Onks teitä ikinä ajettu kaupasta ulos??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mut ja mun lapset on ajettu aika monta kertaa. Mä olin mun tyttöjen kanssa shoppaamassa ja sitten 1 myyjä joka oli tietenki vanhempi lehmä tuli sanomaan kun istuttiin ja pidettiin kait liikaa ääntä tai jotain ja meijän persoonat kait ärsytti sitä mulle että voiks se auttaa ja että mitä tavaraa me etitään. Se tyyli millä se tuli oli sellanen tosi vittumainen ja mä sanoin että ei me enää mitään etitä ja sitten se sanoi että ei tää ole mikään oleilu paikka. Me lähettiin menemään ja siis tolla tavalla ne ajaa asiakkaat pois kaupoista.
 
vierailija
Musta on tuntunut aika useesti että mua vihataan tai tietyt myyjät vihaa mua. Sillon kun lapset oli pieniä mä kävin aika usein kauppakeskuksissa ja mä huomasin ettei musta tykätä kauheesti. Ei sais kattoa yhtään mitään. Samaten vartijoissa on sellasia jotka voi seuraa tai tulla avautumaan. Kun nykyään on muotia risat farkut taas niin mä luulen että ne vaikuttaa ja joitain ärsyttää ne.
 
vierailija
hahaha...not. Aika heikko trolli yritys.
Olen käynyt monessa kaupassa, joskus itkevän lapsen kanssa ja risaisissa farkuissa ja ikinä ei ole kukaan tullut ajamaan kaupasta pois.
Eiköhän siellä vaikuta käytöstavat ennenkaikkea.
 
vierailija
Ei ole ikinä ajettu pois, mutta lasten kanssa on ollut muut leikki- ja oleskelupaikat kuin kauppa. Kuka edes haluaisi oleskella kaupassa lasten kanssa, jos ei halua ostaa tai katsella myytäviä tuotteita? Eikä teillä ole mitään muuta paikkaa, missä voisitte olla? Tuskin lapsetkaan tykkäävät vain istuskella hiljaa paikalllaan.
 
vierailija
Ei ole, ei ikinä. Mitä ihmettä siellä kaupassa teette? Kuulostaa siltä, että normaalit käyttäytymissäännöt eivät ole hallinnassa, jos useammasta paikasta potkitaan pihalle.
No me katellaan ja istuskellaan ja sovitellaan ja vietetään aikaa. Ja kyllä välillä ostetaankin jotain. Mä olen tehnyt sitä melkein koko elämäni. Vähän ihmettelen ettei ketään muita täällä oo ajettu pois edes nuorina. Vaikka ei olis rahaa ostaa niin käy muitakin tekemässä samaa.
 
vierailija
Ei ole ikinä ajettu pois, mutta lasten kanssa on ollut muut leikki- ja oleskelupaikat kuin kauppa. Kuka edes haluaisi oleskella kaupassa lasten kanssa, jos ei halua ostaa tai katsella myytäviä tuotteita? Eikä teillä ole mitään muuta paikkaa, missä voisitte olla? Tuskin lapsetkaan tykkäävät vain istuskella hiljaa paikalllaan.
Aika monet kuule viettää aikaa kaupoissa. Sillon kun lapset on pienempiä niin ne viihtyy hyvin leluosastoilla ja myöhemmin sitten vaatekaupoissa ja kemikaaleissa ja urheilukaupoissa ja oikeestaan ihan missä vaan. Kun on kylmä niin sillon tosi monet menee kauppakeskuksiin.
 
Meemu Tilto
Kivenlahdessa on uusi S-market, jonka tilalla oli ennen Eurospar. Ennen omistajan vaihtumista Eurosparin turvamies käskettiin seisomaan lähelläni pakatessani ruokaostoksia reppuuni. Kassalle tuli soitto, että samalla kassalla on henkilö, jota täytyy tarkkailla. Suutuin ja lähtiessäni näytin keskisormea kameroille. Turvamies huuteli perään, että ei tarvitse tulla takaisin, jos kauppa ei miellytä. Näytin vielä hänellekin keskisormea.

Nyt käydessäni S-marketissa sama toistui. Näin ensin kassapäällikön, nuoren naisen, seisovan sarkastinen ilme kasvoillaan jonottaessani kassalla. Sitten pakatessani reppuani huomasin selkäni takana seisovan paikan naispuolisen turvamiehen. Konfrontoin häntä hänen seisomistyylistään ja kerroin, että se pistää minut ajattelemaan. Hän kielsi kaikki verbaaliset syytökseni, mutta nyökkäsi päätään kerrottuani ajattelevani syytä hänen seisomistyyliinsä. Se osoitti, että hänetkin oli käsketty siihen. Menin tunnin päästä takaisin S-markettiin konfrontoidakseni kauppiasta, joka ei ollut paikalla. Sen sijaan kutsuuni vastasi sama kassapäällikkö, joka kertoi, että minusta on tullut sellaista palautetta, ettei minulla ei enää asiaa kauppaan. Hän vahvisti kysymykseni, että onko heillä oikeutta valita kuka kaupassa käy. Hän kieltäytyi antamasta minulle kauppiaan puhelinnumeroa ja soitti turvanaiselle, että "täällä on tällainen häiriötapaus". Suutuin ja löin oikealla avokämmenellä puhelimen päin tuotehyllyä. Lähdin kävelemään kassojen eteen jättämääni kilpapyörää kohti ja huusin perään, että "nyt minä olen häiriötapaus".

Harkitsen kunnianloukkaussyytteen ja turvamiehen väärinkäytössyytteen, ennakkoluuloisen syrjimisen syytteen ja ahdistelusyytteen nostamista, vaikka tosin joutuisin silloin itsekin todennäköisesti syytteeseen lievästä pahoinpitelystä.

Mitä tämä kertoo yksilönvapaudesta, normien suvaitsevaisuudesta ja kauppalaitosten pakkovallasta Suomessa?
 
vierailija
Tuollaisen käytöksen jälkeen minäkin heittäisin pihalle. Kaupoilla on oikeus valita asiakkaansa, ja vain typerä ihminen alkaa riidellä järjestysmiesten kanssa. Jos et jostain kaupasta tykkää, voit mennä johonkin toiseen kauppaan.

Kun riittävästi käytät euroja, olet kaupalle hyödyksi, ja sinusta pidetään. Jos taas käyt kaupoissa notkumassa etkä osta mitään, olet kaupalle haitaksi, koska turhaan vaatteita räpläävät aiheuttavat kaupalle vain turhaa työtä. Se on vähän niin, että jos haluaa haluaa notkua jonkun toisen tiloissa, pitää sille toiselle siitä maksaa, tavalla tai toisella. Älä ole pelkkä vapaamatkustaja.
 
vierailija
Tuollaisen käytöksen jälkeen minäkin heittäisin pihalle. Kaupoilla on oikeus valita asiakkaansa, ja vain typerä ihminen alkaa riidellä järjestysmiesten kanssa. Jos et jostain kaupasta tykkää, voit mennä johonkin toiseen kauppaan.
.
Valitettavasti mustalaisia ja muita etnisiä varastelevia vähemmistöryhmiä kauppiaiden on vaan pakko sietää tai tulee rasismisyytökset ja oikeudesta isot rapsut syrjinnästä.
 
vierailija
Tuollaisen käytöksen jälkeen minäkin heittäisin pihalle. Kaupoilla on oikeus valita asiakkaansa, ja vain typerä ihminen alkaa riidellä järjestysmiesten kanssa. Jos et jostain kaupasta tykkää, voit mennä johonkin toiseen kauppaan.

Kun riittävästi käytät euroja, olet kaupalle hyödyksi, ja sinusta pidetään. Jos taas käyt kaupoissa notkumassa etkä osta mitään, olet kaupalle haitaksi, koska turhaan vaatteita räpläävät aiheuttavat kaupalle vain turhaa työtä. Se on vähän niin, että jos haluaa haluaa notkua jonkun toisen tiloissa, pitää sille toiselle siitä maksaa, tavalla tai toisella. Älä ole pelkkä vapaamatkustaja.
Itse ostin Itäkeskuksen Haloselta vaatteita noin 2000 eurolla vuodessa. Kävin siellä melko usen, eli parin viikon välein. Lopulta koin liian ahdistavaksi, että vartija tarkkaili koko ajan mitä tein. Asiakkuus loppui siihen.
 
vierailija
[Q7UOTE="vierailija, post: 31374903"]Aika monet kuule viettää aikaa kaupoissa. Sillon kun lapset on pienempiä niin ne viihtyy hyvin leluosastoilla ja myöhemmin sitten vaatekaupoissa ja kemikaaleissa ja urheilukaupoissa ja oikeestaan ihan missä vaan. Kun on kylmä niin sillon tosi monet menee kauppakeskuksiin.[/QUOTE]
Ei kuulosta kivalle. Joku leluosastokin on ikävä paikka, kun leluilla ei saa leikkiä. Omat lapset eivät ole koskaan viihtyneet kaupoissa sen enempää kuin mitä on ollut pakko ja on saatu hankinnat tehtyä. Olen kyllä huomannut, että monet äidit viettävät aikaa kauppakeskuksissa. Ei ole minun mielestäni kiva ympäristö lapsille. Satunnaisesti se on ok, mutta toistuvasti tehtynä ei ole hyväksi lapselle.
 
vierailija
Tuollaisen käytöksen jälkeen minäkin heittäisin pihalle. Kaupoilla on oikeus valita asiakkaansa, ja vain typerä ihminen alkaa riidellä järjestysmiesten kanssa. Jos et jostain kaupasta tykkää, voit mennä johonkin toiseen kauppaan.

Kun riittävästi käytät euroja, olet kaupalle hyödyksi, ja sinusta pidetään. Jos taas käyt kaupoissa notkumassa etkä osta mitään, olet kaupalle haitaksi, koska turhaan vaatteita räpläävät aiheuttavat kaupalle vain turhaa työtä. Se on vähän niin, että jos haluaa haluaa notkua jonkun toisen tiloissa, pitää sille toiselle siitä maksaa, tavalla tai toisella. Älä ole pelkkä vapaamatkustaja.
Ai mä olen ymmärtänyt että kaupoissa saa katsoa mitä ostaa ja valita. Mikään pakko ei ole ostaa.
 
vierailija
Jos olet vähemmistön edustaja, kannattaa huomata, että tavalliset suomalaiset opetetaan jo pienestä pitäen olemaan juoksematta ja möykkäämättä sisätiloissa. Kaupoissa ja ostoskeskuksissa ne koviten huutavat ja möykkäävät lapset, nuoret ja aikuiset ovat yleensä vähemmistöjen edustajia, ja häiritsevät tällaisella käytöksellään muita. Eli käytös kuntoon, niin paranee tilanne.
 
viisi lasta
Ei kaupasta, mutta kaupungin pääterveysaseman kahvioista. Kahviota piti yksityishenkilö. Olin ollut korvakipuisen pikkulapsen kanssa lääkärillä päivystysaikaan ja lounasaika oli jo venynyt.

Lapsi oli kovasti nälkäinen ja istutin lapsen syöttötuoliin. Kahvilanpitäjä ei ollut paikalla, mutta pulju oli auki. Aloitin kylmän ruuan syöttämisen. Kun omistaja tuli paikalle, pyysin (huom.) asiallisesti, että hän lämmittäisi ruuan. Omistaja ilmoitti töykeästi, että ruuan lämmitys maksaa xx euroa/senttiä ( en muista paljonko). Hämmennyin töykeästi vastauksesta ja menin sanattomaksi. Poistuin takaisin lapsen luo jatkamaan kylmän ruuan syöttämistä.

Omistaja alkoi huutamaan tiskinsä takaa, että ei tartte tulla istuskelemaan hänen kahvioonsa, jos ei osta mitään. Kohta äijä tuli luoksemme ja alkoi repiä syöttötuolia lapsen alta. Siinä vaiheessa minäkin kimmastuin, Ilmoitin jäätävästi, että OLISIN voinut ostaa sen kahvin, kunhan olisin ensin saanut ruokittua nälkäisen lapseni. Nyt hän voi olla varma, etten osta häneltä mitään - ikinä.

Poistuimme lapsen kanssa terveyskeskuksen käytävän tuoleille ja syötin lapselle loppuruuan. Lähdin kotiin varsin hämmentyneissä tunnelmissa.

Soitin terveyskeskukseen ja tein valituksen ko. yrittäjän käytöksestä. Sain kuulla pahoitteluita ja mm. etten ollut ainoa, joka oli joutunut poisheitetyksi. Eipä mennyt aikaa, kun kahvila pisti pillit pussiin.
 
vierailija
Miten joku kehtaa mennä kahvilaan ostamatta mitään syöttämään lastaan ja kaiken huipuksi vaatia, että kahvilanpitäjä lämmittäisi lapsen ruuan ilmaiseksi? Miksi ihmeessä hänen pitäisi tarjota syöttötuolit, siivota sotkut ja lämmittää ruoat jollekin ihmiselle, joka ei maksa senttiäkään mistään?

Kyllä minulle on aina ollut selvää, ettei kahviloissa ja ravintoloissa oleskella ellei olla maksavia asikkaita. En edes kehtaisi vaatia lapsen ruuan lämmitystä, jos itse ostaisin vaan kahvin, eihän pelkkä kahvin kate korvaa kahvilanpitäjälle aiheutuvaa vaivaa.

Kaikenlaisia... Kaupassa oleskelijat tökeröitä hekin, mutta eivät sentään vaadi mitään aktiivisia palveluksia henkilökunnalta.
 

Yhteistyössä