Onkos palstalla semmoisia jotka ovat suunnitelleet oman keittiönsä? Tai kodinhoitohuoneen?

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä on sellanen kulmamallinen yläkaappi ja voi jessus etten tykkää yhtään :ashamed: Jotenkin hankalan mallinen säilyttää mitään..
Alhaalla kattilakaruselli toimii kyllä hyvin...
Mutta mitä jos ei jatkais yläkaapistoa L-mallisesti? Alhaalta vaan? Ylhäältä antais mennä suoraan seinään päin ja sen jälkeen avointa tilaa ikkunaseinällä?
Saattas jäädä se viimeinen kaappi vähän "kauas" :/
Me ollaan aika pitkiä kaikki. Ja voishan se reunimmainen kaappi olla se pakollinen krääsäkaappi johon on asiaa sangen harvoin :D
No juu mie katon asoita vähän toiselta kantilta...täältä alhaalta :whistle: :LOL: :LOL:
Tai voihan sen jättää avohyllyksi tms... =)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Voi Tallu, tuo on ihana keittiö :heart: :heart:
Juu, niin on =) Tosin tuo oli pikaisesti Innon sivuilta bongattu ihan tuon liesiesimerkin vuoksi, mutta googlaapa joskus ehtiessäsi ne ranskalaiset keittiöt :heart:
Mua turhauttaa kun tosiaan mulla on tässä koneessa maailman hitain liittymä. Tai siis mokkula ei pelitä täällä landella. Siksi kuvat lataantuu äärettömän hitaasti jos lainkaan.

Mutta pitää kuitenkin koittaa onneaan, kiitos vinkistä :)
 
Turkilmas
Hei tuhannesti kiitoksia kaikille =) :flower: :heart:

Mä sain nyt niin monta hyvää ideaa että päässä lähti laukkaamaan :D. Pakko siis lähteä kirjaamaan visioita.

Mutta ei huolta, palaan viimeistään kodinhoitohuonetta suunnittelemaan taas kanssanne :saint: :xmas:
 
nm
sijoittaisin ruokapöydän tuohon takan kohdalle eli siitä kaapit pois. sitten laskutilaa/kaapistoja ikkunan eteen. Muuten jää aika vähäiseksi todellinen laskutila.
Niin, ja kun menet tuon pohjapiirroksen kanssa keittiöliikeeseen, niin kyllä sieltä vinkit ja apu löytyy!
 
nm
sijoittaisin ruokapöydän tuohon takan kohdalle eli siitä kaapit pois. sitten laskutilaa/kaapistoja ikkunan eteen. Muuten jää aika vähäiseksi todellinen laskutila.
Niin, ja kun menet tuon pohjapiirroksen kanssa keittiöliikeeseen, niin kyllä sieltä vinkit ja apu löytyy!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja jaakko:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei nyt sain linkin auki ja huomasin että mun piirustuksissa (siis näissä virallisissa) on tuossa ikkunan alla tasoa koko matkalta ja sitten nurkassa jääkaappi ja pakastin.

Eli takan takana on kaapistoa. Sitten on oviaukko. Sitten alkaa pitkä ikkunaseinä, jossa pakastin, jääkaappi, tasoa, kulmaliesi, tiskiallas ja lopulta viimeisenä astianpesukone (eli tuossa mistä tullaan olohuoneeseen).

Mitäs sanotte? Voisko olla ihan tuossa järjestyksessä?
Älä laita sitä kulmaliettä, epäkäytännöllisyyden huipentuma!
Miksi? Ku mä niin tykkäisin :D. Ja jotenkin tuntuu että kulmaliedellä sais tuon tilankin optimoiduksi. Muutenhan tuonne jää reunaan hukkatilaa, vai?
Meilläki on kulmassa! Tosin en ole kuin 3kuukautta sitä käyttäny, mutta kyllä tykkään. Toki sinne jää se kulma tyhjäksi, mutta sinne voi laittaa jotain vaikka koristeeksi ja silloin kun mä leivon eikä tarvi lämmitellä kattilassa mitään ni sinne voi nostaa taikinakulhon ym edestä niin että silti jää tuo pöytätila esim.pullien pyöritykseen. Sinne voi myös nostaa uunista pellin niin ei sekään tule eteen siihen pöydälle.

Mä haluaisinki kuulla miksi se on niin epäkäytännöllinen..
Mä en ole ennenkään muodin mukana menny joten tässäkään asiassa mua ei oikeastaan edes kiinnosta vaikka se olisikin menny muodista. Pääasia että mä tykkään. Keittiön on oltava sellainen missä viihtyy just se joka sitä käyttää. Mä sain sellaisen apteekkarinkaapinki :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei tuhannesti kiitoksia kaikille =) :flower: :heart:

Mä sain nyt niin monta hyvää ideaa että päässä lähti laukkaamaan :D. Pakko siis lähteä kirjaamaan visioita.

Mutta ei huolta, palaan viimeistään kodinhoitohuonetta suunnittelemaan taas kanssanne :saint: :xmas:
Siinä muista katsoa silityslauta on sijoitettu laatikkoon ettei se osu suoraan kurakaivon päälle niin kuin meillä... :LOL: Mä en kyllä muutenkaan voi suositella sitä koko systeemiä..
 
sama homma
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:
Monista keittiön myyntiliikeistä ne käy ilmatteeksi kotona mittailemassa ja tekemässä suunnitelmat sun kanssas :) Näin me aiotaan suunnitelmat tehdä, sitten ku saadaan remppalaina ajankohtaiseksi.
Me ollaan siis rakentamassa tai oikeastaan vasta kaatamassa tontilta puita :D. Mutta kun nyt tarvii olla jo kaikki suunnitelmat valmiina, jo ennen kuin edes ollaan alettu tekemään perustuksia.

Paha pyytää siis myyjää paikan päälle mittailemaan :D




Meillä siis vasta talon pohjaa valetaan, mutta keittiöpiirrustuksien kanssa saatiin kyllä liikkeessä asiat hoidettua, myyjät ties perusjutut:) Eli kun meillä oli talon pohjapiirrustukset niin mittailivat ja tekevät siis khh.n, vessan, kylppärin, eteisen makkarien kaapit ja keittiön..
 
Mä suunnittelin meidän keittiön kun rempattiin se uusiks. Tai meidän ja meidän, exänhän se nykyään on. Yksi isoin harmitus poismuutossa oli jättää se keittiö :whistle:

Mä halusin alas vaan laatikoita, ylös kippiovet, ei isoa kuivauskaappia, kattilakarusellin, kivitasot, tiskikoneen lattiatasosta ylös, vaan yhden pyöreen tiskialtaan ja apteekkarin kaapin. Ainoo mitä nyt tekisin erilailla ois, et ottaisin tavallisen kaapin ja ulosvedettävät laatikot sinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Siinä muista katsoa silityslauta on sijoitettu laatikkoon ettei se osu suoraan kurakaivon päälle niin kuin meillä... :LOL: Mä en kyllä muutenkaan voi suositella sitä koko systeemiä..
Juu, tästä tuli heti mieleeni siskoni kommentti, kun ihmettelin, kun hänellä ei uudessa (tänä vuonna valmistunut) talossaan ole silitysraudan paikkaa kodarissa. No, hän tuumaili, että kun entisessä asunnossa niin oli, niin nyt haluaa ihan tavallisen laudan silitykseen, kun voi silittää sitten vaikka olkkarissa telkkaria katsoessaan.
 
vieras
Etkö voisi ottaa vaikka puhelimitse yhteyttä keittiöliikkeisiin, kertoisit tuon talonne mallin ja pyytäisit suunnittelun. Löytävät varmaan netistä tuon pohjan ja voivat lähettää vaikka postissa suunnitelman. Kannattaa pyytää useammasta liikkeestä suunnitelma, niistä sitten voi yhdistellä mieleisensä.
 
koppis
En jaksanut lukea kaikkea, mutta me olemme suunnitelleet itse keittiön ja kkh:een. Keittiö on ainakin siltä osin samalainen kuin aloitusteksissäsi suunnittelet. Meillä on myös kulmaliesi ja itse olen ollut tyytyväinen, takana on tyylikäs "kivihylly", meillä siis tasot kiveä. Meillä on sekä vetolaatikoita että perinteisiä kaappeja ja olen tyytyväinen, että on molempia. Minusta vetolaatikot ovat todella hyviä ja niissä voi säilyttää joko kuivatuotteita tai astioita. Lisäksi meillä on keittiössä vitriinikaappi lautasille, se kun mahtui oikein hyvin keittiöömme. Tuntuu kyllä hassulta, että kaittiösuunnitelman pitäisi jo nyt olla valmis. Luultavimmin siis teidän pitää tietää minne tulee vesipiste, minne hella jne, mutta ei varmaankaan aivan tarkkoja mittoja.. Ainakaan itse en tunne tapausta, jossa jo nyt pitäisi olla tarkat mitat kaikesta. Ei kai se ole edes mahdollista. Keittiöfirman ihminen (jos tilaatte kalusteet tällaisesta) käy aika lailla viime tinkaan vasta ottamassa tarkat mitat, koska jos joku suunniteltu mitta heittää, laitetaan tilalle hieman leveämpi tai kapeampi kaluste. Ainiin, ja tiskialtaan/hellan seinälle en todellakaan laittaisi ikkunaa vaan nimenomaan työtason pääe ikkuna ja siihen laatikostot alle.
 

Yhteistyössä