onkos jollekkin sattunut vastaavaa lasten hoitopaikassa

perjantaina kun hain tytön perhepäivähoidosta oli hän jossakin nukkuma aikana repäissyt pienen palan tapettia seinästä.
nyt vaan odotellaan mitä lysti sitten tulee maksamaan :(
onko jollekkin sattunut jotain samaa esim. lapsi piirtänyt seinään.
 
Eiköhän nillä pph:lla pidä olla jokin vakuutus, joka korvaa tommoset...ja sitä paitsi nehän lapset on sen vastuulla hoitopäivän ajan, joten minä en ainaskaan alkas maksaan mitään..
 
Muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja cadillac:
perjantaina kun hain tytön perhepäivähoidosta oli hän jossakin nukkuma aikana repäissyt pienen palan tapettia seinästä.
nyt vaan odotellaan mitä lysti sitten tulee maksamaan :(
onko jollekkin sattunut jotain samaa esim. lapsi piirtänyt seinään.
sanoko hoitaja et olette korvausvelvollisia vai miten tuo korvaus tuli mieleen? Kannattas varmaan kysyä päivähoidon ohjauksesta tuota asiaa. Vai onko kyseessä yksityinen?
 
ei tarvitse sun korvata, kunta on vakuuttanut ainakin kunnan pphoitajien tilat hoitolasten tuhoilta. yksityisistä hoitajista en osaa sanoa, mut kai niilläkin täytyy joku vakuutus olla.
 
tätä minäkin miettisin että hoidossahan sattuu kaikenlaista että vakuutukset tarttis olla. se kuka näitä hoitaa hoitoasioita ja muita oli sanonut että jokin pieni vakuutus kunnalla on. lupas ottaa selvää. sitä odotellessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muuttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja cadillac:
perjantaina kun hain tytön perhepäivähoidosta oli hän jossakin nukkuma aikana repäissyt pienen palan tapettia seinästä.
nyt vaan odotellaan mitä lysti sitten tulee maksamaan :(
onko jollekkin sattunut jotain samaa esim. lapsi piirtänyt seinään.
sanoko hoitaja et olette korvausvelvollisia vai miten tuo korvaus tuli mieleen? Kannattas varmaan kysyä päivähoidon ohjauksesta tuota asiaa. Vai onko kyseessä yksityinen?
sen olon sain hänen puheesta että ellei kunta korvaa niin tulee meidän korvattavaks. ei ole yksityinen.
 
lilli
no mutsi on pphoitaja kyllähän se talo siitä kuluu kun lapset sielä on päivästä toiseen, olleet jo 33 vuotta. mutta ei se nyt keltään oo korvauksia ruvennu pyytämään.

kyllä siinä on korvausvelvollinen ihan itse pphoitaja. kodin täytyy olla semmonen että siellä voi lapsia hoitaa eikä mikään hienosto hotelli
 
Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
no mutsi on pphoitaja kyllähän se talo siitä kuluu kun lapset sielä on päivästä toiseen, olleet jo 33 vuotta. mutta ei se nyt keltään oo korvauksia ruvennu pyytämään.

kyllä siinä on korvausvelvollinen ihan itse pphoitaja. kodin täytyy olla semmonen että siellä voi lapsia hoitaa eikä mikään hienosto hotelli
tämä huone mistä meidän tyttö repäisi sen palasen on heidän leikki/nukkumahuone eli ei muussa käytössä. tehty juuri hoitolasten käyttöön

 
Muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
no mutsi on pphoitaja kyllähän se talo siitä kuluu kun lapset sielä on päivästä toiseen, olleet jo 33 vuotta. mutta ei se nyt keltään oo korvauksia ruvennu pyytämään.

kyllä siinä on korvausvelvollinen ihan itse pphoitaja. kodin täytyy olla semmonen että siellä voi lapsia hoitaa eikä mikään hienosto hotelli
niin kyllähän ne lapset on sen pph:n vastuulla hoidon ajan
 
Meillä ei ainakaan tietääkseni ole vakuutuksia. Ainakin kun kysyin ohjaajalta, että kuka korvaa jos vaikka hoitolapsi tiputtaa meidän taulu-tv:n vahingossa lattialle, niin ohjaaja sanoi, että hoitaja maksaa itse.
 
äiti itekki
Miten lapsi pääsee tapettia repimään jos sitä vahtii? Onko hoitaja ollut paikalla vahtimassa että lapset alkavat nukkumaan? Jos on vaikka vaan muuta touhuillut ku hoitaja on ollut jossian muualla. Mun mielestä ei tarvitse teidän korvata. Meillä toisinpäin tavallaan. Oli viime talvena kotona hoitaja ja kyllä se välillä tympäsi ja kovasti ku oli hoitaja antanut lasten esim seinään/lattiaan piirtää tms vastaavaa tehä. Eikö hoitajan tulisi vahtia? Eikö ne sitä varten ole?
 
äiti itekki
Nii ja en tarkota että vieressä pitäs olla sitte koko ajan ku lapsi nukkuu mut just sen ajan vähä pitää silmällä ennen ku nukahtavat ja kuulolla kai täytyy olla kuitenki ku nukkuvat et kuulee ku heräävät. Jos tarpeeksi seurantaa ni tuskin pääsee lapset tapetteja repimään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti itekki:
Miten lapsi pääsee tapettia repimään jos sitä vahtii? Onko hoitaja ollut paikalla vahtimassa että lapset alkavat nukkumaan? Jos on vaikka vaan muuta touhuillut ku hoitaja on ollut jossian muualla. Mun mielestä ei tarvitse teidän korvata. Meillä toisinpäin tavallaan. Oli viime talvena kotona hoitaja ja kyllä se välillä tympäsi ja kovasti ku oli hoitaja antanut lasten esim seinään/lattiaan piirtää tms vastaavaa tehä. Eikö hoitajan tulisi vahtia? Eikö ne sitä varten ole?
tyttö on repinyt sen vissiin kun on mennyt nukkumaan. ei oikein saanut selvää koska kun sanoi että sinä aikana kun on ollut nukkumassa.
ei sitä hokannut kaikkea sitten siinä kysellä.
eipä hän paljoa niitä nukkuma aikana vahdi kun on ovi kiinni
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
No ette kai te sitä joudun korvaamaan jos kerran on tapetti ollut valmiiksi rikki ja lapsi vain repäissyt vähän lisää :p
tätäkään en hokannut kysyä että oliko jo valmiiksi rikki mutta luulempa että oli kun tuskin menee sitä muuten vaan repimään ellei siinä valmiiksi ol joku kohta joka repsottaa.

 
Kannattaa kysyä vielä korvaako vakuutus, siis teidän oma vakuutus.
Yleensä kunta ei moisia korvaa. Vanhemmat joutuvat yleensä maksamaan lasten vahingot. Jos vaikka lapset heittäisivät kiviä auton päälle ja siitä tulisi lasku niin se menee vanhempien maksettavaksi. Vaikka esim pk:n pihalla olisi tarpeeksi väkeä valvomassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Kannattaa kysyä vielä korvaako vakuutus, siis teidän oma vakuutus.
Yleensä kunta ei moisia korvaa. Vanhemmat joutuvat yleensä maksamaan lasten vahingot. Jos vaikka lapset heittäisivät kiviä auton päälle ja siitä tulisi lasku niin se menee vanhempien maksettavaksi. Vaikka esim pk:n pihalla olisi tarpeeksi väkeä valvomassa.
tätäkin kysytään jos ei kunta korvaa. sitäkin mietin että kuinka paljon sitten joutuisi korvaamaan jos joutuu. eli koko huoneen tapetoinitko :(
 
muuttanut
Oudolta kuulostaa et kunnalla ei olis pph:n kodille mitään vakuutusta. No siinä tapauksessa, jos minä olisin pph, niin ainakin itse ottaisin sellaisen kotivakuutuksen, että se kattaisi hoitolasten tiputtamat taulutv:t
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja cadillac:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
No ette kai te sitä joudun korvaamaan jos kerran on tapetti ollut valmiiksi rikki ja lapsi vain repäissyt vähän lisää :p
tätäkään en hokannut kysyä että oliko jo valmiiksi rikki mutta luulempa että oli kun tuskin menee sitä muuten vaan repimään ellei siinä valmiiksi ol joku kohta joka repsottaa.
pakkohan siinä oli jonkun kohdan huonosti olla kiinni/repsottaa, ei sitä tapettia muuten siitä irti käsin saa... Toivottavasti ei teille nyt ainakaan korvausta tule. Lapsethan on kuitenkin hoitajan vastuulla.
 

Yhteistyössä