Jos miehenne olisi luvannut hoitaa lasta mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
sitten kun lapsi on syntynyt ja ikää muutaman kuukauden sanoo että lapsen hoitaminen on äidin tehtävä,ja lisäksi olettaa että kun olette työtön niin olet siihen asti kotona kun lapsi 3v.Ottaisitko eron?

En mä eroa ottaisi - mä laittaisin miehen hoitamaan sitä lasta vaikka väkisin, jotta mies huomaisi miten helppoa ja antoisaa se on.

Ja töihinmenoasiaan toteaisin, että puhutaan siitä sitten lisää, kun vauva on vähän kasvanut.

Tietenkin olen kotona mutta kuvittelin että lastamme hoidamme tasavertaisesti ja että jos saisin töitä tai opiskelupaikan voisin laittaa hänet jo 10kk päiväkotiin,vaan se ei käy.Hänen mielestään hoidettava 3v kotona.

No en ottais eroa. Ei ihme jos ero tilastot pysyy korkeella kun noin heppoisesta otetaan ero. Kyllä lapsen paikka on äidin rinnalla ja mikä äiti se sellainen on joka ei työttömänä voi lapsensa kanssa olla.. En kyllä tasan käsitä tälläistä.

No en ottais eroa. Ei ihme jos ero tilastot pysyy korkeella kun noin heppoisesta otetaan ero. Kyllä lapsen paikka on äidin rinnalla ja mikä äiti se sellainen on joka ei työttömänä voi lapsensa kanssa olla.. En kyllä tasan käsitä tälläistä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Tietenkin olen kotona mutta kuvittelin että lastamme hoidamme tasavertaisesti ja että jos saisin töitä tai opiskelupaikan voisin laittaa hänet jo 10kk päiväkotiin,vaan se ei käy.Hänen mielestään hoidettava 3v kotona.

Miten vain toinen voi tehdä päätöksiä? Ottakaa hoitaja kotiin, kun lähdet töihin tai opiskelemaan. Tai mummo?

Mutta mä haluan syksyllä opiskelemaan sain jo opiskelupaikan,vuosien haun jälkeen.Nyt hänen mielestään pitäisi hoitaa lapsi ja opiskelut yhtäaikaa eli lapsi kotona.Mun opiskelu kun on monimuoto-opiskelua eli vähän olen vain koulussa.

Onko asiasta puhuttu loppuun asti? Jospa se isä tarkoitti alunperin, että toki hän hoitaa isompaa lasta ja on sitämieltä, että niin pitkään kun vauva on tissillä, on päävastuu äidillä?
Ja jos kerran on työttömänä, niin kai se silloin on selvä, että hoitaa lasta? Kyllä mä olettaisin itsekkin, että se työtön puoliso hoitaa lapsen, oli se kumpi tahansa.

Mutta mä haluan syksyllä opiskelemaan sain jo opiskelupaikan,vuosien haun jälkeen.Nyt hänen mielestään pitäisi hoitaa lapsi ja opiskelut yhtäaikaa eli lapsi kotona.Mun opiskelu kun on monimuoto-opiskelua eli vähän olen vain koulussa.

Mutta eikö mummo hoida lasta, kirjoitit aikaisemmin että on hoitanut kun olet kurssilla ollut. Nää sun jutut ei johda mihinkään jostain syystä?

Yllättävän moni tekee noin. Ehkä hän pitää itsestään selvyytenä, että kunnes lapsi on 3 v (eli kotihoidon tuki päättyy) lapsi pidetään kotona, jos se on mahdollista. Mäkin pitäisin, haluaisin kuulla syyn ja perustelut poikkeavaan toimintaan ja voisin ne kyllä ymmärtää, jos semmoiset olisi. Mutta kun tuo on se yksinkertaisimmalta tuntuva vaihtoehto.

Yhteistyössä