Paitti jos asuu 20v vanhassa kerrostalossa, jossa on matalat ikkunat. B)Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:Siinähän jotuu kiipeilemään jos ei käytä vartta ja kuivainta kuivaamisessa. Ja pesemisessä vartta ja ikkunapesintä.
Paitti jos asuu 20v vanhassa kerrostalossa, jossa on matalat ikkunat. B)Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:Siinähän jotuu kiipeilemään jos ei käytä vartta ja kuivainta kuivaamisessa. Ja pesemisessä vartta ja ikkunapesintä.
Aamen!Alkuperäinen kirjoittaja dedefilus:Otsa hiessä sinun tulee ikkunasi pesemän
Niin, heti kun Yksi ei osaa.... Ovatkohan muuten kaikki miehetkin pesseet ikkunoita?Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Mä oon lukuisia kertoja sanonut, että nykymammat on osaamattomia ja uusavuttomiaAlkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Mä en osaa pestä ikkunoita :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Mä olen muutenkin oikea uusavuttomuuden huipentuma B) :ashamed:
Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi teini... aivan sama =)Alkuperäinen kirjoittaja No:Aivan sama.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Se hiki voi tulla myös suihkeiden sisältämistä kemiakaaleista kuten ammoniakista... =)Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Aamen!Alkuperäinen kirjoittaja dedefilus:Otsa hiessä sinun tulee ikkunasi pesemän
No se on etupylly ellet tiedä muuta nimeä sille välineelleAlkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:Miten mä arvasin että joku tarttuu tohon tussuun.... No, en tiedä muuta nimeä sille välineelle. Mutta ikkunanpesijän hommista jäänyt sellainen käyttöön ja siitä en luovu
Pakko puuttua sen verran että ei kaikki suihkeet jätä kalvoa!Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi teini... aivan sama =)Alkuperäinen kirjoittaja No:Aivan sama.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Ei ol tullunna.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Se hiki voi tulla myös suihkeiden sisältämistä kemiakaaleista kuten ammoniakista... =)Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Aamen!Alkuperäinen kirjoittaja dedefilus:Otsa hiessä sinun tulee ikkunasi pesemän
Jos ikkunat ovat omat ja menevät vaihtoon... niin se ei ole aivan sama...Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi teini... aivan sama =)Alkuperäinen kirjoittaja No:Aivan sama.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Eihän se ole kuin vaihtaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos ikkunat ovat omat ja menevät vaihtoon... niin se ei ole aivan sama...Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi teini... aivan sama =)Alkuperäinen kirjoittaja No:Aivan sama.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Aika myrkkyä saa lasiin laittaa, että se siitä menee pilalle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos ikkunat ovat omat ja menevät vaihtoon... niin se ei ole aivan sama...Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi teini... aivan sama =)Alkuperäinen kirjoittaja No:Aivan sama.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Niinpä! Joku nyt vaan haluaa inttää koska vain hänen mielipiteensä ja tapansa pestä ikkunoita on se oikea. nykyajan suihkeet on aika hyvin sitä paitsi tehty, ei kaikki jätä mitään kalvoja,.Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:Aika myrkkyä saa lasiin laittaa, että se siitä menee pilalle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos ikkunat ovat omat ja menevät vaihtoon... niin se ei ole aivan sama...Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:Teinittelet ihmistä joka on teinistä aika kaukana. Mulle on ihan sama onko kalvo ikkunassa kunhan niissä ei ole rantuja eikä luutun jälkiä. Onko mun mielipide jotenkin sinulta pois.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi teini... aivan sama =)Alkuperäinen kirjoittaja No:Aivan sama.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siitä suihkeesta voi pikkuhiljaa jäädä mielenkiintoinen kalvo ikkunaan...Alkuperäinen kirjoittaja Tahra:Ikkunanpesuaine joka on suihke ja VILEDA! Ei jää rantuja ja tulee tosi kirkkaat. En voi sietää likaisia ikkunoita tai sellaisia joissa näkyy luutun jäljet. Sama kai se onko aine vesi+ saippua vai suihke.
Tällai mäki pesen. Ja puhdasta tulee.Fairyssa on kamala kuuraaminen että saa irti. Meillä pestään niin että suihkutetaan ainetta lasiin, irrotetaan liat kunnolla märällä sienellä ja kuivataan lastalla. Kyllä se musta ihan pesemistä on ja puhdasta tulee, vaikka käytetäänkin s u i h k e t t a.
Onko tässä taas joku että pitää kynnet verillä kuurata että on oikein siivottu?
Se fairy-pintti on siinä, että sitä ainetta laitetaan niin vähän ettei sitä tarvitse kuurata pois. Minä laitan semmoset 3 tippaa sankolliseen vettä.Alkuperäinen kirjoittaja FBI:Tällai mäki pesen. Ja puhdasta tulee.Fairyssa on kamala kuuraaminen että saa irti. Meillä pestään niin että suihkutetaan ainetta lasiin, irrotetaan liat kunnolla märällä sienellä ja kuivataan lastalla. Kyllä se musta ihan pesemistä on ja puhdasta tulee, vaikka käytetäänkin s u i h k e t t a.
Onko tässä taas joku että pitää kynnet verillä kuurata että on oikein siivottu?
Haista kukkanenAlkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Paitti jos asuu 20v vanhassa kerrostalossa, jossa on matalat ikkunat. B)
Mie aloin peräti tämän ketjun innoittamana pestä ikkunoita, ja käytin noihin pinttymäkohtiin Universal Stonea/saippuakiveä. Eli on sellainen purkki, jonka sisällä saippua kivi, siihen hinkataan kosteahkoa puhdistussientä ja puristellaan vaahtoavaksi. Ja sitten jynssätään. Ei nähdäkseni vaurioittanut ikkunalasia..kaiAlkuperäinen kirjoittaja Saraldo:Kertokaas vielä, että käytettekö ulkopintojen pesuun koskaan mitään karheampaa sientä? Nimittäin meillä jää ikkunoiden alaosaan pisaroiden jäljet, kun vesi hakkaa ikkunapeltiin. Niitä en tahdo millään ilveellä saada sieltä irti. Tähän asti olen käyttänyt vaan sitä kuuluisaa suihketta ja fairyvettä sekä tavallista rättiä ja mikrokuituliinaa. Mahtaiskohan joku karhea sieni auttaa vai voiko se naarmuttaa lasia? En siis tarkoita mitään patapataa, vaan ihan sientä.
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Sama kai millä sen lian sieltä irti hinkaa vai onko se ikkunanpesun funktio että se on mahdollisimman kurjaa ja raskasta. Eli itse keitetyllä lipeällä mielellään siinä huhtikuun viime räntäsateen rippeiden aikaan.
Jaa teillä ei ole vielä päästy ns vedettömään siivoukseen? Siinä ei tota vettä ja pesuainetta kanneta ja lotrata, vaan säästetään työntekijää ja luontoa. Laitetaan siis välineet valmiiksi sopivan kosteiksi / nihkeiksi / märiksi ja sitten "pyyhitään". Kyllä sekin ihan pesemistä ja siivoamista on. Lattian vahanpoistossa toki vielä veden kanssa läträtään, ei muuten. No juu, kyllähän ikkunoiden pesussa sitä lastaakin tarvitaan, joten kait siinä sitten "läträtään".Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:Jos hänellä oli suihke jota hän suihkutti ja sitten hän pyyhki lian ja suihkeen rätillä se on PYYHKIMISTÄ. Jos hän pesi märällä rätillä suihkeen kanssa ja lastalla ja jollain kuivausrätillä siisti jäljet, silloin hän pesi ikkunat.
Ainakin näin meidän siivousfirmassa erotettaan pesu ja pyyhkiminen.