onks kellää rotikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Hyvä koira, kova kouluttaa (riippuu myös koiran luonteesta), Meillä ainaki tykkäs lapsista ja suojeli heitä. Ainoa rotu minkä huolin meille jos koira otetaan.

miten kova kouluttaa?siis aikuistuuko hitaasti ja oppi ei mene perille?kö?

Mä en vaan voi ymmärtää kun tässäkin talossa yhdessä kämpässä on sakemanni ja rotikka. Rotikkaa en pelkää mut tota sakemannia kyllä. Heitä käytetään kusella ja paskalla tos tien toisella puolella sit takaisin ja se siitä ulkoilusta!!! Ei mun mielestä kyl oikeen mee silleen ku pitäs!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:
Mä en vaan voi ymmärtää kun tässäkin talossa yhdessä kämpässä on sakemanni ja rotikka. Rotikkaa en pelkää mut tota sakemannia kyllä. Heitä käytetään kusella ja paskalla tos tien toisella puolella sit takaisin ja se siitä ulkoilusta!!! Ei mun mielestä kyl oikeen mee silleen ku pitäs!!!

meilläpäin oli dobermanni samanlaisella kohtelulla ja sen kyllä kuuli naapuritkin että pitkästyi siellä asunnossa.Poliisit sen sitten hakivat sieltä,onneksi ja toivon tosiaan et pääsi sellaiseen paikkaan missä sen kanssa tehdään jotakin.Ei ton rotusia ole tarkoitettu vain olemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja kuumeilija:
Hyvä koira, kova kouluttaa (riippuu myös koiran luonteesta), Meillä ainaki tykkäs lapsista ja suojeli heitä. Ainoa rotu minkä huolin meille jos koira otetaan.

Yks rotikka jonka tiedän niin omistajan piti ottaa ihan kunnon "paini" sen kans ennen ku tajus paikkansa ja pari muuta on ihan peruskoulutksella oppinu paikkansa perheessa. Meidän "nössö" oli pieni ja rauhallinen, mutta jos tunsi omistajan tai oman olonsa uhatuksi niin osas puolustaa. Esim. kun asuttiin kaupungissa ja lähdin käyttään sitä ulkona niin 2 kännistä ukkoa alko huuteleen mulle (käveltiin niiden ohi), niin "ukko" murisi ja tuijotti niitä niin kauan että tunsi olevansa riittävän kaukana ja että vaara on ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja kuumeilija:

Yks rotikka jonka tiedän niin omistajan piti ottaa ihan kunnon "paini" sen kans ennen ku tajus paikkansa ja pari muuta on ihan peruskoulutksella oppinu paikkansa perheessa. Meidän "nössö" oli pieni ja rauhallinen, mutta jos tunsi omistajan tai oman olonsa uhatuksi niin osas puolustaa. Esim. kun asuttiin kaupungissa ja lähdin käyttään sitä ulkona niin 2 kännistä ukkoa alko huuteleen mulle (käveltiin niiden ohi), niin "ukko" murisi ja tuijotti niitä niin kauan että tunsi olevansa riittävän kaukana ja että vaara on ohi.

ok.:) eli kuvittelisin pärjääväni normaalilla koulutuksella pitkälle ja pikku painimatsikin onnikstuu vaikka itte kääpiökokoa olenkin...:D

No tuota tuon painimatsin ottanu oli ammatiltaan portsari eikä niitä pienempiä... mutta yleensä ottaen rotikka on oikealla koulutuksella ja kasvatuksella ihana. Mutta omapaikka niille on näytettävä.

Yhteistyössä