Onkohan tämä ruoka-aineallergiaa vai mitä..?? Ihottumaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ääää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ääää

Vieras
Luulin, että mustikka olisi aiheuttanut vauvan jalassa (vain toisessa) , polvitaipeessa ihottumaa (tai ei näytä perinteiseltä ihottumaltakaan, vähän kuin raapimajäjiltä... ja punoitusta ja pientä näppyä) , koska kahden mustikkakokeilun jälkeen tuo ilmeni. Sitten alkoi "kuivua" pois, ruveksi. Nyt on taas tullut ja en tiedä mikähän sen aiheutti. Persikka-banaani-piltin jälkeen tuli, mutta tätä on syöty ennenkin ilman oireita. Mies arveli, ettei johdu mistään ruuasta, vaan ihan jostain muusta.. Mutta mistä!?

Meillä ainakin tulee kylmällä ilmalla "karheutta" ihoon tuolla nuoremmalla pojalla. Ikää nyt 9 kk. Vanhemmalla pojalla ei oo ollu mitään iho-oireita.
Itsekkin kyllä epäilen jotain allergiaa, kun söi mansikkasoppaa niin posket ja otsa oli ihottumaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Meillä ainakin tulee kylmällä ilmalla "karheutta" ihoon tuolla nuoremmalla pojalla. Ikää nyt 9 kk. Vanhemmalla pojalla ei oo ollu mitään iho-oireita.
Itsekkin kyllä epäilen jotain allergiaa, kun söi mansikkasoppaa niin posket ja otsa oli ihottumaa.

Minä jotenkin olin ajatellut, että jos ruoka-allergia on niin ois ihottumaa koko kehossa, tai edes vähän enemmän kuin tuolla jalassa... ja tosiaan vain TOISESSA jalasassa. Mutta en tiiä sitten... pitäsköhän soittaa neuvolaann...

Tuskin ihottumaa kun noin pienellä alueella. Meillä pojalla ollut pienestä pitäen välillä pieniä kuivia laikkuja jaloissa ja käsivarsissa, näyttää myös vähän ihottumalta. Rasvaamalla paranee ja olen näyttänyt lääkärillekin, ei ole ihottumaa. Kai vain iho herkkä ja näin talvella kuivuu. Ja ehkä pyykinpesuaineet ja huuhteluaineetkin voi herkistää osaltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ak-67:
Tuskin ihottumaa kun noin pienellä alueella. Meillä pojalla ollut pienestä pitäen välillä pieniä kuivia laikkuja jaloissa ja käsivarsissa, näyttää myös vähän ihottumalta. Rasvaamalla paranee ja olen näyttänyt lääkärillekin, ei ole ihottumaa. Kai vain iho herkkä ja näin talvella kuivuu. Ja ehkä pyykinpesuaineet ja huuhteluaineetkin voi herkistää osaltaan.

Juu, rasvattu on mekin ja se auttaa. Johtuisikohan sitten talvesta tai pyykinpesuaineesta tms...?? 8kk neuvola huhtikuun alussa, odottaisko sinne asti tämän asian kanssa vai soittaisko jo aiemmin,,,,

Yhteistyössä