Onkohan siskoni 16v poika jotenkin vajaa tai lapsellinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täti vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Täti vain

Vieras
Hän on innokas lukemaan ja olen luullut, että hän lukee nykyään jo ihan aikuisten kirjoja, mutta tänään sain tietää, että hän lukeekin parhaillaan jotain Tom Sawyerin seikkailut-nimistä lastenkirjaa, joka on kirjoitettu sitä paitsi joskus 1800-luvulla niin että mikä sellaisessa kirjassa tuon ikäistä poikaa kiinnostaa?

Tom Sawyerin seikkailut ei todellakaan ole mikään lasten kirja, vaan ennemminkin nimenomaan nuorten kirja. Itse ole näytellyt ko. näytelmää ihan aikuisiässä ja en todella olisi antanut alle 10 v lasten koskea ko. opukseen, koska siinä on turhan aikuismaisia juttuja niin nuorille. Huckleberry Finnin seikkailut on samaa sarjaa. Nykyajan kirjallisuudesta varmaankin Potterit ja joku toinen jonka nimeä en nyt saa mieleeni on varmaankin tasoltaan lapsellisempaa kirjallisuutta, kuin Twainin paikoin turhankin realistiset kuvaukset.

Ai kauhea, olenko oikein nimennyt jonkun kirjan, vaiko vaan paljastanut, että luen niitäkin, joita lainaan lapsilleni, joskin esikoinen lukee kaiken, joita lainaan itselleni.
Joo, ehkä. Virpi Hämeen-Anttilan nuortenkirjoista oli puhe. : / Minusta hänen ansionsa kirjailijana löytyvät jostakin toisesta kirjallisuuslajista. Täytyy kysysä mielipidettä tuolta kuopukselta, kun hän vähän kasvaa. Jos olenkin vain liian vanha?

Joo, ehkä. Virpi Hämeen-Anttilan nuortenkirjoista oli puhe. : / Minusta hänen ansionsa kirjailijana löytyvät jostakin toisesta kirjallisuuslajista. Täytyy kysysä mielipidettä tuolta kuopukselta, kun hän vähän kasvaa. Jos olenkin vain liian vanha?

taisin jonkun lukea, mutta kyllä minäkin vahvempana alueena pitäisin sitten vähän toiselle ikäryhmille suunnattua kirjallisuutta. Joskin nyt lukemani oli joku ihan muu, moniosaista sarjaa sekin. En tavoittele nuoruutta, olen luultavimmin vaan taantunut:D

taisin jonkun lukea, mutta kyllä minäkin vahvempana alueena pitäisin sitten vähän toiselle ikäryhmille suunnattua kirjallisuutta. Joskin nyt lukemani oli joku ihan muu, moniosaista sarjaa sekin. En tavoittele nuoruutta, olen luultavimmin vaan taantunut:D
Ajattele, tulee päivä, jolloin voit/koet tarvetta taantua keski-ikäiseksi...? :O :confused: