Onkos muilla oltu huolestuneita murkkuikäisen kasvunhitaudesta koulussa??

Käytiin tuolla isommassa lasaretissa keväällä ja nyt kontrollissa paikallisessa kasvun takia...käyrillä hidas nuorukainen...

Nyt on n.153cm ja rippikoululainen...jo ohi kasvaneet kaverit vähnii ja vertailee omaa kroppaansa, mutta muuten ei onneksi stressiä ota asiasta....

Seurataan taas puolenvuoden ajan ja sitten kait toimivat, jos ei vauhti kiihdy...
 
Meidän luokalla oli poika, joka oli tuon mittainen vielä 9 luokallakin. Sanoi kaikille jotka asiasta huomauttelivat, että "isäkin kasvoi vasta armeijassa" ja niin tosiaan kävi hänellekin. Oli siis koulussa aina minua lyhyempi, ja nyt on huomattavasti pidempi kuin minä, yli 170cm.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Meidän luokalla oli poika, joka oli tuon mittainen vielä 9 luokallakin. Sanoi kaikille jotka asiasta huomauttelivat, että "isäkin kasvoi vasta armeijassa" ja niin tosiaan kävi hänellekin. Oli siis koulussa aina minua lyhyempi, ja nyt on huomattavasti pidempi kuin minä, yli 170cm.
Exänkin on venähtänyt vasta 15-17v, joten en ole huolissani ja itsekin olen tämmöinen vajaa 160cm pätykkä, joten ihmettelisin, jos kakruista tulis lipputankoja äkikseltään... :D

Harmittaa vain tuo vertailu, mutta sitähän se on niin tytöillä kuin pojillakin...varsinaista hormoonimyrskyilyä!!! ;)

 

Yhteistyössä