Yrittäjäksikö
Onko kellään omaa yritystä? Minkä ikäisiä lapsia sulla on? Miten onnistuu työn ja perhe-elämän yhteensovittaminen? Millaisia työpäiviä teet ja minkä alan yritys sulla on?
Ihana kuva profiilissa =)Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2005 klo 20:11 Tiitsukka kirjoitti:Perustin toiminimen (tietotekniikka-ala) n. vuosi sitten viikkoa ennen kuin tiesin olevani raskaana. Vahinko se ei ollut (siis raskaus), mutta tyttö sai alkunsa kuviteltua nopeammin (1. kierrolla) kun minä olin henkisesti varautunut ainakin vuoden yritykseen. Tuli kyllä kerran (tai pari) mieleen, että mitä ihmettä sitä nyt tehdään. Pitäisi aloittaa oman yrityksen markkinointi ja saada jostain toimeentulo samalla kun maha kasvaa. Ja meillä kun tuo mies on myös yrittäjä. Mutta, "pelastukseni" koitui äitiyslomaan asti entinen työnantajani, joka tarvitsi äkkiä henkilön töihin, joka tuntee alan ja on entuudestaan tuttu. Elikkä tein hänelle töitä äitiyslomaan asti ja jatkan ä-loman jälkeenkin.
Mutta, omalla kohdallani en voi kuvitella muuta vaihtoehtoa kuin yrittäjyys. Olen ollut melkein koko ikäni vanhempieni yrityksessä töissä ja en yksinkertaisesti pysty enää mukautumaan klo 8-16 työhön. Tarvitsen vapauden määrätä siitä omasta työajasta, olkoonkin että usein päivät venyvät iltaan, mutta siitä huolimatta minulla on enemmän vapautta valita, kuin jos olisin vieraalla töissä.
Niin, ja jälkikasvu on nyt 4 kk ja kun ä-loma loppuu, jää nähtäväksi miten pystymme yhdistämään työn ja perheen, ilman ettei kukaan kärsi. Mutta en ole siitä sen enempää huolissani, asiat ovat aina jotenkin selvinneet ja kyllä se pienokainen on se nro 1.
Kiitos, niin minustakin! =) Ei ole vaan ihan tuore, ikää tuossa kuvassa meidän nappisilmällä on 5 viikkoa.Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2005 klo 20:17 Footballers Wife kirjoitti:\Ihana kuva profiilissa =)Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2005 klo 20:11 Tiitsukka kirjoitti:Perustin toiminimen (tietotekniikka-ala) n. vuosi sitten viikkoa ennen kuin tiesin olevani raskaana. Vahinko se ei ollut (siis raskaus), mutta tyttö sai alkunsa kuviteltua nopeammin (1. kierrolla) kun minä olin henkisesti varautunut ainakin vuoden yritykseen. Tuli kyllä kerran (tai pari) mieleen, että mitä ihmettä sitä nyt tehdään. Pitäisi aloittaa oman yrityksen markkinointi ja saada jostain toimeentulo samalla kun maha kasvaa. Ja meillä kun tuo mies on myös yrittäjä. Mutta, "pelastukseni" koitui äitiyslomaan asti entinen työnantajani, joka tarvitsi äkkiä henkilön töihin, joka tuntee alan ja on entuudestaan tuttu. Elikkä tein hänelle töitä äitiyslomaan asti ja jatkan ä-loman jälkeenkin.
Mutta, omalla kohdallani en voi kuvitella muuta vaihtoehtoa kuin yrittäjyys. Olen ollut melkein koko ikäni vanhempieni yrityksessä töissä ja en yksinkertaisesti pysty enää mukautumaan klo 8-16 työhön. Tarvitsen vapauden määrätä siitä omasta työajasta, olkoonkin että usein päivät venyvät iltaan, mutta siitä huolimatta minulla on enemmän vapautta valita, kuin jos olisin vieraalla töissä.
Niin, ja jälkikasvu on nyt 4 kk ja kun ä-loma loppuu, jää nähtäväksi miten pystymme yhdistämään työn ja perheen, ilman ettei kukaan kärsi. Mutta en ole siitä sen enempää huolissani, asiat ovat aina jotenkin selvinneet ja kyllä se pienokainen on se nro 1.
Oma yritys löytyy, eka lapsi syntyy näinä päivinä (toivottavasti). Olen tehnyt töitä ihan päivittäin tässä ä-lomalla ollessani, ja tulen tekemään jatkossakin sen minkä kykenen. Töitä teen siis enimmäkseen kotona. Ulkopuolisia työntekijöitä on 2. Normaalioloissa työpäivät ovat pituudeltaan 6-18 tuntia, media-alalla.Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2005 klo 12:56 Yrittäjäksikö kirjoitti:Onko kellään omaa yritystä? Minkä ikäisiä lapsia sulla on? Miten onnistuu työn ja perhe-elämän yhteensovittaminen? Millaisia työpäiviä teet ja minkä alan yritys sulla on?