Mitä tekisitte lapsen hoitopaikan suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Lapsi on 3v ja tähän asti ollut osapäivähoidossa (2krt/vko). Olen opiskelija mutta menen kesäksi töihin vuorotyöhön. Mieheni juuri irtisanottiin omasta työstä. Mies ei ainakaan kesällä aio vielä edes töitä hakea ja niin kauan kun saa liiton rahaa, ei hänen kannatakaan mihinkään hanttihommiin mennä. Eli periaatteessa mies on kotona, mutta jos löytyy hyvä työpaikka, hän ottaa sen. Ongelma ei niinkään ole tämä kesä, mies on sanonut, että tapahtui mitä tahansa, niin hän on kotona, vaan syksy. Jos mies pääseekin töihin ja mulla jatkaa opiskelut, niin lapsi ilman muuta tarvii hoitopaikan. Toisaalta, jos ei mies ei saakaan töitä silloinkaan, niin hoitopaikkaa ei tarvita. Paikkoja on vaikea saada joten en pienestä haluaisi irtisanoa sopimusta ja lapsi viihtyy nykyisessä paikassa tuttujen hoitajien ja lasten kanssa. Lisäksi, minusta tuon ikänen kaipaa jo leikkikavereita. Kerhot on suljettu kesän ajan, tuttavapiirissä ei ole lapsia, eikä mieheni ala käymään missään perhekahviloissa :/

Mä olen vauvan kanssa kotona, mutta lapsi jatkaa osa-aika hoidossa juuri siksi, että pph on kunnan paras ja lapselle rakas. Jos ottaisimme lapsen pois hoidosta kokonaan, menettäisimme paikan ja olisi todella herkälle neljä vuotiaalle hirveä asia joutua vanhempainvapaan jälkeen vieraaseen paikkaan hoitoon. Joten katsomme järkevämmäksi maksaa osa-aika hoidosta kun lapsi siellä viihtyy ja on rakkaat ystävät ja sitten pidämme ylimääräisiä vapaapäiviä kotona paljon.

Ihan turha kenenkään mua soimata siitä että veisimme hoitopaikan joltain sitä enemmän tarvitsevalta. Se ei ole meidän murhe vaan kunnan. Tämä on meidän perheen elämä ja pidämme hyvästä paikasta kiinni kynsin ja hampain, vaikka se tuntuukin lompakossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
eihän sitä paikkaa tarvitse irtisanoa vaikka lomaa pitäisi koko kesän