Onko vkonloppu liian pitkä aika 5,5-kuiselle olla erossa?

Joskus anoppi heitti sellaisen sanonnan, että pienen lapsen on hyvä olla korkeintaan yhtä monta yötä erossa äidistään/vanhemmistaan kuin on ikävuosia kasassa eli yhden vanha yhden yön jne. Mä olin viikon ulkomailla kun esikoinen oli alle kolme v. Ryhtyi pissailemaan mummulan nurkkiin ym. tilapäistä taantumusta "vauvatasolle" ilmeni, mutta se korjaantui kyllä nopeasti kun palasin reissusta.
 
Riippuu ruokinnasta :)
Jos imetät, niin koko viikonloppu saattaa aiheuttaa ongelmia.
Itse en imettänyt enää tuon ikäisinä, ja olisin hyvin voinut jättää koko viikonlopuksi isovanhempien hoitoon, jos olisi tuollainen tilanne ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
en tiedä..mulle se olis liian pitkä aika erossa vauvasta..kauhee ikävä tuöee jo parista tunnista
Mulla oli sama "ongelma" esikoisen kanssa, ei ois millään raskinu jättää hoitoon tai alkuun antaa edes kenenkään muun syliin mutta nyt kun on kaks niin tilanne on jotenki muuttunu :D Pakko saada sitä omaakin (ja miehen kans yhteistä) aikaa välillä ja sitä ei saa ellei jätä hoitoon..
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Riippuu ruokinnasta :)
Jos imetät, niin koko viikonloppu saattaa aiheuttaa ongelmia.
Itse en imettänyt enää tuon ikäisinä, ja olisin hyvin voinut jättää koko viikonlopuksi isovanhempien hoitoon, jos olisi tuollainen tilanne ollut.
Juu ei oo mullakaan imetys ongelmana. Miehen vanhemmille lapset menis ja anoppi kyllä noi lapset innosta kiljuen ottas hoitoon jos vaan annetaan =)
 
tansku
Alkuperäinen kirjoittaja Dogimamma:
Joskus anoppi heitti sellaisen sanonnan, että pienen lapsen on hyvä olla korkeintaan yhtä monta yötä erossa äidistään/vanhemmistaan kuin on ikävuosia kasassa eli yhden vanha yhden yön jne. Mä olin viikon ulkomailla kun esikoinen oli alle kolme v. Ryhtyi pissailemaan mummulan nurkkiin ym. tilapäistä taantumusta "vauvatasolle" ilmeni, mutta se korjaantui kyllä nopeasti kun palasin reissusta.
Ja niin monta tuntia kuin on kuukausia alle 1-vuotiaalla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se liian kauan. Eikös ilta ulkona ja yö vaikka hotellissa riittäis näin alkuun? Kerran se lapsi vaan noin pieni on .
Näin me ensin suunniteltiinkin, mutta ton mökkiviikonlopun sais samalla hinnalla kuin mitä yks yö hotellissa maksas...mut ehkä pitää pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa =)
 
Kata-76 harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja tansku:
Alkuperäinen kirjoittaja Dogimamma:
Joskus anoppi heitti sellaisen sanonnan, että pienen lapsen on hyvä olla korkeintaan yhtä monta yötä erossa äidistään/vanhemmistaan kuin on ikävuosia kasassa eli yhden vanha yhden yön jne. Mä olin viikon ulkomailla kun esikoinen oli alle kolme v. Ryhtyi pissailemaan mummulan nurkkiin ym. tilapäistä taantumusta "vauvatasolle" ilmeni, mutta se korjaantui kyllä nopeasti kun palasin reissusta.
Ja niin monta tuntia kuin on kuukausia alle 1-vuotiaalla.
Ja nämä tunnit/kuukaudet yöt/vuodet juttu on kyllä aina minusta yhtä hauska. Missä hemmetin tutkimuksessa sanotaan, että ei saa pidempään olla vanhempi poissa tai lapsi saa ikuisia traumoja???
Nimimerkillä meillä on varmaan aika traumainen lapsi, kun oli 1.5 vuotiaana viikon mummolassa kun oltiin isukin kanssa Havajilla.

Tervettä järkeä saa käyttää. Jos lapsi on tottunut isovanhempiiin ja isovanhemmat haluaa ottaa lapsen viikonlopuksi hoitoon, niin hieno homma!
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76 harmaana:
Ja nämä tunnit/kuukaudet yöt/vuodet juttu on kyllä aina minusta yhtä hauska. Missä hemmetin tutkimuksessa sanotaan, että ei saa pidempään olla vanhempi poissa tai lapsi saa ikuisia traumoja???
Nimimerkillä meillä on varmaan aika traumainen lapsi, kun oli 1.5 vuotiaana viikon mummolassa kun oltiin isukin kanssa Havajilla.

Tervettä järkeä saa käyttää. Jos lapsi on tottunut isovanhempiiin ja isovanhemmat haluaa ottaa lapsen viikonlopuksi hoitoon, niin hieno homma!
Eikun ne on ihan hatusta vetästy vanhempien kiusaksi :whistle:
 
meillä
riippuu lapsen suhteesta hoitajaan!
meillä ollaan mammantyttöjä jotka eivät jää mielellään yö kylään...
6v oli laivalla mun vanhempien kanssa 2 yötä pois! ilmotti että kivaa oli mutta toista kertaa ei lähde... kuopus 3,5 vuotias on ollut yhden yön pois parikertaa...
mun veli jonka tyttö 5v on todella paljon mun vanhemmilla siis mummollaan sanookin että mun tytöt on "pelkureita" kun eivät jää mummolle leikkiin /yöksi hänen tytössä kanssaan!
Lapset on erilaisia ja heillä on erinlaiset suhteen isovanhempiinsa/ hoitajiinsa!
enkä kyllä kaipaakkaan "omaa aikaa" niin että veisin lapset yö kylään tulkoon "pilallisia"!
 
Onhan se liian pitkä aika, ainakin joka ikisen asiantuntijan mielestä.
Yksi yö per ikävuosi on helppo nyrkkisääntö. Ja minä itse olisin ehkä saattanut yhdeksi yöksi vauvan jättää, en sen pidemmäksi aikaa (tyyliin illalla vauva mummolaan ja seuraavana päivänä ennen puoltapäivää takaisin kotiin).
 

Yhteistyössä