Onko vuokralaisen vika jos vessan lattiasta 5 pikkulaattaa irti?

  • Viestiketjun aloittaja asukas
  • Ensimmäinen viesti
asukas
Olen huomannu että vessamme viisi lattialaattaa on irti, kun koputtaa kuuluu erilainen ääni ja sormella painaessa laatta liikahtaa. Lisäksi saumausaine kohkeillu pois. Tämä alue pöntön vasemmalla puolella. Remontista aikaa reilu 3vuotta. Vessa on yhden neliön pikkuvessa yläkerrassa. Onko asukkaan syy jos normaalista käytöstä lattia pettää? Onko rakennusvirhe? Omistaja itse toimittanut remontin. Olemme asuneet vuokralla 5kk. Meneekö takuuvuokramme nyt tähän? Pitäisikö ilmoittaa vuokranantajalle?
 
vierailija
Pitää ilmoittaa, koska laattojen irtoaminen voi olla merkki kosteusvauriosta. Tosin jos vessa on kuivaa tilaa, niin tuskin on siitä kyse. Laatat on vain huonosti kiinnitetty. Eikä missään nimessä pidä suostua että niiden korjaaminen kustannetaan vuokratakuusta!
 
Ilmoittaa pitää ja nopeasti ettei tilanne mene pahemmaksi. Mutta tuskin on kyse vuokralaisen ongelmasta. Laatat on varmaan kiinnitetty huonosti tai alle on jäänyt epätasaisuutta ja laatat on kopo-laattoja eivätkä pysy kiinni.
 
ilmoitus
Vuokralaisen velvollisuus on ilmoittaa tollassista asioista ja vuokranantajan velvollisuus on korjata asia, mut ei vuokralaisen kustannuksella.

Oot siis hyvä vuokralainen ku ilmotat!
 
nopeeta toimintaa
kuulostaa rakennusvirheeltä ja vääriltä materiaaleilta jos normaali käytössä irtoaa... äkkiä ilmoitus vuokranantajalle koska sulla on ilmoitus velvollisuus heti jos huomaat jotain... jos vaan odottelet et tilanne pahenee niin sitten sulta voidaankin jo vaatia vahingonkorvauksia... mut tossa tilanteessa en ikimaailmassa maksas mitään ja jos yrittävät ottaa takuuvuokrasta niin sit vaan yhteyttä johonkin kuluttaja-asiamieheen yms... sen tapanen on muistaakseni vuokralaisille ihan omakin mut en muista mikä sen nimi oli... on niin kauan aikaa kun oon vuokralla viimeks ollu... koska myöskään normaalin elämisen jäljistä ei voi laskuttaa...
 

Yhteistyössä