Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Olen monta kertaa tormannyt Suomessa tuohon jaavuori-tomaatti-kurkku salaattiin, lisana jotain majoneesipohjaista paksua kastiketta

.
:$
Mä olen tästä vain kuullut- kukaan kavereista ei harrasta vastaavia salaatteja, joiden luona käydään joskus ruokailemassa.
Ei minunkaan kaverit, mutta olen tormannyt tuohon salaattiin jopa ravintolassa! Ja taisipa kerran olla haissakin...
Pakko kysyä, että mikä vika on jäävuorisalaatti+kurkku+tomaatti-salaatissa? Yleensä itse pistän sekaan sipulinvarsia tai ruohosipulia ja laitan sekaan oliiviöljyä ja valkoista viinietikkaa. Ihan hyvä sellaisenaan ruuan lisukkeena. Joskus raastan karkeaa porkkanaraastetta sekaan, kuten italiasssa usein on.
Mitä siinä sitten pitäisi olla, jotta kelpaisi?
No ensinnäkään jäävuorisalaatissa ei ole mitään ravintoaineita toisin kuin tummemmissa lehdissä, lisäksi onhan tuo tylsyyden huippu salaattina

. Vähän mielikuvitusta peliin, niin saa hurjasti lisää makua sekä ravintoaineita.
Noh, itse asiassa en kyllä syö salaatinlehtiä ravintoarvon vuoksi. Ne vitamiinit tulevat kyllä muualta. Jäävuorisalaattiakin on muuten montaa lajia, osa tummempia (jos sillä edes on tämän asian kannalta mitään väliä).
Minä pidän ruuassa yksinkertaisista mauista enkä voi henkilökohtaisesti käsittää mitään raejuusto-rusina-ananas-persikka-juttuja salaatissa.
Eikä se perussalaatti ole edes mikään suomalainen juttu, vaan sellaista saa kyllä ihan muissakin maissa.