Onko yrittäjiä paikalla? Kerokaa kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pun

Vieras
Mietin yritäjäksi alkamista, mutta en oikein itse tunne ketään yrittäjää niin ei voi kysellä neuvoja, mitä pitäisi ottaa huomioon. Jos aloittaa toiminimellä niin millaisen riskin ottaa jos ensin pitää homman aivan pienimuotoisena. Kannattaako yrittäjyys yleensä, mitä se vaatii mielestänne?

Olen vuokratuoliyrittäjä, teen toiminimellä hommia.
Kannattaa etsiä hyvä kirjanpitäjä. TE-keskus auttaa alkuun, toiminimen rekisteröinti jne.
Kamalasti kuluja, verottaja vie moneen kertaan oman osuutensa. Nytkin jännitän, verolaput eivät ole tulleet.
Olen miettinyt kovasti, haluanko enää palata yrittäjäksi hoitovapaan jälkeen. Helpommalla saisi saman rahan toisen leivissä.
Onhan siinä oma vapautensa, mutta myös kamalat paineet koko ajan. Epäsäännölliset tulot, ei kahtasamanlaista kuukautta.

Pienet tulot, valtavasti hommaa, paperityö vie aikaa ja rahaa, jos joutuu tekemään investointeja, pitää todella tarkasti laskea, kannattaako se, perhe alkaa kärsiä tosi helposti. Meillä mies yrittäjä ja se on yhtä h*****a.

Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Pienet tulot, valtavasti hommaa, paperityö vie aikaa ja rahaa, jos joutuu tekemään investointeja, pitää todella tarkasti laskea, kannattaako se, perhe alkaa kärsiä tosi helposti. Meillä mies yrittäjä ja se on yhtä h*****a.

Meilläkin on mies yrittäjä mut paperihommat hoidan minä vaikka en yrityksen palkkalistoilla olekaan. Kirjanpito on "ulkoistettu" hyvään tilitoimistoon.

Se kannattavuushan toki riippuu noin miljoonasta asiasta, että ei siihen voi vastata noin vaan. Yrittämisessä on paljon muita asioita, jotka kannattaa selvittää ensin.

Itsellä on ollut toiminimi 3,5 vuotta ja nyt alkaa kannattaa - rahallisesti siis. Tähän saakka se on ollut vain mukava harrastus. Itse tosin teen osa-aikaisesti enkä tarkoituksella ole halunnut ottaa paljoa lainaa ja isoja riskejä vaan aloitin pikkuhiljaa.

Kannattaa hakeutua oman paikkakuntasi työvoimatoimistoon, uusyrityskeskukseen tai käydä joku yrittäjäkurssi - ne on usein maksuttomia ja aika lyhyitä kursseja, mutta siellä saa paljon hyvää tietoa!

Mä en osaa muuta sanoa kun että fiilikset on mennyt huikeasta onnesta epätoivoon ja kaikkea siltä väliltä:)

Nyt näyttää kaikki hyvältä,1v 9kk takana yrittäjyyttä.

Pitkäjänteisyyttä tarvitaan rutkasti,se on ollut hankalaa tällaiselle säätäjälle kun minä oon!

Hyvä kirjanpitäjä helpottaa elämää kummasti.

Tilitoimisto on paras apu.

Ja minä olen yhä sitä mieltä, että osakeyhtiö on turvallisempi yritysmuoto, olkoonkin, että vaatii 2000 ?:n alkupääoman, joka siis on heti firman käytössä.

Yrittäjä ei juuri tukia saa kuivana kautena, se on yksi epäkohta. Mutta toisaalta itselleen työn tekeminen laittaa jaksamaan. Tulot eivät jakaudu tasaisesti tilikaudelle ja varsinkin, jos aloittaa ilman lainapääomaa, kestää aikansa, ennen kuin kirstun pohjalla on "puskurirahastoa".

Puolensa ja puolensa.

*työstää alitajunnassaan referenssiluetteloa ja esitettä uutta yhteistyökumppania varten*

Yhteistyössä