Onkos tämä reilua?

  • Viestiketjun aloittaja Wtf?
  • Ensimmäinen viesti
Härregod!
Tää menee vaan pahemmaksi... Mun mies oli ihan järkyttynyt kun kerroin sille tästä! Voimia sulle. Vai ressaa sitä elatusmaksujenkin suuruus, eikö ihmiset - oma PERHE - ole sille kuin rahaa!!!
 
"sasa"
Alkuperäinen kirjoittaja Härregod!;27612448:
Vai ressaa sitä elatusmaksujenkin suuruus, eikö ihmiset - oma PERHE - ole sille kuin rahaa!!!
Aikoi saada "perheestään" rahoittajan omalle elämälleen. Nyt onkin hätä kädessä, kun kuvitellusta nettosaajasta onkin naisen aloitteesta tulossa maksumies. Edes hieman.
 
eieieihhh
Itselläsikin varmasti hälytyskellot soi tämän tilanteen takia, joten älä todellakaan rupea nyt hätäilemään tällaisen asian suhteen, kyse on sinun ja lastesi hyvinvoinnista! Onko sinulla perhettä tai ystäviä tukenasi tässä asiassa? Älä anna miehen tai hänen äitinsä painostaa tai syyllistää, sano vaikka että nythän juuri maksatte molemmat omat kulunne kun sinä asut omassa asunnossasi ja aiot asuakkin kunnes jonkunlainen tasapuolinen ratkaisu saadaan aikaan. Miksi mies ei suostu hankkimaan uutta asuntoa joka olisi yhteiseti teidän nimissä, asuisitte vaikka vuokralla vähän aikaa ja säästäisitte siihen???
 
Ap.
Onneksi mulla on tukijoukot kunnossa ja olen mm. vanhemmilleni tästä tilanteesta kertonut, ovat olleet järkyttyneitä. Tykkäsivät miehestä kovasti ja odottivat hänestä pysyvää kumppania minulle, ex-mieheni oli/on hulttio joka on lapsensa nähnyt viimeksi kolme vuotta sitten, viina vei mennessään. Nyt olen sitten löytänyt rinnalleni miehen, joka vakuutti rehellisyydellään, kunnollisuudellaan ja hellyydellään ja tällaista saan nyt hänestä löytää :(

Aion todellakin pysyä tässä asunnossa lasten kanssa. Paljon saa mies nyt tehdä korjausliikkeitä, jos meinaa nämä tämänhetkiset tuntemukseni muunlaisiksi kääntää. Tuskin onnistuu siinä.

Kiitos teille kun kannustitte ottamaan järjen käteen ja saitte mut vakuutettua siitä, etten ole kohtuuton tai täysin kujalla ajatuksineni :hug:
 
"coppola"
Kiitos teille kun kannustitte ottamaan järjen käteen ja saitte mut vakuutettua siitä, etten ole kohtuuton tai täysin kujalla ajatuksineni :hug:

Kiittele vain itteäs siitä, että otit onkeesi täällä saamistasi neuvoista! Useinhan täältä kysytään neuvoa, mutta kun vastaus ei miellytä, sitä ei huomioida ollenkaan. Sulla on mukavan hyvä itsetunto, kun et lähde tuollaisen miehen vedätykseen mukaan. Pidä sama linja tulevaisuudessa, joohan. Onnea elämään!
 
  • Tykkää
Reactions: Madrigal
"vieras"
Samoin sitä mieltä, että onneksi sinulla on järkeä päässä. Noista elareista kuitenkin vielä... mies haluaa maksaa minimin. No, sellaista ei oikeastaan ole. Minimistä puhutaan, kun tarkoitetaan KELAn maksamaa elatustukea. Se on eri asia. Lastenvalvojalla tehdään sopimus, ja ohjeistuksen mukaan lasketaan vanhempien elatuskyky (ja sinulla sitä vähentää esim se, että muitakin lapsia jo on), ja sen perusteella jaetaan lapsen elatuksen tarve suhteessa vanhempien elatuskykyyn. Ei siis välttämättä puoliksi. Ehkä nämä jutut tiedätkin, kun lapsia on ennestään, mutta selvennä myös miehelle. Ja sitten kannattaa tehdä uusi sopimus, kun lapsi aloittaa päivähoidon tms. joka nostaa kustannuksia.
 
harmitus
Olen lukenut tätä ketjua aivan tyrmistyneenä. Voimia sulle tuollaisen jaksamiseen, ehdottomasti olen sitä mieltä, että teet täysin oikean ratkaisun. Sun syytteleminen osoitti kuika tunteeton ja vain omaa napaa tuijotteleva mies on.

Aivan käsittämätöntä käytöstä ja ajatuksen juoksua, ei pysty käsittään.

Jatkamisia ja haleja :)
 
"Eee"
Oli ihan pakko jättää tää ketju jemmaan ja lukee loppuun nyt kun oli aikaa, sen verran jännäksi meni.

Ap, oot ihailtavan voimakas nainen! Ei oo ollu helppoja noi päätökset mitä oot joutunu tekeen ja oot pitäny lasten edun päällimmäisenä mielessä. Nostan hattua ja toivon kaikkee hyvää sulle ja lapsille! Ihana kerranki lukee palstalla neuvoja jotka on ollu avuks.
 
Miehen mielestä on oikeudenmukaista, että mä osallistun lainanlyhennyksiin, koska asumme hänen asunnossaan ja olemme toisinaan kyydissä hänen autossaan (mulla ei ole ajokorttia).
Minun mielestä oikeudenmukaista olisi maksaa joku vuokran kaltainen osuus, ei tasan 50 / 50. Eihän se sinulle jää jos eroatte, joten miksi sinun pitäisi maksaa toisen omaa tasapuolisesti? Jos mies olisi valmis muuttamaan sinut omistajaksi myös, asia olisi eri.

Tuo autosta maksaminen menee jo ihan överiksi kun sinulla ei ole edes ajokorttia, jos sen mielestä pitää maksaa vaikket voi edes käyttää sitä ja kyydissä oleminen maksaa hänen mielestä, niin kehoittaisin harkitsemaan yksinoloa. Ainakin miehelle.
 
Ap.
Täällähän oli näköjään kyselty kuulumisia :)

Muuttoasia pantiin tosiaan jäihin määrittelemättömäksi ajaksi, mies ei ole tätä vieäkään hyväksynyt. On kuulemma huolissaan siitä, miten pärjään yksin kahden leikki-ikäisen ja vastasyntyneen vauvan yksinhuoltajana ja mietityttäähän tämä itseäkin tietysti, mutta koko ajan varmempi olen siitä, että tein oikean ratkaisun. Mies elättelee toivetta, että huomaisin vauvan synnyttyä, ettei elämästä tulekaan mitään ja muutan hänen luokseen, edelleen entisillä ehdoilla tietysti. Näin ei kyllä tule tapahtumaan... Olen tässä tullut huomaamaan, miten laskelmoivan ja epäempaattisen ihmisen kanssa olen lapsen mennyt tekemään : / Katsotaan nyt millainen isä hänestä tulee, meidän parisuhteemme on päättynyt ainakin toistaiseksi.

Mies ei edelleenkään ymmärrä ratkaisuani ollenkaan ja on syyttänyt mua mm. tunteilla leikkimisestä ja teeskentelystä. Puhunut äidilleen, miten ovelasti koetin päästä hänen rahoihinsa käsiksi. Näinhän se menikin tosiaan, minähän se olin hänen rahojensa perässä :headwall:

Eiköhän me pärjätä tässä lasten kanssa, mieluummin yksin kuin huonossa seurassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Seurustelun alkuaikoina muutin miehen asuntoon. Ei olisi tullut mieleenkään lyhentää hänen asuntolainaansa, vastikkeesta maksoin muistaakseni puolet. Tosin ei me alussakaan rahojamme paljon eritelleet: bensat, ruuat, jne maksoi se joka ensimmäisenä kaivoi lompakon taskustaan.
 
"vieras"
Tuleeko niihin talon omistuspapereihin myös sinun nimesi? En maksais penniäkään toisen omistamasta talosta. Ja vastaus sun kysmykseen, ei ole reilu tuo menojen jako. Itseasiassa olen katsellut samaa touhua vierestä lähipiirissä ja mies on todella kiero mitä raha-asioihin tulee.
 
ei todellakaan ole reilua!!
Ei ole todellakaan reilua. Jos asunto on miehen nimissä, et missään nimessä kyllä maksa osaasi lainanlyhennyksestä, miehen nimissä laina ja asunto, eli myös maksaakin sen itse ja piste. Yhtiövastike ja muut asumiskulut on kyllä reilua maksaa puoliksi, mutta ei lainanlyhennyksiä. Kertoo kyllä todella paljon miehestäkin, jos tuollaista edes vaatii, eli sinuna nyt kyllä miettisin kaksi kertaa yhteenmuuttamista varsinkin tuohon miehen omistamaan asuntoon!!
 
Paali
Vidus mikä mies. Tulee ihan exä mieleen ja kiukku nousee. Siis työttömänä makasi sohvalla kun mä tein kolmea duunia, ja sit kun oli itse töissä ja mä lapsen kanssa kotona niin laskimen kanssa pisti mut maksamaan kaiken lapseen liittyvän ja itse osti vain itselleen ruokaa. Ja siis pakotti mut tietty heti äippävapaan jälkeen takas duuniin koska ei todellakaan ala mua elättämään. Siinä sit taas palkallani kustansin huushollin ja lapsen, kun mies osti elektroniikkaa yms. Erossa vein kaikki kamat, lapselle hankkimani ja kaikki taloustavarat (pyyhkeet, lakanat, verhot...kaikki). Mies asui elektroniikkansa kanssa kunnes löysi uuden uhrin, nyt on taas vaimo kauniisti sisutanut kodin ja voin vaan kuvitella ettei miehen rahoilla ole käyty yhtään. Ja joo, sanokaa vaan et kaikenmaailman kusipäiden kans ihmiset pariutuu, mut ei sitä aina ihan heti usko toisesta tuollaista kun osaa manipuloida ja esittää ihanaa. Narsisti sanon minä. Ugh.


Ja tsemppiä ap! Älä lähde tuohon junaan, tai nouse ainakin kunnolla vastarintaan että mies tajuaa ettei sua vedätetä. Ja jos mies käyttää sanaa rakkaus.... oikeesti voit löytää sellasenkin joka rakastaa. :)
 
Ttppii
[QUOTE="ccc";27606450]Naislogiikkaa ei voi ymmärtää. asuminen maksaa, kuka vuokranne maksaa jos asutte vuokralla. Siipeilijät.[/QUOTE]

Mieslogiikkakaan ei ymmärrä kuka olisi niin hullu että lyhennyksiä toisen asunnosta maksaisi. Jos maksaa, niin silloin sitten pitää omistustakin tietysti kertyä.
 
"vieras"
Minä en alkais maksamaan kenellekään asuntolainaa, jos siitä ei koskaan tulis mun omaa asuntoa. Eli haluaisin sitten myös nimeni asunnon omistajapapruun ja maksaisin miehelle puolet siitä, mitä hän on tähän mennessä siitä asunnosta maksanut. Sen jälkeen voitais maksaa saman verran kun maksaisin omaa asuntoa pois :)

Ja auton kanssa sama juttu.

Meillä on miehen kanssa yhdessä ostettu omakotitalo, jonka lainaerät maksetaan puoliksi vaikka mies on tienannut enemmän. Tämä ihan mun omasta tahdosta, mies maksaa sitten laskuja ja vakuutusmaksuja reilulla kädellä. Kotihoidontuella taas kun olin, niin mies maksoi kaiken.
 
ohhoh
Täällähän oli näköjään kyselty kuulumisia :)

Muuttoasia pantiin tosiaan jäihin määrittelemättömäksi ajaksi, mies ei ole tätä vieäkään hyväksynyt. On kuulemma huolissaan siitä, miten pärjään yksin kahden leikki-ikäisen ja vastasyntyneen vauvan yksinhuoltajana ja mietityttäähän tämä itseäkin tietysti, mutta koko ajan varmempi olen siitä, että tein oikean ratkaisun. Mies elättelee toivetta, että huomaisin vauvan synnyttyä, ettei elämästä tulekaan mitään ja muutan hänen luokseen, edelleen entisillä ehdoilla tietysti. Näin ei kyllä tule tapahtumaan... Olen tässä tullut huomaamaan, miten laskelmoivan ja epäempaattisen ihmisen kanssa olen lapsen mennyt tekemään : / Katsotaan nyt millainen isä hänestä tulee, meidän parisuhteemme on päättynyt ainakin toistaiseksi.

Mies ei edelleenkään ymmärrä ratkaisuani ollenkaan ja on syyttänyt mua mm. tunteilla leikkimisestä ja teeskentelystä. Puhunut äidilleen, miten ovelasti koetin päästä hänen rahoihinsa käsiksi. Näinhän se menikin tosiaan, minähän se olin hänen rahojensa perässä :headwall:

Eiköhän me pärjätä tässä lasten kanssa, mieluummin yksin kuin huonossa seurassa :)
Vahva nainen olet! Jos olet raskausajan hormonihuurujen kanssa pystynyt tekemään näin järkevän päätöksen! Onnittelut sinulle!!!
Tosi moni muu olisi vain alistunut miehen tahtoon, "onhan hän tulevan lapsen isä, ja pitäähän isän kanssa asua saman katon alla..."jne

Ilmoititko miehelle suoraan, että suhteenne on ohi? Eikö hän ole raivonnut asiasta? Vieläkö hän ajattelee pelkästään rahaa? Eikö lapsen syntymän lähestyminen herätä hänessä minkäänlaisia tunteita? Oudolta mieheltä kyllä vaikuttaa...
Pysy vahvana, äläkä anna hänelle periksi, tunteettomalta mieheltä tosiaan vaikuttaa, toivottavasti osaa sentään olla jonkinlainen isä lapselleen...
Tsemppiä sinulle, varmasti tulet pärjäämään 3 lapsen kanssa mainiosti!
Mielummin olette onnellisia, kuin tuollaisen rahanahneen tunteettoman häiskän tossun alla.
!
 
No siis onhan toi tavallaan ihan reilua. Paitsi että maksa se osa lainanlyhennuksestä aina tilisiirtona. Ja kirjoita viestikenttää, että se on osuutesi lainanlyhennyksestä. Niin sitten kun (huom, ei jos) eroatte, huomioidaan että sä omistat osan asuntoa.
 

Yhteistyössä