Onneksi en luvannut hoitaa serkun lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yct
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yct

Vieras
Serkkuni pyysi minua ottamaan lapsensa hoitoon, mulla kun on kuulemma pelkkää aikaa, lapsella olisi täällä mun muksut kavereina ja olisin ilmeisesti vieläpä (puoli-)ilmainen vaihtoehto. En ottanut vekaraa tänne, sillä en ensinnäkään halua sitoutua jonkun toisen aikatauluun kun ei ole pakko ja aavistelin, että äitinsä on juuri niin pilkuntarkka kaikesta, että homma menisi kuitenkin mynkään ja välit huonoiksi.

Tässä taannoin kuuntelin, kun serkku mäkätti lapsensa hoitajasta ja sääli tulee... Kuulemma hoitajan oma lapsi käy viikottain jossain harrastuksessa, mikä ottaa serkkuani kovasti päähän, kun hoidosssa on tuolloin hänen lapsensa ja kai sitten ihan pikkuisia, eikä hänen lapselleen ole kuulemma sitten kaveria. Toiseksi serkku on nyreissään, kun lapsensa joutuu näin "syrjityksi", kun sillä hoitajan lapsella on tämä joku oma meno ja hänen tenavaparkansa jää vaille samaa iloa.

Isompi älämölö tuli siitä, että hoitaja oli "jäänyt kiinni" siitä, että pukee lapsille haalarit ja kengät samalla kertaa, ns. palomiehen tyylillä. Serkun mukaan lapsen kengät menevät pilalle ja hoitaja oli sittenluvannut pukea lapselle kengät erikseen. Serkku vaati, että muillekin pitäisi sitten pukea samalla tavalla, kun muuten hänen lapsensa on sitten surullinen, jos muut hoidettavat saavat leikkiä palomiestä ulos lähdettäessä.

Monta muutakin marinaa on kuultu, ja se lapsi on ollut hoidossa nyt alle 3kk. Mä olen niiiiiin tyytyväinen ettei mitään rajaa, että mun ei tarvi sekaantua koko soppaan.

Mä olisin ollut varmaan napit vastakkain serkun kanssa viimeistään toisella viikolla, sillä itse suhtaudun lastenhoitoon aika rempseästi ja esimerkiksi vaatteisiin sillä ajatuksella, että pesukone on keksitty ja vaatteet on tehty käyttöä varten. Tahallaan ei meilläkään sutata, mutta mulla ei olisi piisannut pinna siihen putsaamiseen, puleeraamiseen ja kokoaikaiseen varomiseen, ettei tenavaan ilmaannu pölyhiukkastakaan.

Mitähän tämä äiti olis sanonu jos olis ollu meidän lasten kanssa pihalla. Ne hyppi puomin päältä (n.1-1,5metrin puotos) isoon lumikasaan. Lapsista mahtava leikki ja mä kannustin vierestä :D

Tuona hoitätinä mä sanoisin tuolle äidille että leikitään vuorostaan että sä olet palomies ja juokse tuli persiis alla niin pitkälle kun jaksat.

Oikeasti, miten se äiti uskaltaa antaa lapsensa hoitoon? Eikö hänestä vain hän itse ole tarpeeksi hyvä, paras ja ainoa vaihtoehto lapselle? Tai palkkaisi isolla rahalla henk.koht hoitajan joka hoitaisi lasta juuri niinkuin äiti haluaa. Ja jättäisi hoitajaraukat rauhaan.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Tuona hoitätinä mä sanoisin tuolle äidille että leikitään vuorostaan että sä olet palomies ja juokse tuli persiis alla niin pitkälle kun jaksat.

Äs, meinasi mennä konvehti väärään kurkkuun. :D

Oikeasti, mä ehdin onneksi seurata sitä touhua jonkin aikaa, tarpeeksi, että ymmärsin kieltäytyä hommasta. Musta oli kyllä vaikea kuvitella, että mä ylipäätään olisin ollut hänen mielestään edes vaihtoehto, mutta kaipa se mun oletettu ilmainen lastenhoitoni olisi ollut homman juju. Tosin vaikea ymmärtää täysin sitäkään logiikkaa, heillä olisi ymmärtääkseni varaa ihan maksaakin lastenhoidosta.

Mutta joo, milloin haukutaan ruoka, milloin aikataulut ja milloin muut hoitolapset... Ei mene jakeluun.

Yhteistyössä