Onkohan mulla mitkä mahikset saada tämä työ?

• Viestiketjun aloittaja laurra
  • Ensimmäinen viesti
laurra
Hain siis töihin kaupan kassalle, isoon ketjuun kuuluva perus ruokakauppa. Olen tällä hetkellä töissä samalla ketjulla, mutta ravintolassa tarjoilijana. Koulutus on siis tuohon ravintola-alaan, ei mitään koulutusta kaupalliselta alalta. Opiskeluaikana olin töissä toisen ketjun ruokakaupassa iltaisin ja viikonloppuisin, joten kokemusta on ja osaan käyttää veikkauskonetta ja toto-konetta. Haluaisin tuon paikan todella, on ihan kodin vieressä ja olisi paremmat tunnit kuin nykyisessä työsopparissa. Mitkähän mahikset vois olla näillä tiedoilla? Hankala kun tiedä yhtään millaisia muut hakijat on ja miten kova taso! Mulla plussana ainakin tuo että työnantaja pysyisi samana niin olisi vain sisäinen siirto, mutta miinuksena ettei ole koulutusta (esim. merkonomi).

edellinenontörppö
laita reippaasti vain haku menemään, kaupassa tarvitaan enemmän reipasta palveluasennetta kuin välttämättä koulutusta :) pomot sitten kyselee kyllä samassa ketjussa toisiltaan, että millainen tyyppi on kyseessä...

"vieras."
Ei kai kaupan kassoilla yleensäkään mitään koulutusta ole, ei siinä todellakaan kaupallista koulutusta tarvita. Vaikka ei taida merkonomeilla nykyään juuri mitään virkaa olla, joten heitä varmaan kaupan kassaksikin hakee. Ja toki muitakin nuoria työttömiä, joilla ei ole vielä mitään työkokemusta.

Ainakin olet motivoitunut ja kuulostat muutenkin parhaimmistolta kaupan kassaksi haluavien joukossa.

laurra
Kiitos vastauksista :) Olen siis jo hakenut tuota paikkaa, mutta hakuaikakin loppuu vasta viikon päästä joten joutuu jännittämään. Jos haastatteluun pääsen niin uskon että olisin tosi vahvoilla, mutta pitää vaan toivoa että kutsu haastatteluun tulisi :D

[QUOTE="vieras.";29519452]Ei kai kaupan kassoilla yleensäkään mitään koulutusta ole, ei siinä todellakaan kaupallista koulutusta tarvita. Vaikka ei taida merkonomeilla nykyään juuri mitään virkaa olla, joten heitä varmaan kaupan kassaksikin hakee. Ja toki muitakin nuoria työttömiä, joilla ei ole vielä mitään työkokemusta.

Ainakin olet motivoitunut ja kuulostat muutenkin parhaimmistolta kaupan kassaksi haluavien joukossa.[/QUOTE]

:D meinaatko, että kaikki kaupan kassat on suoraan yläasteelta siirtynyt kaupan kassaksi? Kyllä mulla oli kaupan alan koulutus, kun kauppaan menin töihin ja usein kassat tekee muitakin kaupan hommia, kuin istuu kassalla..

"Kaino"
Ainakin meilläpäin kaupan kassoina on paljon nuoria opiskelijoita, joilla ei ole mitään alankoulutusta (halpatyövoimaa). Ovat kuitenkin miellyttävämpiä kuin vakityössä olevat "lylleröt". Tsemppiä sulle!

"vieras."
:D meinaatko, että kaikki kaupan kassat on suoraan yläasteelta siirtynyt kaupan kassaksi? Kyllä mulla oli kaupan alan koulutus, kun kauppaan menin töihin ja usein kassat tekee muitakin kaupan hommia, kuin istuu kassalla..
En, vaan kyllähän minä kirjoitin, että esim. merkonomeja varmaan tuohon hommaan hakeutuu, kun ei sillä koulutuksella ole nykyään oikein mitään virkaa. Tradenomeistakin on monin paikoin ylitarjontaa.

Mutta kaupallista koulutusta ei kaupan kassa tosiaan tarvitse, ihan hukkaan se menee. No toki jos etenee esimiestasolle, on koulutuksesta hyötyä, mutta peruskassalle riittää oikea asenne työhön ja asiakaspalveluun.

laurra
Luin juuri keskusteluja työhakemuksista, joku panikoi kun oli mokannut niin että CV:ssä oli edellisen päivän päiväys. Niin minullakin oli tuossa CV:ssä päiväys kahden päivän takaa kun päivitin silloin sen ajantasalle kun laitoin toiseen työhön hakemusta.
Mulla ei käyny mielessäkään että CV:ssä pitäisi olla sama päivämäärä kuin hakemuksessa :(

Yhteistyössä