Onko yleistä maksaa sisarusten tietokoneita, matkoja ym.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26077631]Onko se Tuulipuvulle ok, että sinä kertoilet tämmöistä täällä, missä hän itsekin kirjoittelee?[/QUOTE]

En ymmärrä mitä pahaa siinä olisi.

[QUOTE="vieras";26077729]Ei ole ainoa asia, jota et tunnu ymmärtävän.[/QUOTE]

Siis minä en ymmärrä miksi pitäisi jotenkin hävetä sitä jos saa lahjaksi matkan. :O Jouluna sitten riittääkin siinä tapauksessa monella ihmisellä hävettävää. :confused:

Siis minä en ymmärrä miksi pitäisi jotenkin hävetä sitä jos saa lahjaksi matkan. :O Jouluna sitten riittääkin siinä tapauksessa monella ihmisellä hävettävää. :confused:

Sinä kyllä puhuit avauksessasi sisarusten koneitten ja matkojen maksamisesta, mikä on aivan eri asia kuin lahjojen antaminen, eikö olekin? Äläkä viitsi, please, viisastella, että pitäähän ne lahjatkin maksaa. Jos olisit halunnut puhua siitä, että onko yleistä antaa sisaruksille lahjoja, olisit puhunut siitä.

[QUOTE="vieras";26077852]Sinä kyllä puhuit avauksessasi sisarusten koneitten ja matkojen maksamisesta, mikä on aivan eri asia kuin lahjojen antaminen, eikö olekin? Äläkä viitsi, please, viisastella, että pitäähän ne lahjatkin maksaa. Jos olisit halunnut puhua siitä, että onko yleistä antaa sisaruksille lahjoja, olisit puhunut siitä.[/QUOTE]

Jos maksaa jonkun tietokoneen tai matkan, niin kyllä se saaja saa sen tuotteen/matkan silloin lahjaksi.

Asiaan vaikuttaa olennaisesti se oletko antanut nuo tavarat itse omasta vapaasta tahdostasi vai onko sua painostettu ne antamaan. Jos se asia on sulle ok, niin pitäisi olla kaikille muillekin.

[QUOTE="vieras";26077913]Asiaan vaikuttaa olennaisesti se oletko antanut nuo tavarat itse omasta vapaasta tahdostasi vai onko sua painostettu ne antamaan. Jos se asia on sulle ok, niin pitäisi olla kaikille muillekin.[/QUOTE]

Ihan omasta tahdostani.

Ap:n hyväntahtoisuutta käytetään hyväksi, jos kerran tuo sisarus ei ole sen vähäosaisempi. Hyväntahtoinen hölmö ap.

Ihan ok ja hieno asia on sisaruksen auttaminen. Mutta jos taloudellisessa tilanteessa ei ole eroa, ei tuo ole auttamista vaan uhrautumista tosien puolesta.

[QUOTE="vieras";26077852]Sinä kyllä puhuit avauksessasi sisarusten koneitten ja matkojen maksamisesta, mikä on aivan eri asia kuin lahjojen antaminen, eikö olekin? Äläkä viitsi, please, viisastella, että pitäähän ne lahjatkin maksaa. Jos olisit halunnut puhua siitä, että onko yleistä antaa sisaruksille lahjoja, olisit puhunut siitä.[/QUOTE]

Jos minä maksan jonkun muun matkan sillä periaatteella, että hänen ei tarvitse sitä maksaa minulle takaisin, niin mikä muu se on kuin lahja?

• Tykkää
Reactions: Akaatti
meillä ainakin on normaali täytäntö sisarusten kanssa että jos joku tarvii jotian niin ne keillä on rahaa antaa sitä ja ei kukaan odota takasmaksua. ollaan jokainen toisillemme velkaa useita kymmeniä tuhansi euroja jos alettas laskemaan mutta kun ei meistä kukaan laske.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="vieras";26078040]Miksei se sisko tai veli maksa itse matkaansa tai tietokonetta?????[/QUOTE]

Kyllä meillä ainakin maksaa, jokainen elää oman varantonsa mukaan, kukaan ei ole sukulaisilta mitään kerjäämässä.

[QUOTE="vieras";26078040]Miksei se sisko tai veli maksa itse matkaansa tai tietokonetta?????[/QUOTE]

Siksi, kun sai lahjaksi. En ymmärrä mitä pahaa siinä on jos haluaa ostaa muille tavaroita.

Siksi, kun sai lahjaksi. En ymmärrä mitä pahaa siinä on jos haluaa ostaa muille tavaroita.

No minä en ainakaan ottaisi edes niin kallista lahjaa ilman syytä vastaan, tasavuosipäivät ja lahjassa useampi maksaja. Ostan kyllä ihan itse tarvitsemanni koneet ja matkat, jos joku haluaa minut reissuun mukaan ja siitä ei tule sen enempää kustannuksia, lähden kyllä mukaan ja vastaavasti kyllä korvaan sitten matkan aikana omia kustannuksiani. Ei vain keksi yhtään syytä, minkä takia siskoni mulle kantaisi vaikka tietokoneen, jos tarvitsen ostan sen itse.

[QUOTE="vieras";26078121]No minä en ainakaan ottaisi edes niin kallista lahjaa ilman syytä vastaan, tasavuosipäivät ja lahjassa useampi maksaja. Ostan kyllä ihan itse tarvitsemanni koneet ja matkat, jos joku haluaa minut reissuun mukaan ja siitä ei tule sen enempää kustannuksia, lähden kyllä mukaan ja vastaavasti kyllä korvaan sitten matkan aikana omia kustannuksiani. Ei vain keksi yhtään syytä, minkä takia siskoni mulle kantaisi vaikka tietokoneen, jos tarvitsen ostan sen itse.[/QUOTE]

Jos joku haluaa ostaa sinulle tietokoneen, niin sinä siis kieltäytyisit siitä tietokoneesta? :O

Jos joku haluaa ostaa sinulle tietokoneen, niin sinä siis kieltäytyisit siitä tietokoneesta? :O

Minä kieltäytyisin jos antaja olisi yhtä köyhä kuin minä itse. En ole saanut noin kalliita lahjoja keneltäkään. Otan vastaan jos joku haluaa antaa, jos on vanhempaa sukupolvea, on velaton asunto, varmat tulot, juoksevat eläkkeet, kaikki elämässä hyvin.
En ottaisi vastaan sinulta, jolla e ole mitään.(velaton asunto, vakityö, eläke...)

Kyllä sisaresi sinua tuntuu hyväksikäyttävän, jos ottaa sinulta matkoja tai tietokoneita. Säästäisin sinuna rahan, tulevaan asuntoon, autoon, ajokortiin, .... mihin vaan.

[QUOTE="vieras";26078051]Kyllä meillä ainakin maksaa, jokainen elää oman varantonsa mukaan, kukaan ei ole sukulaisilta mitään kerjäämässä.[/QUOTE]ei meilläkään olla sukulaisilta
kerjäämässä, eikä edes sisaruksilta, mutta ollaan sen verran oltu aina tiimi että ollaan autettu toisiamme pyytämättäkin. jokainen on vakituisessa työssä ja varsinkin veljeni tienaavat todella hyvin ja ovat vielä perheettömiä sinkkuja niin silti jos sattuu tilanne että yllättävästi tarvitsee jotain kalliimpaa niin totta kai jokainen auttaa sen mukaan mitä pystyy. sama on vanhempiemme suhteen, että jos joku maatilankone hajoaa ja äidillä ei ole varaa korjauttaa ja itse ei pystytä niin sitten kerätään kolehti ja maksetaan korjaus tai uusi.
ja ei kukaan ole muistuttamassa sen enempää asiasta että maksoi siitäkin sen ja sen että muistatko.

Mun siskoni tuo vaatteita, leluja yms yms lapselleni. Hän palvoo tyttöämme. Tuo välillä esim. Gourmet-Aamupalatarvikkeet ja saattaa tuoda kahvia tms.. En näe siinä mitään outoa. Niin teen minäkin :)

Yhteistyössä