Onks tääkään nyt ihan normaalia? Ällöttää ihan kamalasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Meille kävi eilen niin kun oltiin ulkona että 4v poika ajoi fillarin kanssa kyyn yli, mä en toivu tästä ollenkaan: Mua ällöttää ja oksettaa ja pelottaa mennä koiran kanssa ulos, mä näin ihan kamalaa painajaista siitä käärmeestä ja sisälläkin mun pitää koko ajan katsoa jalkoihin ettei vaan oo mitään lieroa missään.
Mä oon aina pelännyt käärmeitä ( ja matoja ) ihan hysteerisesti, nyt tänä kesänä oon kuitenkin vähän voittanut mun pelkoa ja uskaltanut käydä koiran kanssa metsälenkeillä ( siis ihan oikeesti oon ylittänyt itseni ). Nyt kun me törmättiin tohon käärmeeseen ihan tiellä (eikä siis metsässä tms. ryteikössä) niin mulla on ihan kauhee olo ja pelottaa suunnilleen kävellä parkkipaikalle. En tiä miten hoidan koiran ulkoilutuksetkaan ennen talvea kun pihalla sydän hakkaa ja oksettaa.
Mä en edes oikeastaan pelkää että käärme puree vaan ihan
sitäkin että mä taas näkisin sellaisen.
Muuttaa me ei nyt voida, mä sain tietää että täällä on käärmeitä vasta kun kaupat asunnosta oli tehty ja tosissani silloin suunnittelin kauppojen perumista.
Ihan hirvee olo.

Olisko joku terapia paikallaan? Voin hyvin kuvitella sun olotilan. Mulla itsellä on hirveä käärmepelko, vähän samaa tasoa kuin sulla. Ja olen oikeesti alkanut miettimään jotain terapiaa, kun en omin taidoin osaa "parantua".

[QUOTE="vieras";24241748]Olisko joku terapia paikallaan? Voin hyvin kuvitella sun olotilan. Mulla itsellä on hirveä käärmepelko, vähän samaa tasoa kuin sulla. Ja olen oikeesti alkanut miettimään jotain terapiaa, kun en omin taidoin osaa "parantua".[/QUOTE]

En tiä, ne kuitenkin käskis mennä katselemaan jotain käärmeitä tms. Mä oon kerran koskettanut sormenpäällä yhden tutun pientä viljakäärmettä siedättymismielessä mutta siitäkin näin painajaisia ja vieläkin kun ajattelen menee kylmät väreet.

Kun näin oman lapseni kanssa käärmeen pari vuotta sitten, se oli mulla myös pitkään ajatuksissa se kuva, inhotti ajatella sitä ja ällötti ja oksetti, mutta ei osannut olla ajattelemaatta.
Nyt olen asian jo unohtanut. Tai ei ole enää pakko ajatella.

[QUOTE="jeps";24241827]Kun näin oman lapseni kanssa käärmeen pari vuotta sitten, se oli mulla myös pitkään ajatuksissa se kuva, inhotti ajatella sitä ja ällötti ja oksetti, mutta ei osannut olla ajattelemaatta.
Nyt olen asian jo unohtanut. Tai ei ole enää pakko ajatella.[/QUOTE]

"Ihanaa" että joku muu on samanlainen. Hyvä että oot päässyt asian yli, ehkä mullakin on toivoa.

Ei noita pikku matelijoita tartte peljätä

495_crop_kyy2_0.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24241932:
Mitä sille kyylle kävi? Sattuiko sitä?

Kai se kuoli, en jäänyt katsomaan. Tuli varmaan tehtyä henk.koht satasen juoksun ennätysaika (mahtoi olla näky kun pingoin menemään kamalaa vauhtia, kiljuin aikast kovaa ja samalla työnsin rattaita ja vedin koiraa perässä)

Niitä ei silleen kande pelätä, kun niiden puremaan harvoin kuolee ihminen. Se nahkakaan ei ole mikään limainen, vaan semmoinen mukava suomuinen. Ei nihkeä, eikä kylmä.

Auttaisikos, jos lukisin lisää käärmeistä ja niiden elintavoista?

Enemmän mulla ällöttää se, että poika ajoi kyyn yli. Ja ette edes jääneet katsomaan miten sille kävi? Jätetätkö useinkin loukkaantuneita eläimiä heitteille?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24241983:
Niitä ei silleen kande pelätä, kun niiden puremaan harvoin kuolee ihminen. Se nahkakaan ei ole mikään limainen, vaan semmoinen mukava suomuinen. Ei nihkeä, eikä kylmä.

Auttaisikos, jos lukisin lisää käärmeistä ja niiden elintavoista?

Kyllä mä oon lukenutkin, ja katsellut jotain dokumentteja (siis muitakin kuin 4D-tasoisia :D) mutta tieto lisää tuskaa.
Mä muuten muistan kun lapsena, joskus 5-vuotiaana, aina välillä oli tosi rohkea olo ja halusin tehdä jotain pelottavaa niin menin katsomaan yhden tietyn käärmeen kuvaa Kodin Suuresta Eläinkirjasta. Sit yleensä se koko kirja pelotti mua kun tiesin mikä kuva siellä on :D

[QUOTE="vieras";24242000]Enemmän mulla ällöttää se, että poika ajoi kyyn yli. Ja ette edes jääneet katsomaan miten sille kävi? Jätetätkö useinkin loukkaantuneita eläimiä heitteille?[/QUOTE]

No oon itsekin ajanut pyörällä ja todennäköisesti autollakin monesti kastemadon yli, sit oon välillä läpsinyt hyttysiä niin etten oo varma onko ne kuollut vai ei. Mitä eroa?
Ja jos mä oisin joutunut jäämään siihen niin oisin takuulla pyörtynyt ( tai vähintään kuallut).

No oon itsekin ajanut pyörällä ja todennäköisesti autollakin monesti kastemadon yli, sit oon välillä läpsinyt hyttysiä niin etten oo varma onko ne kuollut vai ei. Mitä eroa?
Ja jos mä oisin joutunut jäämään siihen niin oisin takuulla pyörtynyt ( tai vähintään kuallut).

Käärmeellä nyt kuitenkin on kehittyneempi hermosto kuin kastemadolla tai sääskellä, joten se käärme myös tuntee tuskaa. Millainen vanhempi näyttää esimerkillään lapselle, että on ihan ok jättää kuoleva ja kärsivä eläin kitumaan tien varteen? Samalla tavallako olisit paennut paikalta jos kyseessä olisi vaikka mielestäsi iljettävän ruma koira?

[QUOTE="vieras";24242132]Käärmeellä nyt kuitenkin on kehittyneempi hermosto kuin kastemadolla tai sääskellä, joten se käärme myös tuntee tuskaa. Millainen vanhempi näyttää esimerkillään lapselle, että on ihan ok jättää kuoleva ja kärsivä eläin kitumaan tien varteen? Samalla tavallako olisit paennut paikalta jos kyseessä olisi vaikka mielestäsi iljettävän ruma koira?[/QUOTE]

Jos pelkäisin koiria yhtä paljon niin todennäköisesti kyllä :(
(mutta ei rumia koiria oo olemassakaan)

Yhteistyössä