päätöksen? Miksi meitä pitää aina syytellä, kuten sinäkin nyt tuossa lainaamassani lauseessa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Onko tämäkin lällätysviesti, vai puhtaasti huokaisu?
mä mielelläni huokasisin ääneen, kun viime syksynä sanoin että me ei rokotuteta, palstalla arvioitiin että perheemme kuolee ennen joulua, ja lisäksi me tartutetaan se kaikkiin sukulaisiimme-no hyvä sinänsä että meidän kaltaisemme kunniattomat paskiaiset eivät jäis tänne sikiämään. eli huoh.
Mun mielestä tää sikainfluenssa- ja rokotekeskustelu on puolin ja toisin ollut täysin asiatonta. Toisen osapuolen näkemystä haukutaan ja mitätöidään, uhkaillaan perhettä kuolemalla jne. Uskomatonta, että aikuiset ihmiset viitsivät. Jokainen kuitenkin tekee ratkaisut pitäen silmällä oman perheensä parasta sen tiedon perusteella mitä saa ja mihin henkilökohtaisesti uskoo. Minulle on henk.koht. ihan sama rokotatko vaikkapa sinä itsesi ja lapsesi vai et. Omat lapseni on rokotettu, molemmat ovat täysin terveitä, enkä heidän rokottamistaan hetkeäkään kadu.
Tosi surullista. Huomaa miten vähän välitetään toisen mielipiteestä. Olin yhdessä vaiheessa sitä mieltä etten raskaanaollessa ota piikkiä ja sain P**aa niskaan, kun sitten päätin sen ottaa niin sama taas... :headwall:
Ei mulle tullu mieleenkään sanoa toiselle noin. Tässäkin tapauksessa "oikea" ratkaisu olisi voinut olla kumpi vaan ja meilkein arvalla piti mennä... :(
totta. kukaan ei voinut tietää mikä on paras vaihtoehto eikä voi tietää vieläkään. kukaan ei osaa sanoa kuinka asiat olisivat nyt jos suomessa ei olisi rokotettu ketään, olisiko tauti ollut pahempi, olisiko siihen kuollut useampi..
jokaisella vanhemmalla oli velvollisuus ottaa asiasta selvää ja sen pohjalta tehdä ratkaisu mikä on omalle perheelle parhaaksi.
meillä minä olin asiaan erehtynyt, mies ei niinkään ja mies antoi mun päättää lapsen rokottamisesta. minä otin raskaana ollessani rokotteen, esikoisemme rokotettiin myös eikä yhtään kaduta koska se tuntui ainoalta oikealta vaihtoehdolta siinä tilanteessa. kukaan ei voinut sanoa toiselle mikä on oikein eikä ottaa vastuuta siitä että joku muuttaa mielensä suuntaan tai toiseen. joakisen oli se asia itse mietittävä ja päätettävä
Kyllä nyt on paljon näitä jälkiviisaita jotka sanoo että asia oli itse mietittävä ja päätettävä. Ei ole kovin kauan aikaa kun palstalla oltiin sitä mieltä että jos ei rokotetta ottanut on vastuuton ja varsinkin jos terveydenhuoltohenkilökuntaa niin oli sama asia kuin jos likaisilla käsillä tekisi ruokaa ja tarjoisi lapsille mutta ei itse sitä samaa söisi.

Miten se nyt menikään? Taitaa monella omatunto soimata siitä että otti rokotteen ja nyt sitten olikin jokaisen itse mietittävä ja päätettävä asia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Minä muistan myös hyvin miten täällä 90% haukkui meidät jotka eivät rokota.
Pääsyyllinen tähän kaikkeen on THL joka ensin pelottelee kansalaiset sikainfluenssalla ja sitten äkkiä tuo markkinoille rokotteen mitä ei ole testattu kunnolla ja mikä ei esim. USAan kelvannut juuri tuon turvallisuuden takia. Mitähän seuraavaksi? Pelotellaan kansa superbakteerilla ja sitten aloitetaan rokotus sitä vastaan?
Muistan myös ettei meitä rokotusvastaisia hörhöjä hirveesti suvaittu. Tämä on kyllä varsinainen soppa, mihin ihmiset enää pystyy luottamaan muuta kuin omaan järkeensä ja vaistoonsa.
Kaiken huipuksi lekurit on salanneet kuukausien ajan haittoja mitä on ilmennyt ja kansa on edelleen rokottanut turvallisin mielin. Tää on jotenkin niin törkeetä ettei tiedä mitä sanois.
En silti toivo kellekään rokotteen ottaneelle mitään pahaa. Toivon että tämä nyt menisi kuitenkin vähällä ohi, vaikka ei yksikään turha narkolepsiatapaus ole vähä :(
En minäkään toivo kenellekään rokottaneen ottaneelle pahaa. Toivon vaan, että ensi kerralla ollaan OIKEASTI suvaitsevaisia sen päätöksenteon suhteen. Aika paljon sai kuulla negatiivista kommenttia siitä että rokotetta ei ottanut, nyt sit kun jotain on siitä rokotteesta seurannut niin siitäkö ei saisi lainkaan iloita että ei rokotetta ottanut???

 
Mä oisin aikoinaan kaivannu järkevää keskustelua possupiikistä...
Joka paikassa tuli vastaan "Me Kaikki Kuollaan" hysteria, palstalla ei varsinkaan voinut olla erimieltä possupiikistä, koska täällä lytättiin ihan täysin piikin vastustajat.

Joten luulen että kaikki me "jälkiviisaat" vaan todettiin, että helpompi pitää turpansa kiinni ja pohtia omassa päässään mikä olis oikea ratkaisu.

En toivo kenellekkään aiheutuvan ongelmia piikistä!
Mut silti olen iloinen päätöksestä, ettei meidän perhettä rokotettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Mut silti olen iloinen päätöksestä, ettei meidän perhettä rokotettu.
Tämä on väärin eikä näin saa missään nimessä olla! Jos olet iloinen siitä, ettet rokottanut perhettäsi, tarkoittaa se, että toivot rokotetuille vähintäänkin aivohalvausta tai muuta yhtä kivaa...

Pst... Olen kanssasi täysin samaa mieltä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Minä muistan myös hyvin miten täällä 90% haukkui meidät jotka eivät rokota.
Pääsyyllinen tähän kaikkeen on THL joka ensin pelottelee kansalaiset sikainfluenssalla ja sitten äkkiä tuo markkinoille rokotteen mitä ei ole testattu kunnolla ja mikä ei esim. USAan kelvannut juuri tuon turvallisuuden takia. Mitähän seuraavaksi? Pelotellaan kansa superbakteerilla ja sitten aloitetaan rokotus sitä vastaan?
Muistan myös ettei meitä rokotusvastaisia hörhöjä hirveesti suvaittu. Tämä on kyllä varsinainen soppa, mihin ihmiset enää pystyy luottamaan muuta kuin omaan järkeensä ja vaistoonsa.
Kaiken huipuksi lekurit on salanneet kuukausien ajan haittoja mitä on ilmennyt ja kansa on edelleen rokottanut turvallisin mielin. Tää on jotenkin niin törkeetä ettei tiedä mitä sanois.
En silti toivo kellekään rokotteen ottaneelle mitään pahaa. Toivon että tämä nyt menisi kuitenkin vähällä ohi, vaikka ei yksikään turha narkolepsiatapaus ole vähä :(
En minäkään toivo kenellekään rokottaneen ottaneelle pahaa. Toivon vaan, että ensi kerralla ollaan OIKEASTI suvaitsevaisia sen päätöksenteon suhteen. Aika paljon sai kuulla negatiivista kommenttia siitä että rokotetta ei ottanut, nyt sit kun jotain on siitä rokotteesta seurannut niin siitäkö ei saisi lainkaan iloita että ei rokotetta ottanut???
Kyllä mä ainakin olen helpottunut ja iloinen etten rokotuttanut itseäni enkä lapsia. Eikä tarvitse siis pelätä mitään mahdollisia tulevia haittavaikutuksia. Oikeesti, olisihan se kamalaa kun pitäisi ajatella että tuleekohan siitä rokotteesta jotakin nyt tai myöhemmin. Olisiko rokote mahdollisesti aiheuttanut jotain sikiölle jne. Jokainen varmaan ajattelee näitä asioita, vaikka sitä ei myönnetä ääneen. Tällainen tapaus ei vain voi olla pois ajatuksista täysin vaikkei nyt hysteeriseksi kenenkään tarvitse ruveta.

Ja tosiasiahan on että ne jotka eivät rokotetta ottaneet, olivat aika poikkeustapauksia ja outoja. Kuinka moni koululainen sai kärsiä siitä että oli luokkansa ainoa, jopa koulunsa ainoa jota ei rokotettu? Joutui olemaan outolintu ja selittelemään asiaa työpaikallaan jne.? Tässä nähdään todellinen suvaitsevaisuus ja se, että vastavirtaan uivat kalat eivät helpolla pääse.
 

Yhteistyössä