Onkohan tää kuolemaksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edna Birch
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Edna Birch

Aktiivinen jäsen
09.05.2005
9 760
0
36
..ja jokohan sitä soittelis teekooseen.
Reilun kaks viikkoa nyt jomottanu alaselkää koko ajan. Mies ollu huomaavinaan et käyn vessassa tavallistakin tiheämmin.
Ja nyt sitten oli vissiin verta pissassa.

Pissatulehdus ei vissiin katoa ilman lääkekuuriako,kö?

On varmaankin mennyt munuaisiin. Mulla ollut muutaman kerran munuaistulehdus ja kahdella kertaa mennyt sinne saakka ihan ilman mitään virtsatieoireita (kirvelyä tms). Munuaitulehduksessa särky on aika lailla keskellä selkää, ei ihan alhaalla. Koputellessa selkää niiltä kohdin, tuntuu kipua.

Mene päivystykseen heti, älä odota huomiseen. Mulla oli viikon verran sitä selkäsärkyä ja kun sen jälkeen menin terveyskeskukseen, vietiin ambulanssilla sairaalaan ja suoraan antibioottitiputukseen. 1,5 viikkoa meni sairaalassa. Jouduin myös käymään munuaisseurannassa (magneettikuvissa) vuoden sen jälkeen, koska lääkäri oli aivan varma että tuollaisesta jää munuaisiin pysyviä vaurioita.

Ei ollukkaa verta ku äsken kävin taas.. (väliaikatietoja..)
Kyllä mä vasta aamulla soitan, turha täällä on päivystykseen lähteä; passittaisivat kuitenkin kotiin aamua ja ajanvarausta odottamaan. Alko vaan pelottaa ihan saatanasti ku luki noita juttuja :kieh:

en mä naurua tarkottanu tolla :kieh: hymiöllä. :ashamed:
mulla on pieniä traumoja lääkärikuntaa kohtaan niin sitä tulee sit omalla kohdalla venytettyä hoitoon hakeutumista. vaikka ihan saatanan kipeähän tässä alkaa jo olla.
ans olla ku laps vähän kröhäsee niin jo oon tuulettamassa näytille, vaikka taksilla :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
en mä naurua tarkottanu tolla :kieh: hymiöllä. :ashamed:
mulla on pieniä traumoja lääkärikuntaa kohtaan niin sitä tulee sit omalla kohdalla venytettyä hoitoon hakeutumista. vaikka ihan saatanan kipeähän tässä alkaa jo olla.
ans olla ku laps vähän kröhäsee niin jo oon tuulettamassa näytille, vaikka taksilla :headwall:

En tarkoittanut hymiöitäsi vaan kunhan totesin ettei ole naurun asia jos on munuaisiin mennyt,ja sori ei ollut tarkoitus mitenkään pahoittaa mieltä tms.

paranemisia :hug:

Mee hei päivystykseen jo nyt. Ottavat crp:n ja siitä jo näkee hieman suuntaa et missä mennään. Pieni vaiva jolla voit helpottaa omaa oloasi ja hillitä mahdollisen taudin etenemistä hyvinki paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mee hei päivystykseen jo nyt. Ottavat crp:n ja siitä jo näkee hieman suuntaa et missä mennään. Pieni vaiva jolla voit helpottaa omaa oloasi ja hillitä mahdollisen taudin etenemistä hyvinki paljon.

mää joutusin pyöräilee lamputtomalla pyörällä yhteensä n.6km sairaalalle ja takas, ja siellä menis varmasti vähintään aamuyön puolelle jos nyt meen ku se on useamman kunnan yhteispäivystys.
että kyllä mie yhen yön sittenki vielä hinutan ja meen aamulla sit toho lähitk:seen.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:

mää joutusin pyöräilee lamputtomalla pyörällä yhteensä n.6km sairaalalle ja takas, ja siellä menis varmasti vähintään aamuyön puolelle jos nyt meen ku se on useamman kunnan yhteispäivystys.
että kyllä mie yhen yön sittenki vielä hinutan ja meen aamulla sit toho lähitk:seen.

Aijaa, mee taksilla. Tulehduksesta voi kehittyä vaikka mitä akuuttia munuaisen vajaa toimintaa tai muuta pientä kivaa.

Onko sul kuumetta?

postaanpa tähän eiliseen ketjuuni sen verran että; tänää kävin viemässä kusnäytteen labraan, ja tulokset tulee viimeistään maanantaina :whistle:
että ei tässä ihan kuolemassa vissiin olla

postaanpa tähän eiliseen ketjuuni sen verran että; tänää kävin viemässä kusnäytteen labraan, ja tulokset tulee viimeistään maanantaina :whistle:

Yleensä tehdään sellainen pikatesti, jonka tulokset saa lähes heti. Lisäksi vielä viljelyanalyysi, jonka tulokset kestää pidempään (tosin tuo maanantai kuullostaa hieman pitkältä ajalta).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Yleensä tehdään sellainen pikatesti, jonka tulokset saa lähes heti. Lisäksi vielä viljelyanalyysi, jonka tulokset kestää pidempään (tosin tuo maanantai kuullostaa hieman pitkältä ajalta).

se labran täti sanoi että "voi olla että huomenna voit jo kuulla tuloksia, mutta voi olla että menee maanantaihinkin. kysele loppuviikosta".
tällä paikkakunnalla ei yleensäkään kivun määrällä ja hoidon tarpeella ole mitään tekemistä keskenään :whistle:

maanantaina vasta?:O
Itse sain lääkekuurin jo ennenku ne tulokset oli tulleet,siis viljely.
Se pikajuttu tuli samana iltana ku kävin lääkäris(muistaakseni)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

se labran täti sanoi että "voi olla että huomenna voit jo kuulla tuloksia, mutta voi olla että menee maanantaihinkin. kysele loppuviikosta".
tällä paikkakunnalla ei yleensäkään kivun määrällä ja hoidon tarpeella ole mitään tekemistä keskenään :whistle:

Itselläni oli aikoinaan selkäsäryn perusteella munuaisaltaan tulehduksen epäily ja labratesti katsottiin heti. Näitkö lääkäriä missään vaiheessa? Munuaistulehdus saattaa vaatia antibioottia tippana sairaalahoidossa.

En nähny lääkäriä, saati puhunu sellaisen kanssa. Puhelimessa vaan valitin hoitajalle aamulla ja hän ohjas labraan, sanoi toki että "kyllähän oireet virtsatietulehdukseen viittaavat, selviää testistä sitten".
Ne on aika kovaa valuuttaa näillä main, lääkärit, ei niiden pakeille noin vaan pääse ellei oo vähintään pää kainalossa. |O

Yhteistyössä