Onkos täällä muita onnekkaita, jolta ei ole koskaan tarvinnu porata hammasta? :)

Minulla on uskomattoman hyvät hampaat...
Lapsena pesin hampaani vain mummolassa ja tätini luona, sillä omat vanhempani eivät pakottaneet minua pesemään hampaitani. Pesin hampaat varmaan n. 3kk verran vuodesta... Mutta silti, minulla ei ole tullut yhen yhtä reikää, eikä ole koskaan tarvinnut porata. Miehelleni tulee edelleenkin reikiä, vaikka pesee hampaat aamuin ja illoin (eikä polta, syö päivittäin karkkia / juo limua päivittäin)...
 
Onhan näköjään meitä sitten jonkin verran. :)

Minä en tosiaan lapsena harjannu, mut silti pysyi hampaat huippukunnossa. 8)
Mutta nykyään harjaan aamuin ja illoin ja aiotaan opettaa lapselle myös samat terveelliset tavat, ettei vaan tule reikiä, niinkuin isille. :)
 
täällä myös
Ei ole minullakaan ollut yhtään reikää ja ikää on 28-v. Mutta oikomishoidoissa jouduin kouluikäisenä juoksemaan monta vuotta, tosin ei nekään niin harmita kun tuloksena oli suora rivistö hampaita. Nyt kyllä tarvits mennä hammaslääkärille, kun viisaudenhampaat on ruvennu painamaan viereisiä. Eli yksi hammas on jo hiukan liikkunut. Hiukka jännittää kun hammaslääkäri kerran kehaisi, että onpas sulla pitkät ja vahvat juuret (katsoi tämän röntgenistä) että kuinka suurella voimalla ne joudutaan kiskomaan pois.
 

Yhteistyössä