onkohan noilla jehovilla joku kuudes aisti vai mikä

[QUOTE="vieras";22153048]Setäni vaimo oli kyllä kerran veemäinen. Setä nukkui krapulaansa pois ja Jehovat tulivat ovelle. Vaimoke sitten sanoi niille, että tervetuloa... täällä on kyllä tuolla makkarissa yks käännytettävä.

Eivät olleet puheväleissä pariin päivään sen jälkeen. :D[/QUOTE]

:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22153724:
Totta että jehovan todistajat kulkevat ovelta ovelle käännyttämässä. Se on kieltämättä ärsyttävää. Mutta enemmistö heistä ei tunge sitä uskontoaan arkipäivän keskusteluihin.
Mutta lähes poikkeuksetta ne hellarit joihin olen törmännyt ovat olleet heti lokeroimassa muiden syntisyyttä. Tälläkin palstalla sitä on tapahtunut nimeltämainitsemattomien henkilöiden toimesta.
Jehovan todistajat eivät käännytä eivätkä tuputa
 
"illuusia"
No mun mies on tainnut saada uuden ystävän, täällä on nyt rampannut parin viikon välein jehis oven takana ja kun tuo pösilö menee ja avaa oven, jutustelee hetken ja ottaa vastaan niitä lehtisiä.
Mä kyllä oon varoittanut että tulee kerta jolloin huomaa keittävänsä ko. tyypille kahvia ja siinä sitä ollaan, mutta mies ei näytä tajuavan että häntä todellakin koitetaan käännyttää..
 
[QUOTE="illuusia";22162632]No mun mies on tainnut saada uuden ystävän, täällä on nyt rampannut parin viikon välein jehis oven takana ja kun tuo pösilö menee ja avaa oven, jutustelee hetken ja ottaa vastaan niitä lehtisiä.
Mä kyllä oon varoittanut että tulee kerta jolloin huomaa keittävänsä ko. tyypille kahvia ja siinä sitä ollaan, mutta mies ei näytä tajuavan että häntä todellakin koitetaan käännyttää..[/QUOTE]

Jehovan todistajat eivät käännytä
 
Kuudes aisti tai ei, mutta meille on aiheuttanut suurta ihmetystä, miten ne osaa aina lähettää oikeankielistä porukkaa paikalle. Onkiiko ne jostain osoitetietoja tai jotain? Meillä ovessa lukee kaksi täysin suomalaista sukunimeä (minun oma+esikoisen ja miehen+kuopuksen), mutta ollaan koko perhe venäjänkielisiä. Eivät koskaan erehtyneet laittamaan ovemme taakse suomenkielisiä todistajia, vaikka ollaan pariin kertaan yhdessä muuttaneet paikasta toiseen, aina ne meidät jotenkin löytää ja aina lähettävät venäjänkielistä porukkaa paikalle. Sama myös silloin, kun ei asuttu miehen kanssa yhdessä ja oli vain se oma sukunumi ovessa, sekä myös silloin, kun asuin vanhempien kanssa yhdessä ja ovessa luki se yksi savolainen sukunimi, vaikka osoite on muuttunut jo niistä ajoista moneen otteeseen ja joka osoitteessa ovat käyneet.
 
"vieras"
Itse tunsin Jehova perheen. Heidän molemmat lapset joutuivat paeta pois kaupungista, koska eivät enää jaksaneet lahkoa. Toinen asuu nyt Lapissa ja toinen keski-Suomessa.
 
[QUOTE="vieras";22165482]No mitä oven takana lappusien ja jumalan sanan toitottaminen sitten on?[/QUOTE]

KRISTITTYJÄ on käsketty ’tekemään opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä’, mutta tämä ei merkitse, että heidän tulee käyttää painostusta tai käännyttää toisia väkipakolla. Jeesuksen tehtävänä oli ’kertoa hyvää uutista sävyisille, sitoa niitä, joiden sydän oli särkynyt, ja lohduttaa kaikkia surevia’. (Matteus 28:19; Jesaja 61:1, 2; Luukas 4:18, 19.) Jehovan todistajat pyrkivät tekemään näin julistamalla Raamatun hyvää uutista.
 
Ei millään pahalla, mutta ootko koskaan kuullut semmoisesta jutusta kuin väitteensä perustelu?
Ovatko Jehovan todistajat lahko tai kultti?
Jotkut määrittelevät lahkon merkitsevän ryhmää, joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Toiset soveltavat tämän termin ryhmään, joka seuraa jotakuta ihmisjohtajaa tai opettajaa. Sanaa käytetään yleensä halventavassa mielessä. Jehovan todistajat eivät ole minkään kirkon sivuhaara, vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja heillä on monenlaisia uskonnollisia taustoja. He eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan.
Kultti on uskonto, jota ei pidetä puhdasoppisena tai joka korostaa määrätyn rituaalin mukaista hartauden harjoitusta. Monet kultit seuraavat elävää ihmisjohtajaa, ja usein niiden kannattajat elävät ryhmissä muusta yhteiskunnasta erillään. Puhdasoppisuuden mittapuun pitäisi kuitenkin olla Jumalan sana, ja Jehovan todistajat pitävät ehdottomasti kiinni Raamatusta. Heidän palvontansa on elämäntapa, ei rituaalista hartaudenharjoitusta. He eivät myöskään seuraa ihmistä eivätkä eristäydy muusta yhteiskunnasta. He elävät ja työskentelevät muiden ihmisten keskellä.
 
Meillä käy kanssa aika usein jehovia. Ollaan oltu ystävällisiä niin nyt ne on ravannut pari vuotta parin viikon välein. Ei tiedä miten niille sais sanottua että EI KIITOS...tai nyt eilenkin sanoin että en TODELLAKAAN aijo erota kirkosta niin ei mennyt jakeluun. Sama mitä meillä ohjelmassa sillon kun tulevat vaan ja alkavat selostaa....parasta vielä että olen välillä töissä kun käyvät niin mies on kotona niin puhuvat sille niitä ja eilen kun olin kotona niin tulivat kuulemma kun minä olen kotona,etten jää miestäni jälkeen opetuksessa:headwall: Kysyivät vaan että onko mieheni opettanut minulle niitä asioita mitä he viimeksi sille puhuivat. Arvatkaa oliko? Mä olen suvaitsevainen mutta nyt mullakin alkaa menemään niihin hermot.
 
Miksi Jehovan todistajat saarnaavat talosta taloon?
Jeesus ennusti, että meidän päivinämme tehtäisiin tätä työtä: ”Tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa todistukseksi kaikille kansakunnille, ja sitten tulee loppu.” Hän antoi seuraajilleen myös seuraavan ohjeen: ”Menkää –*– ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä.” (Matt. 24:14; 28:19.)
Kun Jeesus lähetti varhaiset opetuslapsensa, hän käski heitä menemään ihmisten koteihin (Matt. 10:7, 11–13). Apostoli Paavali sanoi palveluksestaan: ”En pidättynyt kertomasta teille mitään siitä, mikä oli hyödyllistä, enkä opettamasta teitä julkisesti ja talosta taloon.” (Apt. 20:20, 21; ks. myös Apt. 5:42.)
Todistajien julistamassa sanomassa on kysymys ihmisten elämästä; he haluavat, että kaikki saavat varmasti kuulla siitä (Sef. 2:2, 3). Heidän käyntinsä vaikuttimena on rakkaus – ennen kaikkea Jumalaa kohtaan ja myös lähimmäistä kohtaan.
 
jaahas, nyt paljastui jehovahihhulijankuttajan nikki. :D

se että JT-kirjallisuudessa sanotaan ettei se ole lahko ei tarkoita mitään. harva lahko myöntää lahko olevansa... :whistle:
Todistajien uskonkäsitykset, jotka perustuvat täysin Jumalan sanaan, Raamattuun, estävät heitä lankeamasta siihen ansaan, että heidän järjestönsä muuttuisi lahkoksi tai kultiksi. He osoittavat huomaavaisesti kiinnostusta kaikkiin ihmisiin siitä riippumatta, mihin uskontoon nämä kuuluvat. He eivät suinkaan yritä pakottaa noita ihmisiä muuttamaan näkemyksiään. He pyrkivät jäljittelemään Johtajaansa, Jeesusta Kristusta, esittämällä raamatullisia todisteita paratiisista, jossa ei ole ongelmia ja joka pian perustetaan maan päälle (Matteus 28:19, 20; 1.*Pietarin kirje 2:21).
 
Todistajien uskonkäsitykset, jotka perustuvat täysin Jumalan sanaan, Raamattuun, estävät heitä lankeamasta siihen ansaan, että heidän järjestönsä muuttuisi lahkoksi tai kultiksi. He osoittavat huomaavaisesti kiinnostusta kaikkiin ihmisiin siitä riippumatta, mihin uskontoon nämä kuuluvat. He eivät suinkaan yritä pakottaa noita ihmisiä muuttamaan näkemyksiään. He pyrkivät jäljittelemään Johtajaansa, Jeesusta Kristusta, esittämällä raamatullisia todisteita paratiisista, jossa ei ole ongelmia ja joka pian perustetaan maan päälle (Matteus 28:19, 20; 1.*Pietarin kirje 2:21).
etkö sä osaa edes yrittää kirjoittaa omin sanoin? ainiin, eihän teillä saa olla omia ajatuksiakaan. mietis vähän kuinka typerää se touhu on. sä painat joka sunnuntai sinne vastailemaan vartiotorniseuran lehdestä kysymyksiin, mitkä voi suoraan lukea siitä lehdestä. samaa paskaa toistetaan uudestaan ja uudestaan. erittäin tehokasta aivopesua.
raamattu avataan joskus, ja luetaan se yksi jae. raamatuntutkimista? öö, ei.
 
etkö sä osaa edes yrittää kirjoittaa omin sanoin? ainiin, eihän teillä saa olla omia ajatuksiakaan. mietis vähän kuinka typerää se touhu on. sä painat joka sunnuntai sinne vastailemaan vartiotorniseuran lehdestä kysymyksiin, mitkä voi suoraan lukea siitä lehdestä. samaa paskaa toistetaan uudestaan ja uudestaan. erittäin tehokasta aivopesua.
raamattu avataan joskus, ja luetaan se yksi jae. raamatuntutkimista? öö, ei.
Kyllä Jehovan todistajat lukevat Raamattua, ja Jehovan todistajien sanoma perustuu Raamattuun.
Kyllä joka päivä avataan Raamattu.
 
"trolli"
Kyllä Jehovan todistajat lukevat Raamattua, ja Jehovan todistajien sanoma perustuu Raamattuun.
Kyllä joka päivä avataan Raamattu.
älä valehtele. kokouksissa raamatusta luetaan jae sieltä ja täältä. tutkittava kirja on kyllä joku ihan muu.. sitäpaitsi, eihän se edes ole raamattu, vaan väännös. väännös jonka on kääntänyt ihmiset, ketkä eivät ole ikinä edes opiskelleet kieliä tai teologiaa.
 

Yhteistyössä