onkohan noilla jehovilla joku kuudes aisti vai mikä

eilen just ystävien kanssa puhuttiin jehovista. sanoin, ettei ole meillä käyneet vuosiin. ja hyvä niin. niin eikös äsken olleet seisomassa oven takana kutsumassa valtakunnan saliin. koiran tollukkaki oli hiljaa eikä edes haukkunut vaikka tavallisesti haukkuu kaiken mikä liikkuu. löin oven sitten kiinni heidän nokan allaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22152863:
eilen just ystävien kanssa puhuttiin jehovista. sanoin, ettei ole meillä käyneet vuosiin. ja hyvä niin. niin eikös äsken olleet seisomassa oven takana kutsumassa valtakunnan saliin. koiran tollukkaki oli hiljaa eikä edes haukkunut vaikka tavallisesti haukkuu kaiken mikä liikkuu. löin oven sitten kiinni heidän nokan allaan
Ja nyt olet ylpeä kun olit niin rohkea että ihan oven löit nokan alta kiinni. Hienoa.:flower: Ystävällinenhän ei voi olla ja sanoa vain ettei kiinnosta? Se voi vaikka toimia.
 
"pieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Perämiehen painajainen;22152923:
Ja nyt olet ylpeä kun olit niin rohkea että ihan oven löit nokan alta kiinni. Hienoa.:flower: Ystävällinenhän ei voi olla ja sanoa vain ettei kiinnosta? Se voi vaikka toimia.
Jehovat ansaitsee vain potkun perseeseen.
 
Heh, me katsottiin Ihmisten puolue-ohjelmaa jonka lopussa repesin ihan täysin kun puolueohjelmassa vaadittaisiin ovikelloa soittavia Jehovia tuomaan samalla pizzaa :D

Mun oveni takana ei ole käynyt yhtään Jehovaa sen jälkeen kun muutin pois kotoa, mutta tuon ohjelman jälkeen seuraavana päivänä siellä seisoi kaksi tyttöä. Olin kyllä ystävällinen mutten jäänyt kuuntelemaan mitä heillä olisi ollut sanottavaa.
 
"vieras"
Minä muutin pari vuotta sitten naapurikuntaan. Entisessä kodissa Jehovat kävivät useinkin, koska kilttinä ihmisenä juttelin heidän kanssaan ja kerran pyysin kahvillekin.

Nyt ne pirulaiset ovat onkineet tietoonsa nykyisen osoitteeni. Kun en avannut ovea, niin pudottivat lapun postiluukusta, jotta milloin voi tulla käymään ja puhelinnumero mukana.

Totta vai tarua; he laittavat kynällä merkin oven yläpuolelle, että missä ovat käyneet.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Perämiehen painajainen;22152923:
Ja nyt olet ylpeä kun olit niin rohkea että ihan oven löit nokan alta kiinni. Hienoa.:flower: Ystävällinenhän ei voi olla ja sanoa vain ettei kiinnosta? Se voi vaikka toimia.
Kyl mä ainakin lyön oven kiinni ja sanon ettei tänne tarvi tulla selittamään juttujaan ja tiputtelemaan lappusiaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perämiehen painajainen;22152923:
Ja nyt olet ylpeä kun olit niin rohkea että ihan oven löit nokan alta kiinni. Hienoa.:flower: Ystävällinenhän ei voi olla ja sanoa vain ettei kiinnosta? Se voi vaikka toimia.
olin aikanani ystävällinen ja arvaa mitä tapahtui. näitä jehovia alkoi olla joka viikko oven takana. ja sit kuulinkin, että heillä on sellaiset listat, josta näkee miten heitä missäkin kohdellaan. ja ystävällisyys riittää ilmeisesti siihen, että tulevat ja tulevat siinä toivossa, että sais käännytettyä
 
...
[QUOTE="vieras";22153009]Kyl mä ainakin lyön oven kiinni ja sanon ettei tänne tarvi tulla selittamään juttujaan ja tiputtelemaan lappusiaan...[/QUOTE]

ei ne usko jos nätisti sanoo
 
"vieras"
Setäni vaimo oli kyllä kerran veemäinen. Setä nukkui krapulaansa pois ja Jehovat tulivat ovelle. Vaimoke sitten sanoi niille, että tervetuloa... täällä on kyllä tuolla makkarissa yks käännytettävä.

Eivät olleet puheväleissä pariin päivään sen jälkeen. :D
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";22152995]Minä muutin pari vuotta sitten naapurikuntaan. Entisessä kodissa Jehovat kävivät useinkin, koska kilttinä ihmisenä juttelin heidän kanssaan ja kerran pyysin kahvillekin.

Nyt ne pirulaiset ovat onkineet tietoonsa nykyisen osoitteeni. Kun en avannut ovea, niin pudottivat lapun postiluukusta, jotta milloin voi tulla käymään ja puhelinnumero mukana.

Totta vai tarua; he laittavat kynällä merkin oven yläpuolelle, että missä ovat käyneet.[/QUOTE]

Ei, he merkkaavat vihkoon missä ovat käyneet. Ja jokaisella Jehovalla on oma alue mitä he käyvät.
 
"vieras"
Mä olen sanonut ihan nätisti, että ei kiitos, ei kiinnosta. Aina ovat uskoneet. Sanovat yleensä vaan, että hyvää päivänjatkoa sitten sinulle ja mä toivotan samoin heille. Ei ole ollut heistä minkäänlaista riesaa.
Heitä käykin hyvin harvoin. Viimeksi kävi joskus kesällä. Sitä ennen oli monta vuotta, ettei käynyt yksikään.
Ehkä täällä on sitten harvinaisen hyvin käyttäytyviä jehovantodistajia?
 
[QUOTE="vieras";22153671]Hirveimpiä ovat kuitenkin hellarit. Kuten esim. se veemäinen eukko täällä... Huumekoira?[/QUOTE]

mitä on hellarit. jo ovat helluntalaisia. niin mitä haittaa heistä sitten on. eihän he kulje ovelta ovelle. ainakaan täällä. joskus olen kyllä jonkun kuullut väittävän, että kiertävät
 
..
Itse olen ihan ev.lut. seurakuntaan kuuluva, enkä minä käy kenenkään oven takana inttämässä omaa oppiani. Joten jos k.o. uskonlahkon edustaja ei ymmärrä kiitos ei ja hei lauseen sisältöä niin koen oikeudekseni sulkea oven sen enempää perustelematta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22153693:
mitä on hellarit. jo ovat helluntalaisia. niin mitä haittaa heistä sitten on. eihän he kulje ovelta ovelle. ainakaan täällä. joskus olen kyllä jonkun kuullut väittävän, että kiertävät
Kyllä ne pirut kiertää ovelta ovelle. Ja tietävät kaikesta kaiken ainakin omasta mielestään. Onkohan yhtään ketjua, jossa huumis ei olis ollut pätemässä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22153693:
mitä on hellarit. jo ovat helluntalaisia. niin mitä haittaa heistä sitten on. eihän he kulje ovelta ovelle. ainakaan täällä. joskus olen kyllä jonkun kuullut väittävän, että kiertävät
Totta että jehovan todistajat kulkevat ovelta ovelle käännyttämässä. Se on kieltämättä ärsyttävää. Mutta enemmistö heistä ei tunge sitä uskontoaan arkipäivän keskusteluihin.
Mutta lähes poikkeuksetta ne hellarit joihin olen törmännyt ovat olleet heti lokeroimassa muiden syntisyyttä. Tälläkin palstalla sitä on tapahtunut nimeltämainitsemattomien henkilöiden toimesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22153724:
Totta että jehovan todistajat kulkevat ovelta ovelle käännyttämässä. Se on kieltämättä ärsyttävää. Mutta enemmistö heistä ei tunge sitä uskontoaan arkipäivän keskusteluihin.
Mutta lähes poikkeuksetta ne hellarit joihin olen törmännyt ovat olleet heti lokeroimassa muiden syntisyyttä. Tälläkin palstalla sitä on tapahtunut nimeltämainitsemattomien henkilöiden toimesta.
mun ottosisko ja sen oikee sisko ovat helluntalaisia. ja on he uskostaan puhuneet, mutta eivät koskaan tuputtaneet. ja kerran oli lapsia hoitamassa helluntalainen nainen, eikä hänkään mulle uskoaan tuputtanut. mainitsi vaan työsopimusta kirjoittaessaan, että on sellainen
 
..
[QUOTE="vieras";22153719]Miksi edes avata ovea lahkolaisille tai lupatarkastajalle?[/QUOTE]

En avaakaan arkisin virka-aikaan enkä viikonloppuaamuisin. Mutta muina aikoina meillä voi käydä ihan toivottuakin väkeä, joten koen oikeudekseni myös avata oven ja kutsua toivotut vieraat sisään ja lähettää kutsumattomat vieraat pois.
 

Yhteistyössä