Onkohan mieheni nyt kääntänyt mielensä kolmannen lapsen suhteen, vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "katrina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"katrina"

Vieras
Tilanne siis tämä: Haluaisin kolmannen lapsen ja mies ei. Asiasta ollaan puhuttu ihan järkevästi ja kummankin mielipiteet huomioon ottaen. Olen kertonut kantani ja hän tietää sen, samoin myös toisin päin.

Olin eilen gynegoligilla rutiinitarkastuksessa ja hän suositteli siirtymistä pillereistä (terveydellisistä syistä johtuen) kierukkaan. minä en eettisistä syistä oiken kierukkaa kannata ja puhuin tästä mieheni kanssa illalla. Loppuun totesin, että voinhan minä varmasti muutaman kuukauden asiaa pohtia. Ehkä olisi lopulta hyvä tehdä sterilisaatio, mutta en sitä vielä haluaisi ja onhan minulla vielä pieni toive siitä kolmannesta. Tähän mies totesi, että mitä jos jätät pillerit pois ja käytetään nyt hetki keskeytettyä yhdyntää "ehkäisynä". Mies todellakin tietää metodin riskit ja eikä koskaan aikaisemmin ole tällaista ehdotellut. Kysyin vielä, että mitäs jos vahinko käy ja hän vaan totesi, että se on sitten sen ajan kysymys. siis häh. Mitä tämä tarkoittaa? Onko hän nyt muuttamassa mieltään pikkuhiljaa, vai?

Ja jos joku kysyy, että miksi en kysynyt suoraan, niin sanotaanko, että mieheni karsastaa kaikkea painostusta, enkä halunnut asiaan enempää kaivella (ainakaan vielä).

Minä tarjouduin vielä syömään pillereitä kesään ja pohtimaan asiaa silloin uudelleen. Ajattelin, että saa rauhassa pohtia tätä. Olisiko sittenkin pitänyt tarttua tilaisuuteen heti?

Kyllä olen.

Hyvä yritys, piristi päivääni. Mutta mieheni ei ole suomalainen, joten enpä oikein usko. kiitos kuitenkin miehisestä kommentista. Ehkäpä mieheni ajattelee samaa.

Niin ja niistä eettisistä syistä. Kuparikierukka tavallaan abortoi hedelmöittyneen munasolun. Hormoonikierukasta en muuta tiedä kuin, että se ei minulle käy (ihan yksityisistä syistä).

Kuulostaisi ainakin ettei ajatus kolmannesta lapsesta olisi miehesi mielestä mikään mahdoton juttu, koska toi keskeytetty yhdyntä ei ole mitään "varman päälle "pelaamista.. Meille on tulossa kolmas lapsi ensi kesänä. Meillä meni niin päin, että isukki toivoi ja ehdotteli välillä kolmatta lasta, mutta mulla meni pari vuotta asiaa sulatellessa. Aika isoja asioita kuitenkin lapsiluvun miettiminen ja oma jaksaminen, taloudelliset asiat yms, eikä niissä kannatakaan painostaa piolin eikä toisin. Joku kyseli eettisistä syistä. Mulle ainakin kierukan käyttö ei sovi sen tosiasian takia, että munasolu on jo hedelmöittynyt( eli lapsi on jo saanut alkunsa) kun kierukka tuhoaa lapsen alun, tai estää sen kehittymisen. Kärjistäen se on varhainen abortti.

[QUOTE="tytsyjen äiti";25482621]Kuulostaisi ainakin ettei ajatus kolmannesta lapsesta olisi miehesi mielestä mikään mahdoton juttu, koska toi keskeytetty yhdyntä ei ole mitään "varman päälle "pelaamista.. Meille on tulossa kolmas lapsi ensi kesänä. Meillä meni niin päin, että isukki toivoi ja ehdotteli välillä kolmatta lasta, mutta mulla meni pari vuotta asiaa sulatellessa. Aika isoja asioita kuitenkin lapsiluvun miettiminen ja oma jaksaminen, taloudelliset asiat yms, eikä niissä kannatakaan painostaa piolin eikä toisin. Joku kyseli eettisistä syistä. Mulle ainakin kierukan käyttö ei sovi sen tosiasian takia, että munasolu on jo hedelmöittynyt( eli lapsi on jo saanut alkunsa) kun kierukka tuhoaa lapsen alun, tai estää sen kehittymisen. Kärjistäen se on varhainen abortti.[/QUOTE]

Vai että varhainen abortti? Mites pillerit sitten sopii elämänkatsomukseesi, vai oletko kaikkea ehkäisyä vastaan?

Nyt kävikin sitten näin. mies ilmoitti eilen, että kyllä meille kolmaskin lapsi saa tulla, mutta halusi odottaa vielä vuoden ennen kuin aloitetaan yrittämään. Olen tosi iloinen asiasta. Eipä tarvinnut tehdä lopulta mitään asian eteen. Ei kannata painostaa siskot. meidänkin miehen pää kääntyi itsellään kun en asiasta mitään maininnut sen jälkeen kun ilmoitin, että haluaisin vielä kolmannen lapsen ja annoin mioehelle aikaa ajatella asiaa.

Yhteistyössä