Onkohan mulla ikinä mitään mahdollisuuksia päästä opiskelemaan terveydenhoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen valmistunut lähihoitajaksi, keskiarvo asteikolla 1-3 on 2,17. Hain viime syksynä TAMKiin, en päässyt edes valintakokeisiin, aloituspaikkoja 20. Tahtoisin kovasti kyseiseen koulutusohjelmaan, aivan sama minne ammattikorkeakouluun. Hämeenlinnassa alkaisi ensi syksynä 25 paikkainen terkkukoulutus, sinnekkään tuskin minulla on mahdollisuuksia, kun Hämeenlinna on niin suosittu opiskelijakaupunki. Onko kenellekään tietoa Kokkolan vetovoimasta opiskelukohteena? En löydä Kokkolan terveydenhoitajakoulutuksen aloituspaikkojen lukumäärää mistään, mutta on sellainen fiilis, että sinne olisi vähemmän hakijoita kuin suuriin kaupunkeihin...

HAMKiin on ainakin helpompi päästä kuin Tampereelle. Ja kannattaa hakea myös sairaanhoitajaksi, sillä opinnot ovat pari ensimmäistä vuotta ihan samat terkkareiden kanssa. Voit myöhemmin hakea terkkariksi jos et heti pääse, tai valmistua ensin sh:ksi ja opiskella sen jälkeen aikuiskoulutuksensa terkkariksi. HAMKin Forssan yksikköön on esimerkiksi helppo päästä sh:ksi opiskelemaan.

Yhteistyössä