Onks tää tyypillinen raskaus ajan vaiva??

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
Vasen jalka on kauttaaltaan kipeä! Jotenkin tosi väsyneen oloinen.

Miulla on ollut issias vaivaa, just tällä vasemmalla puolella, mut tää on nyt eri tuntoista kipua..

Voikohan jalka vaan olla rasittunut painon noususta tms.. Jalassa ei näy ulkoisesti mitään iholla.

Onkohan tää ihan normaalia? En ole mitenkään erityisesti väsyttänyt jalkoja, kävellyt enemmän tms. Ja painoakin tullut normaalisti.

-loppuraskaus-
 
heippa
Semmoinen väsymisen tunne (esim. pakaroissa ja takareisissä) ja kaikenlainen kipu jalassa voi hyvinkin olla kiinni selästä. Ja taas selkävaivat johtua raskaudesta joten joo. :)
 
Sara
Voi johtua ihan siitäkin, että vauva painaa johonkin hermoon. Mulla oli myös sellasta jalan puutumista monesti sellaisessa tilanteessa, kun nousi ylös ja lähti kävelemään, niin hetken oli jalka ihan oudon tuntuinen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Jollet pysty astumaan jalalla ja on todella kipee joku kohta esim pohkeessa,sitten hälärit soimaan.Tulppavaara.

Piriformis hermo voi olla myös jumissa,se sekoitetaan usein issiakseen.
Se säteilee jalkaan myös...

Mul on tuo kipu sellasta et se säteilee ylhäältä nilkkaan asti. Ei siis ole mitenkään paikallista. Juuri tuon tulpan takia tarkistinkin koko jalan äsken.. mut ei näy mitään.

Issias vaivaa mul on ollut tosi paljon ja ajattelinkin, liekö johtuu vaan siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Jollet pysty astumaan jalalla ja on todella kipee joku kohta esim pohkeessa,sitten hälärit soimaan.Tulppavaara.

Piriformis hermo voi olla myös jumissa,se sekoitetaan usein issiakseen.
Se säteilee jalkaan myös...

Mul on tuo kipu sellasta et se säteilee ylhäältä nilkkaan asti. Ei siis ole mitenkään paikallista. Juuri tuon tulpan takia tarkistinkin koko jalan äsken.. mut ei näy mitään.

Issias vaivaa mul on ollut tosi paljon ja ajattelinkin, liekö johtuu vaan siitä.
Ok...tarkkaile nyt asiaa.
Googleta tuo piriformis.
mulla auttoi kun kylmägeeliä persposkiin...

voi olla että sullakin pirivaivaa!!! :wave:
 
mä ehdottasin kans tota että esim turvotus painaa jotain hermoo tai sitten vauva jotenki painaa. Mulla raskausaikana puutu kädet kun joku hermo oli pinteessä. Hyvä ku nimensä pysty kirjotamaan, ku ei kynä oikein pysyny kädessä.
 

Yhteistyössä