Ois kiva kuulla muiden äitien kuulumisia. =) Itselläni on tyttö 01/07 ja toisen la on 02/08.. :heart:
Minäkin olen selvinnyt pelkällä suonenvedolla ja närästyksellä, onneks. Sulla on noitten ensimmäisten lasten välillä ikäeroo 1v1kk eli sama mikä mulla tulis olemaan, oliko alku miten rankkaa? =)Alkuperäinen kirjoittaja Piparkakku:Laskettu aika tammikuun puolella, isommat ovat silloin 1v8kk ja 2v9kk.
On melkeinpä mennyt koko odotus "sivu suun" kun ei oikein ole ehtinyt olla raskaana, tosin vaivojakaan ei ole juurikaan ollut.
Oliks sulla alku rankkaa tyttöjen kanssa? =)Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:Mulla laskettu aika vasta toukokuussa, ennestään täällä hyörii tytöt 09/03 ja 01/05... ikäeroa prinsessoilla siis 1v 4kk... ja kakkoselle ja tälle kolmoselle tuleekin sitte reilu 3-v...
eipä ollenkaan.. tai noh... kuka mitenkin asian kokee=) esikko oli tod. "helppo", nukkui täydet yöt 2 viikon iästä alkaen ja 5 tuntia päikkäreitä Kakkonen sitte huusi ekat 3 kk:tta yöt läpeensä, kun mua ei uskottu vaikka sanoin lääkärissä et kaikki ei oo kunnossa. Koliikin piikkiin laittoivat :kieh: 4 kk:n iässä todettiin maito- ja kananmuna- allergia, jolloin loppu myös huudot kun jätin omasta ruokavaliosta ko. tuotteet pois. Tosin sitte alko se välttämisruokavalio ja tyttö oli pelkällä tissillä yli puolivuotiaaksi... Ja onhan se toki rankkaa kun on kaks vaipotettavaa ym. Ja tästä kolmosen raskaudesta olen nauttinut ihan eri tavalla, kun kakkosesta, kun se meni vähän niinku siinä esikon sivussa. Mutta kaikenkaikkiaan ihan ok, meillä kaikki mennyt! Ukko tuossa jo sanoi, että kai tälle kolmoselle tehdään myös kaveri heti perään, ettei vallan yksin jää...hetkisen olin etAlkuperäinen kirjoittaja kirsikka84:Oliks sulla alku rankkaa tyttöjen kanssa? =)Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:Mulla laskettu aika vasta toukokuussa, ennestään täällä hyörii tytöt 09/03 ja 01/05... ikäeroa prinsessoilla siis 1v 4kk... ja kakkoselle ja tälle kolmoselle tuleekin sitte reilu 3-v...
ok =) meillä kans ukko sano et tämänki jälkeen vaan uutta putkeen, mut ei, kyllä nää kaks riittää meille tai ainakin minulle riittää.. ..ei sillä ettei lapset olis ihania :heart: Mä jo kauhulla odotan tulevaa synnytystä, ei meinaan ollu ekalla kovin mukava kokemus, ihan tuskaa oli yli 20h :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:eipä ollenkaan.. tai noh... kuka mitenkin asian kokee=) esikko oli tod. "helppo", nukkui täydet yöt 2 viikon iästä alkaen ja 5 tuntia päikkäreitä Kakkonen sitte huusi ekat 3 kk:tta yöt läpeensä, kun mua ei uskottu vaikka sanoin lääkärissä et kaikki ei oo kunnossa. Koliikin piikkiin laittoivat :kieh: 4 kk:n iässä todettiin maito- ja kananmuna- allergia, jolloin loppu myös huudot kun jätin omasta ruokavaliosta ko. tuotteet pois. Tosin sitte alko se välttämisruokavalio ja tyttö oli pelkällä tissillä yli puolivuotiaaksi... Ja onhan se toki rankkaa kun on kaks vaipotettavaa ym. Ja tästä kolmosen raskaudesta olen nauttinut ihan eri tavalla, kun kakkosesta, kun se meni vähän niinku siinä esikon sivussa. Mutta kaikenkaikkiaan ihan ok, meillä kaikki mennyt! Ukko tuossa jo sanoi, että kai tälle kolmoselle tehdään myös kaveri heti perään, ettei vallan yksin jää...hetkisen olin etAlkuperäinen kirjoittaja kirsikka84:Oliks sulla alku rankkaa tyttöjen kanssa? =)Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:Mulla laskettu aika vasta toukokuussa, ennestään täällä hyörii tytöt 09/03 ja 01/05... ikäeroa prinsessoilla siis 1v 4kk... ja kakkoselle ja tälle kolmoselle tuleekin sitte reilu 3-v...
voi että, mutta kyllä se siitä. Siitä synnytyksestä viel et mua ne supistukset sattu ihan mielettömästi, en ois ikinä uskonu et joku voi niin paljon sattuu. Kaikil on tietty erilainen kipukynnys, toiset kestää paremmin, en mä ainakaan.. meinaan kyllä silti alateitse tämänki synnyttää jos ei mitään esteitä sille tuu vaikka se pelottaakin, ei voi mitenkään olla kuitenkaan niin paha ku eka kerralla.Alkuperäinen kirjoittaja Nenny06:Täällä taasen odotus on mennyt vähän niin ja näin, kun mitään raskaampaa ei oo saanut tehdä koko aikana Ennenaikaisen synnytys uhan takia. Esikko tuli nääs 2kk etuajassa.
Tänään oli neuvolassa käynti ja sain luvan viikon päästä alkaa touhuamaan sen minkä vaan itse jaksan, että vielä viikko pitäis jaksaa ottaa iisisti :/ Täälläkin tuleva synnytys vähän jännittää. Ensimmäinen oli ihan luvattoman helppo, koko kesto oli vaan 3h, mut ei kyllä tyttökään ollut iso, 1820g ja 43,5cm :heart:
voi onnellinen! mut toivottavasti tosiaan kerkeet sinne sairaalaanAlkuperäinen kirjoittaja äippä 84:Mua taas jännittää tämän synnytyksen kohalla sen takia kun esikon synnytys kesti 2h 5 min ja kakkosen 3h 20 min (olin 8 cm auki ku menin sairaalaan...) ja nyt meiltä puolta pidempi matka synnärille ettei vaan tuohon volvon etupenkille putkahtaisi.-..
Juuh=) Samanlaisen luomusynnytyksen tahtoisin myös tälle kolmoselle.... onhan se kieltämättä ihan mukavaa ettei tarvii tuntitolkulla siellä kärvistellä... mutta iso miinus on tietysti tuo, että jos ei ehdikkään synnärille asti... Ja kun kerran kakkosestakaan en ollut edes kipeä vielä sinne mennessä, niin mistä hiivatista tiiän millon sinne lähen... noh, kaipa se sitten... :saint:Alkuperäinen kirjoittaja kirsikka84:voi onnellinen! mut toivottavasti tosiaan kerkeet sinne sairaalaanAlkuperäinen kirjoittaja äippä 84:Mua taas jännittää tämän synnytyksen kohalla sen takia kun esikon synnytys kesti 2h 5 min ja kakkosen 3h 20 min (olin 8 cm auki ku menin sairaalaan...) ja nyt meiltä puolta pidempi matka synnärille ettei vaan tuohon volvon etupenkille putkahtaisi.-..
Alku oli yllättävän helppoa. Pienempi pääasiassa nukkui, ja isompi vielä nukkui kahdet unet joten minä pystyin lepäämään vaikka kolme tuntia päivässä. Vasta kun päiväunet alkoivat mennä ristiin, oli rankkaa. Isommalle pikkuveli on ollut itsestäänselvyys alusta asti eikä ole koskaan osannut olla mustasukkainen. Ikäeroa noilla 1v ja 6viikkoa.Alkuperäinen kirjoittaja kirsikka84:Minäkin olen selvinnyt pelkällä suonenvedolla ja närästyksellä, onneks. Sulla on noitten ensimmäisten lasten välillä ikäeroo 1v1kk eli sama mikä mulla tulis olemaan, oliko alku miten rankkaa? =)Alkuperäinen kirjoittaja Piparkakku:Laskettu aika tammikuun puolella, isommat ovat silloin 1v8kk ja 2v9kk.
On melkeinpä mennyt koko odotus "sivu suun" kun ei oikein ole ehtinyt olla raskaana, tosin vaivojakaan ei ole juurikaan ollut.