Onko yleistä että ikkunat pestään jollain suihkeella? Kaveri valitteli kovaa ikkunanpesu-urakkaa ja oli pessyt SUIHKEELLA!

  • Viestiketjun aloittaja vesi+saippua!
  • Ensimmäinen viesti
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä en osaa pestä ikkunoita :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Mä olen muutenkin oikea uusavuttomuuden huipentuma :D B) :ashamed:
Mä oon lukuisia kertoja sanonut, että nykymammat on osaamattomia ja uusavuttomia
Niin, heti kun Yksi ei osaa.... Ovatkohan muuten kaikki miehetkin pesseet ikkunoita?
 
Blaah
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:
Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...
Aivan sama.
Voi teini... aivan sama =)
Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.

 
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Miten mä arvasin että joku tarttuu tohon tussuun.... :LOL: No, en tiedä muuta nimeä sille välineelle. Mutta ikkunanpesijän hommista jäänyt sellainen käyttöön ja siitä en luovu :)
No se on etupylly ellet tiedä muuta nimeä sille välineelle :D
 
Kirsi
Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:
Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...
Aivan sama.
Voi teini... aivan sama =)
Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.
Pakko puuttua sen verran että ei kaikki suihkeet jätä kalvoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja dedefilus:
Otsa hiessä sinun tulee ikkunasi pesemän :LOL:
Aamen! :LOL:
Se hiki voi tulla myös suihkeiden sisältämistä kemiakaaleista kuten ammoniakista... =)
Ei ol tullunna.

Viimeeks kyllä oli aika hiki, kun päätin pesaista ikkunat keskellä päivää kun asteita oli tuollaiset 32 ja aurinko paahtoi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:
Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...
Aivan sama.
Voi teini... aivan sama =)
Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.
Jos ikkunat ovat omat ja menevät vaihtoon... niin se ei ole aivan sama...


 
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:
Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...
Aivan sama.
Voi teini... aivan sama =)
Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.
Jos ikkunat ovat omat ja menevät vaihtoon... niin se ei ole aivan sama...
Eihän se ole kuin vaihtaa.

 
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:
Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...
Aivan sama.
Voi teini... aivan sama =)
Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.
Jos ikkunat ovat omat ja menevät vaihtoon... niin se ei ole aivan sama...
Aika myrkkyä saa lasiin laittaa, että se siitä menee pilalle.
 
vieraa
Ei suihkeista jää ainakaan pysyvää kalvoa ikkunoihin. Suihkeilla ei voi pestä kuin vähemmän likaantuneita ikkunoita. Todella paskaiset ulkoikkunat vaativat vaahtoavan pesun x2 ja hyvän huuhtelun, etteivät naarmuunnu ja tulevat puhtaiksi.
 
Jep
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:
Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...
Aivan sama.
Voi teini... aivan sama =)
Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.
Jos ikkunat ovat omat ja menevät vaihtoon... niin se ei ole aivan sama...
Aika myrkkyä saa lasiin laittaa, että se siitä menee pilalle.
Niinpä! Joku nyt vaan haluaa inttää koska vain hänen mielipiteensä ja tapansa pestä ikkunoita on se oikea. nykyajan suihkeet on aika hyvin sitä paitsi tehty, ei kaikki jätä mitään kalvoja,.
 
no
Mun mielestä ikkunanpesu on näistä kotihommista sitä mukavinta puuhaa.
Nykyään oon pessy ikkunat "fairy" veessä kostutella rätillä, kuivannu lastalla ja reunat kuivattu jollaki rätillä.
Joskus piti kokeilla näitä kaikenmaailman suihkeita, silloin onnistuu jos on yks ikkuna pestävänä, muutoin pitäs olla niitä pyyhkimisrättei monta.
 
FBI
Fairyssa on kamala kuuraaminen että saa irti. Meillä pestään niin että suihkutetaan ainetta lasiin, irrotetaan liat kunnolla märällä sienellä ja kuivataan lastalla. Kyllä se musta ihan pesemistä on ja puhdasta tulee, vaikka käytetäänkin s u i h k e t t a.

Onko tässä taas joku että pitää kynnet verillä kuurata että on oikein siivottu?
Tällai mäki pesen. Ja puhdasta tulee.

 
Saraldo
Kertokaas vielä, että käytettekö ulkopintojen pesuun koskaan mitään karheampaa sientä? Nimittäin meillä jää ikkunoiden alaosaan pisaroiden jäljet, kun vesi hakkaa ikkunapeltiin. Niitä en tahdo millään ilveellä saada sieltä irti. Tähän asti olen käyttänyt vaan sitä kuuluisaa suihketta ja fairyvettä sekä tavallista rättiä ja mikrokuituliinaa. Mahtaiskohan joku karhea sieni auttaa vai voiko se naarmuttaa lasia? En siis tarkoita mitään patapataa, vaan ihan sientä.
 
aija
Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Fairyssa on kamala kuuraaminen että saa irti. Meillä pestään niin että suihkutetaan ainetta lasiin, irrotetaan liat kunnolla märällä sienellä ja kuivataan lastalla. Kyllä se musta ihan pesemistä on ja puhdasta tulee, vaikka käytetäänkin s u i h k e t t a.

Onko tässä taas joku että pitää kynnet verillä kuurata että on oikein siivottu?
Tällai mäki pesen. Ja puhdasta tulee.
Se fairy-pintti on siinä, että sitä ainetta laitetaan niin vähän ettei sitä tarvitse kuurata pois. Minä laitan semmoset 3 tippaa sankolliseen vettä.

Eikä lasta jätä mitään rantuja jos sitä osaa käyttää oikein. Nopein tapa ainakin minulle on se tussu ja lasta. Ikkunoita kun on kertyny pestäväksi reilut 30 kpl.

Tietty lasten sormenjäljet pyhkäisen suihkeella ja mikrokuidulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kertokaas vielä, että käytettekö ulkopintojen pesuun koskaan mitään karheampaa sientä? Nimittäin meillä jää ikkunoiden alaosaan pisaroiden jäljet, kun vesi hakkaa ikkunapeltiin. Niitä en tahdo millään ilveellä saada sieltä irti. Tähän asti olen käyttänyt vaan sitä kuuluisaa suihketta ja fairyvettä sekä tavallista rättiä ja mikrokuituliinaa. Mahtaiskohan joku karhea sieni auttaa vai voiko se naarmuttaa lasia? En siis tarkoita mitään patapataa, vaan ihan sientä.
Mie aloin peräti tämän ketjun innoittamana pestä ikkunoita, ja käytin noihin pinttymäkohtiin Universal Stonea/saippuakiveä. Eli on sellainen purkki, jonka sisällä saippua kivi, siihen hinkataan kosteahkoa puhdistussientä ja puristellaan vaahtoavaksi. Ja sitten jynssätään. Ei nähdäkseni vaurioittanut ikkunalasia..kai :D

Pesin yhden ikkunan eilen niin, että vetelin sillä sanomalehdellä.. Ei jää rantuja, mutta tietyissä kulmissa näkyy haaleita pyörittelyjälkiä, dääämn. Taidan hakea sellaisen ikkunanpesuvarren tänään kaupasta..
 
nii-i
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Sama kai millä sen lian sieltä irti hinkaa vai onko se ikkunanpesun funktio että se on mahdollisimman kurjaa ja raskasta. Eli itse keitetyllä lipeällä mielellään siinä huhtikuun viime räntäsateen rippeiden aikaan.
:LOL: :D
 
vieras
Mulle tulee ap:sta mieleen yksi, joka olisi kovasti halunnut keraamisen lieden, muttei voinut ostaa kun sitä ei saa sormet verillä jynssätä ja kuurata niin kuin perinteistä liettä. Ei uskonut, että tulee muuten puhtaaksi. Hänellä on varmaan kotona kaikki pinnat ihan kuluneet siitä jynssäämisestä, taas näitä palstan siivousmarttyyreja.
 
"vedetön siivous"
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Jos hänellä oli suihke jota hän suihkutti ja sitten hän pyyhki lian ja suihkeen rätillä se on PYYHKIMISTÄ. Jos hän pesi märällä rätillä suihkeen kanssa ja lastalla ja jollain kuivausrätillä siisti jäljet, silloin hän pesi ikkunat.
Ainakin näin meidän siivousfirmassa erotettaan pesu ja pyyhkiminen.
Jaa teillä ei ole vielä päästy ns vedettömään siivoukseen? Siinä ei tota vettä ja pesuainetta kanneta ja lotrata, vaan säästetään työntekijää ja luontoa. Laitetaan siis välineet valmiiksi sopivan kosteiksi / nihkeiksi / märiksi ja sitten "pyyhitään". Kyllä sekin ihan pesemistä ja siivoamista on. Lattian vahanpoistossa toki vielä veden kanssa läträtään, ei muuten. No juu, kyllähän ikkunoiden pesussa sitä lastaakin tarvitaan, joten kait siinä sitten "läträtään". :)
 

Yhteistyössä