Onkos kellään kokemusta hermoratatutkimuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
toi mun käsi ei vaan parane,ja nyt sain lähetteen hermoratatutkimuksiin..
meneekö sen ajan saamisessa yleensä pitkään ja onko se minkälainen juttu? (tiedän mitä ne tekee, mut onko se inhoittavan tuntuista?:whistle:)

Se kai riippuu mistä sitä tutkitaan. Itsellä tutkittiin ranteet, eikä ollut paha. Pieniä sähköimpulsseja vaan. Itse olin testeissä työpaikan kautta ja odotin muistaakseni reilun kuukauden yksityiselle. Olen käsittänyt, että vaivan ollessa ylempänä kädessä koe on kertakaikkisen inhottava. Tökitään jotain neuloja niskaan ja sen sellaista. Varma en asiasta ole ja se kannattaa selvittää lääkäriltä.

:ashamed:
meillä ei oo kamalasti jouduttu mihinkään sairaalajuttuihin ja nyt samaan aikaan nuorimmaisen astmaepäily ja mun käsi vaivat, ni ahdistaa;)

enemmän mua oikeastaan ahdistaa se, jos ne päättää et toi pitäis leikata..toiset sanoo et hierojalle vaan, se auttaa, mut sit toiset et siitä ei olis apua..jotenkin pelottaa sit mennä hierojallekkaan jos sit se pahentaa vaan tota, kun nyt sen kanssa pystyy vielä tekemään töitä.

Se kai riippuu mistä sitä tutkitaan. Itsellä tutkittiin ranteet, eikä ollut paha. Pieniä sähköimpulsseja vaan. Itse olin testeissä työpaikan kautta ja odotin muistaakseni reilun kuukauden yksityiselle. Olen käsittänyt, että vaivan ollessa ylempänä kädessä koe on kertakaikkisen inhottava. Tökitään jotain neuloja niskaan ja sen sellaista. Varma en asiasta ole ja se kannattaa selvittää lääkäriltä.

|O
mulla vika kyynärpäässä.Mut sama kai tuo, ei se varmaan kivaa oo kuitenkaan, ja pakkohan se vaan on kestää:D

Mikäli sulla on hermopinne kädessä, siihen ei kyllä hieronta auta. Multa on leikattu toinen käsi ja olen menossa toisen leikkauttamaan kunhan tulis aika. Hermoratatutkimus on iisi, sähköimpulsseja eri puolille kättä. kestää ehkä 15 minsaa.

Mikäli sulla on hermopinne kädessä, siihen ei kyllä hieronta auta. Multa on leikattu toinen käsi ja olen menossa toisen leikkauttamaan kunhan tulis aika. Hermoratatutkimus on iisi, sähköimpulsseja eri puolille kättä. kestää ehkä 15 minsaa.

mulla on siis golfkyynärpää, ja se tässä onkin niin veemäistä ku lääkäri sanoo et ei hieronta tms auta, mut muut (tuttuja ) sanoo et kyllä se auttais..pitänee oottaa sinne tutkimuksiin ja sit kattoo mitä tekee

Mulla mielestäni korkea kipukynnys ja omalla kohdallani tuo oli tosi kivulias.
En tahdo mitenkään pelotella mutta haluan kertoa oman kokemukseni.
Se sähkötys ei sattunut,kun ilmeisesti niitä hermo nopeuksia mitattiin,sellasta pientä napsumista ja näppäilyä tuntu,mutta se neuloilla tehtävä osuus oli ihan tuskaa.
Mulla tutkittiin käsi peukalosta kaularankaan asti ja se kaularangan alue oli se kaikista kamalin kokemus.
Olen ymmärtänyt että niillä piikeillä tutkitaan lihaksia jotenkin ja sillä sähköllä juurikin niitä hermonopeuksia.Sen enempää en kyllä ole asiaan perehtynyt että voisin sanoa olevani täysin oikeassa noiden tapojen suhteen ja mitä niillä tutkitaan.
Itse olen herkkä saamaan mustelmia ja oliki seuraavana päivänä käsi ihan mustelmilla,ja tutkimuksen aikana myös verta tuli jonkin verran,vähän mutta vaatteissa huomasin kotiin tullessa että neulan reiät oli hiukan vuotanut kun oli valkoinen paita lähtiessä päällä.
Toisaalta olen kuullut ihmisiltä joiden mielestä tutkimus ei ole ollut kovin kivulias eli varmaan riippuu ihmisestä ja alueesta mitä tutkitaan ja kuinka tarkkaan.Itselläni neulan pistoksia tehtiin reuilu kymmenen käden alueella.

[QUOTE="vieras";23187862]Mulla mielestäni korkea kipukynnys ja omalla kohdallani tuo oli tosi kivulias.
En tahdo mitenkään pelotella mutta haluan kertoa oman kokemukseni.
Se sähkötys ei sattunut,kun ilmeisesti niitä hermo nopeuksia mitattiin,sellasta pientä napsumista ja näppäilyä tuntu,mutta se neuloilla tehtävä osuus oli ihan tuskaa.
Mulla tutkittiin käsi peukalosta kaularankaan asti ja se kaularangan alue oli se kaikista kamalin kokemus.
Olen ymmärtänyt että niillä piikeillä tutkitaan lihaksia jotenkin ja sillä sähköllä juurikin niitä hermonopeuksia.Sen enempää en kyllä ole asiaan perehtynyt että voisin sanoa olevani täysin oikeassa noiden tapojen suhteen ja mitä niillä tutkitaan.
Itse olen herkkä saamaan mustelmia ja oliki seuraavana päivänä käsi ihan mustelmilla,ja tutkimuksen aikana myös verta tuli jonkin verran,vähän mutta vaatteissa huomasin kotiin tullessa että neulan reiät oli hiukan vuotanut kun oli valkoinen paita lähtiessä päällä.
Toisaalta olen kuullut ihmisiltä joiden mielestä tutkimus ei ole ollut kovin kivulias eli varmaan riippuu ihmisestä ja alueesta mitä tutkitaan ja kuinka tarkkaan.Itselläni neulan pistoksia tehtiin reuilu kymmenen käden alueella.[/QUOTE]

ja lisään viel että joillekkin tehdään se pelkkä sähköosuus joka ei siis mun mielestä ollut kivulias,hiukan epämiellyttävä tosin.Sitten on neuloilla tehtävä osuus mikä ainakin mulle tehtiin lisäksi ja se oli se inhottava osuus.Itselläni etsittiin hermojuurivaurioo joka löytyikin sieltä,välilevyvammaa ollut kaularangassa ja leikattu ja nyt kädessä siis hermovamma crps2.

Yhteistyössä