Onkohan terveellistä valvoa tosi usein kaksi vuorokautta putkeen, ja nukkua sitten 12-15h?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unirytmin korjausliike
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unirytmin korjausliike

Vieras
Unirytmiä lähdin muuttamaan joskus useampi kuukausi sitten. Ja tämä nyt meni näköjään tällaiseksi että valvon vähintään kerran viikossa aina kaksi vuorokautta putkeen ja nukun sitten jotain 12-15 h putkeen. Yleensä valvon parikin kertaa viikossa tuolla tavalla. Aika vaan menee niin nopeaa että aina huomaamattaan tulee valvottua tosi pitkään ja menee rytmi vääräksi, ja sitten tuumaan että onkin parempi tai pakko valvoa korjausliikkeenä iltaan asti. Oon tosi hyvä valvomaan, kahden vuorokauden putkeen valvominen ei tunnu enää nykyään oikein missään, vaikka ennen siitä tuli aika kaamea olo.

No säännöllisesti toteutettuna saat samat lisääntyneet syöpä- ja muut terveysriskit kuin vuorotyöläiset. Melatoniinia muodostuu riittävästi vaan klo 22-02 välillä nukkuessa ja se on se mikä vaikuttaa elimistöön.

Ohoh, en oo ala-asteen jälkeen ikinä mennyt nukkumaan ennen klo 01:tä (paitsi nyt syksyllä välillä kun oon valvonut eka 2 vuorokautta putkeen). Miten mä oon aiemmin selvinnyt ilman tuota melatoniinia...

Terveyspuolesta en osaa sanoa, mutta miten tuollainen elämä onnistuu? Käytkö töissä? Onko sinulla lapsia? Mitä teet sitten yöllä, jos et edes huomaa, että voisi nukkuakin?

No et selviäkään. Kyllä sitä sinulla on, mutta väärä unirytmia aiheuttaa mahdollisten terveysriskien toteutumisen vasta keski-iässä, jos huonosti käy. Kyse siis ihan tutkitusta asiasta. Googleta vuorotyö ja rintasyöpä ym.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29356470:
Terveyspuolesta en osaa sanoa, mutta miten tuollainen elämä onnistuu? Käytkö töissä? Onko sinulla lapsia? Mitä teet sitten yöllä, jos et edes huomaa, että voisi nukkuakin?

Ei ole lapsia. Käyn töissä, mutta työtunteja on aika vähän viikossa. Aika menee niin nopeasti että eipä siinä oikeastaan tarvi tehdä juuri mitään öisin, kun huomaa että onkin jo aamu. Kaikkea tavallista teen mitä tekisin päivälläkin kotona, mutta aika kuluu aina kiitämällä.

Yhteistyössä